۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۰۷
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (925)

رسانه های داخلی

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تحریم انتخابات به سبک مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید مولوی در نماز جمعه زاهدان : مردم از انتخابات ناامید شده‌اند و معتقدند که انتخابات و صندوق رأی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. مردم هیچ انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند و بسیار بعید می‌دانم که مردم در انتخابات آینده شرکت کنند./ بهار نیوز

انتقادات سعید محمد از قالیباف

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء و دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد: از ناحیه مجلس بسیار اذیت شدم، دغدغه برخی نمایندگان این بود چه کسی در مناطق آزاد رئیس، معاون و حتی دفتردار شود. در مبارزه با فساد پا روی دم خیلی ها گذاشته بودم و برخی از آنها درباره صلاحیت من نظر دادند. محکم مقابل فشارها و دخالت های مجلس در مناطق آزاد ایستادم. ایستادگی کردم و هزینه‌اش، حذف شدنم بود. در انتخابات ۱۴۰۰ برخی افراد که برای من تبلیغ می کردند را بازداشت کردند تا دوروبر من خالی شود. می گفتند اصولگرا هستم ولی در طیف اصولگرا پیگیر پرونده های فساد شدم و برملا کردم. برای وزارت راه با من رایزنی شده بود اما ۱۰۰ درصد قالیباف دخالت کرد و به رئیسی فشار آورد. به‌خاطر جوانگرایی وزیر اقتصادی را انتخاب کردیم که اصلا کار اجرایی نکرده است. حاضر نیستم دیگر در دولت رئیسی مسئولیت قبول کنم./ تسنیم

اظهارات صوفی درخصوص روحانی

علی صوفی، چهره اصلاح طلب و از وزرای دولت اصلاحات در گفتگو با جهان نيوز: اگر آقای روحانی در انتخابات خبرگان هم تائید می‌شد، مردم به ایشان اقبال نمی‌کردند و رای نمی‌آورد. برای اینکه آقای روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود، عامل اعتراضات خیابانی بودند و اولین اعتراضات خیابانی در سال 96 چند ماه پس از آن که مردم به آقای روحانی رای دادند، اتفاق افتاد. به خاطر اینکه آن‌ها کاملا احساس کردند که آقای روحانی عقبگردی کرده و به تمام وعده‌های خود پشت کرده است. ایشان اگر هم تائید می‌شد به هیچ وجه شانسی برای پیروزی نداشت.

واکنش ابطحی به تأیید صلاحیت های جدید

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات: این تایید صلاحیت خیلی در انتخابات تاثیر خاصی ندارد و عمدتاً چهره آشنایی در بین آنها دیده نمی‌شود و اینها چهره رای آوری نیستند. اگر این حدود هزار نفر را لیست کنید فکر نکنم که 5 درصد از آن‌ها هم در انتخابات رای آورند. باید یکسری اتفاقات دیگری در جامعه بیافتد و امید به جامعه منتقل شود. یکسری چهره‌هایی که حضورشان در انتخابات معنادار است آنها باید تایید می‌شدند یا ثبت نام می‌کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی اول سال به این موضوع اشاره کردند ولی کسی به فکر این قضایا تا پس از ثبت نام‌ها نبود. اصلاح طلبان در دوره‌هایی هم که به مدیریت مجلس و ریاست جمهوری رسیدند بازهم آنقدر مشکلات بوده که نتوانستند کاری انجام دهند به همین دلیل جامعه خیلی دنبال نظر اصلاح طلب یا اصولگرا یا جناح‌های دیگر نیست؛ بیشتر باید در جامعه یک شور و هیجانی عمومی ایجاد شود؛ مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و فیلترینگ خیلی می‌تواند تعیین کننده باشد و به آنها توجه شود.

انتقاد از قانون انتخابات به سبک صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین

محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین در گفت و گو با پایگاه خبری جماران گفت: اصلاح روندها باید به صورت بنیادی اتفاق بیفتد. این مرحله از انتخابات، می‌شود گفت که دقیقه 80 فرآیند انتخابات است؛ اصلاحات بنیادی‌تر اساسا باید از یکی دو سال قبل شروع می‌شد. همین قانون انتخابات یکی از نشانه‌هایی است که به سمت اصلاح نظام انتخاباتی حرکت نکرده‌ایم. در واقع قانون جدید انتخابات به برخی از روندهای غیر قانونی، لباس قانونی پوشانده و توسعه نظارت استصوابی تا پس از انتخابات یکی از آن اقدامات است.

پیشنهاد عجیب رئیس خبرگزاری دولت به شورای نگهبان

 علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در واکنش به رد صلاحیت حسن روحانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک پیشنهاد به شورای نگهبان؛ آقای روحانی را به شرط حضور در خراسان جنوبی، تایید صلاحیت کنید. هم مشکل ایشان حل می‌شود، هم مساله رقابت در استان خراسان جنوبی.»

احتمال افزایش تایید صلاحیت‌ها

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به آخرین آمار داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آخرین گزارش شورای نگهبان، ۶۷۸ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند و تعداد دواطلبان به ۱۲ هزار ۷۱۱ نفر رسید. بررسی اعتراضات تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش تعداد داوطلبان وجود دارد. تغییر حوزه انتخابیه طبق آخرین لیست داوطلبان تایید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان است؛ بنابراین امکان درخواست از روز ۱۹ بهمن فراهم خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها