۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۰
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

3 حقیقت دردناک صهیونیست ها با محوریت جنگ غزه

جنگ غزه تا حد زیادی چهره حقیقی صهیونیست ها به مثابه موجودیت هایی خونخوار را پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده است.
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
نویسنده : سعیده اسکندری کارشناس مسائل بین الملل

پس از گذشت بیش از دو ماه از اجرای عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ غزه، واقعیت های راهبردی زیادی در مورد صهیونیست ها افشا شده که ناظران و تحلیلگران فراوانی در اقصی نقاط جهان به آن ها اشاره داشته اند.

شاید ترجیع‌بند تمامی آنچه تحلیلگران مختلف به آن اشاره داشته اند، آشکار شدنِ جلوه های عینی ضعف و ناتوانی صهیونیست ها در حوزه های مختلف در مواجهه با صخره سختِ گروه های مقاومت فلسطینی بوده است. در این چهارچوب، جنگ غزه، به معنای واقعی کلمه، 3 حقیقت ناامید کننده را برای صهیونیست ها افشا کرده است.

اولاً، نهادهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه با ضربات جدی و متعددی از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین رو به رو شده اند. ضرباتی که جلوه های عینی خود را در بحبوحه اجرای عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا غافلگیری های متعدد صهیونیست ها در میدان های جنگ غزه به نمایش گذاشته اند.

به عنوان مثال می توان به زیر سوال رفتن ادعاهای مکرر مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس در مورد تسلط کامل آن ها بر مناطق شمالی نوار غزه اشاره کرد. در این راستا، گروه های مقاومت فلسطینی نه تنها از این مناطق به اراضی اشغالی حملات موشکی و راکتی انجام می دهند، بلکه شاهد بودیم شماری از اسرای اسرائیلی را نیز از همین مناطق، در بحبوحه توافق آتش بس موقت جنگ غزه آزاد کردند.

البته که ناکامی های فراوان و عمیق صهیونیست ها در نابودی سیستم تونل های زیرزمینی حماس نیز از جمله شکست های دیگری است که صهیونیست ها تاکنون قادر به لاپوشانی آن نبوده اند.

دوم، جنگ غزه تا حد زیادی چهره حقیقی صهیونیست ها به مثابه موجودیت هایی خونخوار را پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده است. انتشار گسترده تصاویر جنایات صهیونیست ها علیه خیل عظیم زنان و کوکان بیگناه در نوار غزه و حمله به مراکز درمانی و بیمارستان ها در این منطقه و یا اقدام غیرانسانی اخیر نظامیان صهیونیست در ربایش و برهنه کردن شماری از مردان فلسطینی در نوار غزه و فیلم گرفتن از این موضوع و انتشار آن در فضای مجازی، همه و همه ماهیت حقیقی صهیونیست ها را که سال هاست در پسِ تبلیغات دور و دراز رسانه ای پنهان شده، نزد افکار عمومی بین المللی آشکار کرده و هزینه های سنگین و راهبردی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده است.

موضوعی که نمودهای عینی خود را در قالب برگزاری راهپیمایی های گسترده در اقصی نقاط جهان به ویژه در کشورهای غربی علیه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته است.

و در نهایت سوم اینکه جنگ غزه و نمایش جلوه های عینی جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، تا حد زیادی ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی دولت های غربی به رژیم صهیونیستی را به امری پرهزینه برای آن ها تبدیل کرده است.

موضوعی که تا حد زیادی ریشه در تشدید فشارهای رسانه ای و افکار عمومی این دسته از کشورها به دولت‌هایشان، جهت رعایت این اصل دارد که آن ها نباید در پروژه نسل کشی و پاکسازی قومیتی یک رژیم ضدانسانی نظیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین همدستی کنند. اقدامی که اگر دولت های غربی بر انجام آن اصرار داشته باشند، می‌تواند با صورت حساب های سنگینی در قالب معادلات سیاست داخلی کشورهای غربی برای دولتمردانشان همراه باشد و تا حد زیادی دامنه منافع و کنشگری آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها