۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۰
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
رصد (510)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هاآرتص: کابینه نتانیاهو تروریستی است و اسرائیل را به سمت تجزیه می‌برد

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی ضمن تروریستی خواندن اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را نخست‌وزیر دیوانه‌ای خواند که منجر به «ویرانی، تجزیه و فروپاشی اسرائیل» خواهد شد.

نیویورک تایمز: نتانیاهو در حال درهم شکستن اسرائیل است

روزنامه "نیویورک تایمز" طی گزارشی به تحولات اخیر اراضی اشغالی پرداخته و نوشته: انتفاضه و افزایش عملیات فلسطینیان و تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان در اسرائیل به یکباره نبوده است. وخامت اوضاع به حدی است که بسیاری از افسران سابق ارتش اسرائیل، این کشور (رژیم) را در مسیر دیکتاتوری می‌دانند و سربازان ارتش را به نافرمانی و عصیان فراخوانده‌اند. نتانیاهو در حال درهم شکستن اسرائیل است. عواقب اقدامات نتانیاهو می‌تواند خطرات بسیاری برای تل‌آویو داشته باشد که بیشترین خطر، نابودی اسرائیل است.

طغیان در ارتش صهیونیست‌ها

روند طغیان در ارتش رژیم‌صهیونیستی به دلیل سیاست‌های نتانیاهو همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد ۱۸۰ افسر یگان ذخیره نیروی هوایی گفته‌اند در محل کار حاضر نمی‌شوند. هفته گذشته نیز ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» اداره اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی اعلام کردند در صورت تصویب کامل طرح «اصلاحات قضایی» نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد.

علت لغو سفر نتانیاهو به امارات

اکسیوس از قول مقامات اسرائیلی فاش کرد: امارات به دلیل نگرانی از افزایش تنش‌ها با ایران، سفر برنامه ریزی شده نتانیاهو به ابوظبی را لغو کرد.

مخالفت وزارت دادگستری آمریکا با مصونیت قضایی ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که استدلال دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر اینکه او از مصونیت مطلق از دعاوی مدنی در رابطه با حمله به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برخوردار است را نمی‌پذیرد.

سونامی بی‌اعتمادی فرانسویان به ماکرون

نتایج یک نظرسنجی که برای روزنامه پرشمارگان «لو فیگارو» انجام شده است از کاهش نگران‌کننده ۶۴ درصدی اعتماد فرانسویان به «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور خبر می‌دهد. تحلیلگران شرایط حاکم را ناشی از طرح جنجالی رئیس جمهور فرانسه موسوم به اصلاحات بازنشستگی می‌دانند که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع آلمان: ارتش ما نمی‌تواند از کشور دفاع کند

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با کمبود تجهیزات و مشکلات جدی برای انجام وظایف خود مواجه هستند و ارتشی نداریم که بتواند از آلمان در برابر حمله نظامی دفاع کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها