۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۵
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (688)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آلبانی «مریم رجوی» را ممنوع‌الورود کرد!

منابع آگاه امنیتی گفتند که دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده و این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم این کشور صادر شده است

عمق شکافت اجتماعی رژیم صهیونیستی از زبان روزنامه آمریکایی

روزنامه آمریکایی المانیتور: اسرائیل بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی را در بازداشت نگه داشته است که اکثر آنها فلسطینی بدون اتهام هستند. این آمار بالاترین میزان دستگیر در ۳ دهه اخیر است. اسرائیل در عمیق‌ترین شکافت اجتماعی در تاریخ ۷۵ ساله‌ای خود است. اسرائیل در حال از هم پاشیده شدن توسط درگیری‌های داخلی است که انسجام نظامی و آمادگی جنگی آن را تضعیف می‌کند.

تشکیلات خودگردان فسطین: از آمریکا ناامید شدیم، سراغ چین می‌رویم

وزیر خارجۀ تشکیلات خودگردان: ۳ سال از دولت بایدن می‌گذرد و در این مدت جز وعده چیزی از آمریکا ندیدیم. تشکیلات تصمیم گرفته روزبه‌روز بیشتر به چین نزدیک شود و برای دریافت حمایت برای عضویت کامل در سازمان ملل، سراغ چین می‌رود.

تعلیق بخشی از کمک‌های خارجی آمریکا به نیجر پس از وقوع کودتا

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام توقف موقت برخی کمک‌های خارجی واشنگتن به دولت نیجر در عین حال افزود که کمک‌های بشردوستانه و غذایی به این کشور ادامه خواهد داشت.

نیجر قراردادهای نظامی با فرانسه را لغو کرد

شورای نظامی در نیجر تعدادی از قراردادهای همکاری نظامی با فرانسه را لغو کرد. این شورا به مأموریت سفرای نیجر در فرانسه، ایالات متحده، نیجریه و توگو  نیز پایان داد.

مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با افزایش کمک‌های آمریکا به اوکراین

نظرسنجی CNN: اکثر آمریکایی ها با افزایش کمک های آمریکا به اوکراین در درگیری با روسیه مخالف هستند. در مجموع، 55٪ از پاسخ دهندگان معتقدند که کنگره نباید بودجه اضافی برای حمایت از اوکراین را تأیید کند، در حالی که 45٪ معتقدند کنگره باید چنین بودجه ای را اعطا کند.

احتمال بسته شدن مرز بلاروس و لهستان در صورت ادامه تهدید گروه واگنر

معاون وزیر خارجه لهستان، با اعلام این‌که گروه‌هایی از نیروهای واگنر تلاش‌هایی برای نفوذ به خاک لهستان کرده‌اند، گفت که «تهدیدی بسیار واقعی» از سوی بلاروس وحود دارد.

تعداد نیازمندان کمک‌های غذایی در انگلیس صد برابر شد

خبرنگار بی‌بی‌سی: باور نکردنیه که ظرف ۱۵ گذشته سال در بریتانیا، تعداد نیازمندان کمک‌های غذایی از ۲۵ هزار نفر به ۲/۶ میلیون نفر رسیده. غم‌انگیزه که این کمک‌ها بخش کوچکی از ۱۱/۳ میلیون نفری رو پوشش میده که شب‌ها رو گرسنه می‌خوابند. این آمار در کنار سالی ۱۰ میلیون تن دورریز غذا یعنی یک جای کار می‌لنگه!

سیاسی کاری مانع از افشای پشت پرده حقایق انفجار بندر بیروت

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان: مهم‌ترین مشکلی که پرونده انفجار بندر بیروت با آن مواجه شد، بهره‌برداری از خون قربانیان، بهره‌برداری سیاسی، گمراه کردن و تباه کردن حقیقت در هزارتوهای سیاسی کاری بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها