۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۹
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (917)

رسانه های داخلی

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکامل و توسعه صنعت فضایی با ماهواره‌بر قائم 100

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرتاب امروز ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم 100گفت: ما می‌توانیم از پیشران‌های مختلف این برای کارهای دیگر هم استفاده کنیم. یعنی اگر ارتفاع بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر مدنظر باشد کافی است تا یک مرحله کم و زیاد کنیم و یا یک موتور را در این ماهواره استفاده کنیم. به نحوی که تا رسیدن به مدارات بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر و رسیدن به مدار ژئو مسیر ما بسیار هموار شد و از همین روش استفاده می‌کنیم. این موفقیت علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود‌.

پی نوشت: نسل جدید ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از موتور سوخت سه مرحله‌ای جامد استفاده شده و این فناوری امکان رسیدن به سرعت ۷۴۷۸ متر بر ثانیه در ۱۱ دقیقه و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را فراهم می‌کند.

انتقاد رسانه عارف از روحانی

به گزارش ایسنا، حسن روحانی اخیراً در دیدار با برخی اهالی رسانه درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند اظهاراتی کرده است که واکنش رسانه محمدرضا عارف را به همراه داشت. روحانی در آن دیدار گفته بود که «اولین بار است می‌بینیم درباره انتخابات، اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند. اقلیت حاکم می‌خواهد انتخابات خلوت باشد و کسی پای صندوق رأی نرود. اکثریت مردم هم نمی‌خواهند پای صندوق بروند. اقلیت حاکم می‌داند بقای آن در خلوتی صندوق است. به این نتیجه رسیدند که انتخابات پررونق پایان قدرت این اقلیت است. امیدنامه رسانه محمدرضا عارف اما اظهارات روحانی را عجیب دانست. این رسانه نوشت که «اینکه اقلیت حاکم و به گفته آقای روحانی ضد انقلاب می‌خواهند انتخابات پیش رو با حداقل شرکت‌کننده برگزار شود، حرفی درست و البته مسبوق به سابقه بوده است ولی اینکه قهر مردم از صندوق رای را با رویکرد ضد انقلاب همسو دانسته شود، نشان از عمق دور بودن از مردم است. مردم در یک‌دهه گذشته به‌واسطه عملکرد دولت وقت و دولت فعلی و البته برخوردهای بخش‌هایی از حاکمیت با مردم از صندوق رای فاصله گرفتند که بهتر است در این خصوص آقای روحانی پاسخگو باشد نه مدعی.

سیاه نمایی به سبک فعال اصلاح طلب

مرتضی الویری، چهره شاخص اصلاح طلب به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: دولت احمدی‌نژاد و رییسی در حرکت‌های پوپولیستی و مردم‌پسندانه متاسفانه نعل به نعل و مشابه یک دیگر پیش رفتند، بنابراین نمی‌توانم تقدم و تاخری بر آن‌ها قائل شوم. هرچه جلوتر آمدیم دامنه ردصلاحیت ها گسترده تر شد و دامنه تایید صلاحیت ها تنگ تر! ردصلاحیت آقای علوی که هم وزیر اطلاعات بوده هم نماینده مجلس، شگفت انگیز است. در انتخابات مجلس اول یک رقیبم روحانی بود و رقیب دیگرم عضو حزب توده. نوعی قهر و بیگانگی بین مردم و صندوق رأی مشهود است. میزان مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر از ۳۰ درصد نمی‌شود. رأی ندادن آگاهانه بر رأی کورکورانه یا رأی سفید شرف دارد.

میزان مشارکت و رأی آوری احزاب در انتخابات!

غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به روزنامه «آرمان ملی» گفت: « واقعیت این است که برخی در دولت تمایلی به برگزاری انتخابات مشارکتی ندارند. اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد اثری از جبهه پایداری، شریان و... نمی‌بینید. این جریان‌ها به حداقل‌های جامعه تعلق دارند. تردید نکنید اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند همه این جریان‌ها از صحنه سیاسی کنار می‌روند. اگر شرایط برای یک انتخابات رقابتی به وجود بیاید90 درصد نمایندگان مجلس ریزش می‌کنند و دیگر در مجلس حضور نخواهند داشت.

میزان هزینه تبلیغات انتخاباتی

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما: هزینه تبلیغات ۱۰۰ میلیون تومانی که اعلام شده مربوط به ۱۲ تا ۱۳ حوزه انتخابیه و برای حوزه انتخابیه تهران ۱۵۰ میلیون تومان و مابقی بسیار پایین‌تر از این اعداد است. امکان تبلیغات را به نسبت هزینه‌ای که شده، شبه‌رایگان در خدمت نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهیم./ همشهری

خط قرمز مجریان انتخابات از جانبداری از نامزدهای انتخاباتی

سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هرگونه اقدامی که شائبه جانبداری از نامزدهای انتخاباتی را توسط مجریان انتخابات ایجاد کند، خلاف قانون و خط قرمز ستاد انتخابات کشور است. بر مبنای فرامین رهبر معظم انقلاب، رأی مردم امانت است و به همین منظور رؤسای ستاد انتخابات استان‌ها باید نهایت دقت را در این امانتداری انجام دهند. متولی و مجری اصلی انتخابات، مردم هستند و برای افزایش نقش‌آفرینی مردم در انتخابات در بخش‌های نظارت‌های مردمی برنامه‌ریزی صورت گرفته است. تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور فراهم شده است و ان‌شاءالله شاهد یک حماسه ماندگار توسط ملت عزیز و بزرگ ایران خواهیم بود./ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها