۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۰
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

رمزگشایی از پیام‌های ناکامی جدید صهیونیست‌ها در ترور "محمد ضیف"

«رژیم اشغالگر قدس به تازگی و به ادعای خود برای ترور فرمانده شاخه نظامی حماس دست به جنایتی وحشتناک در شهر خان یونس زده است. جنایتی که بار دیگر جلوه هایی عینی از ناتوانی فزاینده صهیونیست ها را پیش چشم جهانیان قرار داده و به یک رسوایی تمام عیار برای آن ها تبدیل شده است.»
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین سنتر-بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ غزه و کارزار قتل و نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه می‌گذرد. جنگی که به واسطه جنایات تکان دهنده رژیم اشغالگر قدس عنوان مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان از حیث نرخ کشته شدن افراد غیرنظامی را به خود اختصاص داده و انتقادات و اعتراضات گسترده‌ای را علیه رژیم‌صهیونیستی در عرصه بین المللی برانگیخته است.
با این همه، نکته قابل تامل و مهم این است که رژیم اشغالگر قدس در طی مدت اخیر نتوانسته به هیچ کدام از اهدف خود در قالب این جنگ دست یابد و ملت و مقاومت فلسطین هنوز پابرجا و استوار هستند و ضربات جدی را به صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. در این راستا، به تازگی شاهد یک رسوایی و شکست بزرگ دیگر برای صهیونیست‌ها در بحبوحه جنگ غزه بوده ایم. ماجرا از این قرار است که رژیم صهیونیستی اخیرا اقدام به بمباران منطقه المواصی در شهر خان یونس کرده است. منطقه‌ای که منطقه امن اعلام شده بود و و بایستی از هرگونه درگیری و بمباران در امان می‌بود با این حال، صهیونیست‌ها مدعی شده اند که در جریان بمباران منطقه المواصی خان یونس به دنبال ترور محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی گردان‌های عزالدین قسام بوده اند. حمله‌ای که موجب به شهادت رسیدن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی فلسطینی و البته زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن دیگر شده است.
در این چهارچوب، تنها اندکی پس از ارتکاب به جنایت صهیونیست‌ها در منطقه المواصی خان یونس، مقام‌های ارشد اسرائیلی و البته رسانه‌های آن‌ها از ترور محمد ضیف و همچنین رافع سلامه فرمانده تیپ خانی یونس جنبش حماس خبر دادند. با این حال، جنبش حماس خیلی زود اعلام کرد که این قبیل موضع گیری‌های صهیونیست‌ها صحت ندارد و محمد ضیف همچنان زنده و سالم است و در حال مدیریت و رهبری میدان‌های جنگ غزه است. البته که برخی مقام‌های اسرائیلی نیز موضع گیری‌های پیشین خود را اصلاح کرده و نسبت به ترور محمد ضیف ابراز تردید کردند.
با این همه، ناکامی رژیم اشغالگر قدس در ترور چندباره محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس که اسرائیل سال هاست به دنبال ترور اوست، حامل ۲ پیام مهم است.
اولا، این ناکامی بار دیگر نشان داد که تصویر اسطوره‌ای که صهیونیست‌ها همواره سعی داشته اند از شکست ناپذیری خود به جهانیان نشان دهند تا چه اندازه غلط و تخیلی است. اسرائیل بیش از ۹ ماه است که علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی و مردم غزه می‌جنگد با این حال تاکنون به هیچ پیروزی نرسیده است. در ماجرای شکست صهیونیست‌ها در ترور محمد ضیف نیز می‌بینیم که آنها علی رغم طرح ادعا‌های مختلف در مورد قدرت اطلاعاتی و نظامی خود باز هم از مقاومت فلسطین شکست خوردند و نتوانستند کادر رهبری حماس را ترور کنند.
موضوعی که با محوریت آن در ماه‌های گذشته حملات سنگین و گسترده‌ای علیه رژیم اشغالگر قدس و دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آن (از سوی افکار عمومی و رسانه‌های صهیونیست) صورت گرفته است.
دوم اینکه بسیاری از تحلیلگران مسال بین الملل و به طور خاص غرب آسیا به این مساله اشاره داشته اند که نتانیاهو پس از گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ با طرح جوسازی‌های مختلف مبنی بر اینکه اسرائیل توانسته افرادی نظیر محمد ضیف را تررو کند سعی دارد به هر شکل ممکن برای خود و دولتش دستاوردسازی کند تا شاید از این رهگذر بتواند به مثابه یک چهره پیروز و نه مفلوک و شکست خورده از باتلاق جنگ غزه خارج شود.
معادله‌ای که تاکنون محقق نشده و حتی قبل از آغاز جنگ غزه نیز آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها هشدار می‌دادند که ورود آن‌ها به نوار غزه در حقیقت ورود به باتلاقی است که دیر یا زود آن‌ها را خواهد بلعید. با این همه، رژیم صهیونیستی و به طور خاص نتانیاهو و تندور‌های افراطی متحدش در وضعیت فعلی در یک بن بست جدی قرار گرفته اند و راهی جز دستاوردسازی‌های خیالی را پیش روی خود نمی‌بینند.
دستارودسازی‌هایی که صرفا مصرف داخلی دارند و البته به دنبال ایجاد راه فرار برای نخست وزیر صهیونیست‌ها هستند.

  • ارسال نظرات