۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۵
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1051)

رسانه های داخلی

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بازخوانی کمک از پهپاد ترکیه در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور
به گزارش الف؛ مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرده که محل مذکور توسط پهپاد‌های ایرانی مورد شناسایی قرار گرفته است. این در حالی است که طرف ترکیه‌ای مدام از موفقیت عملیات پهپادی خود در کشورمان خبر می‌دهد. در این میان، توجه به ۲ نکته ضروری است. اولاً با توجه به ناگهانی بودن حادثه رخ داده اخیر برای رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه، آنگونه که منابع رسمی کشورمان اعلام کرده اند، در زمان وقوع حادثه، پهپاد‌های پیشرفته ایرانی مجهز به رادار "سار" برای انجام ماموریت در منطقه اقیانوس هند حضور داشته اند و دلیل موافقت با پیشنهاد ترکیه برای کمک به کشورمان در شرایط بحرانی مذکور، دور بودن حوزه عملیاتی پهپاد‌های ایرانی از محل حادثه بوده است. پهپاد‌های مجهز به رادار سار قادر به تشخیص و کنترل نقاط زیر ابر‌های فشرده هستند. دوم اینکه به نظر می‌رسد مانور گسترده در مورد ماهیت عملکرد پهپاد‌های آکینجی ترکیه‌ای در بحبوحه سانحه اخیر برای رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه تا حدی نیز معطوف به بازاریابی بین المللی برای آن‌ها بوده است. این مساله، مورد اشاره برخی چهره‌های نظامی در ترکیه نیز بوده است. با این همه، نکته مهم این است که ایران موضع خود را در رابطه با مساله مذکور از تریبون‌های رسمی اعلام کرده و البته که از تلاش‌ها و کمک‌های دیگر کشور‌های دوست نظیر ترکیه در جریان وقوع حادثه ناراحت کننده اخیر برای شهدای خدمت نیز تشکر و قدردانی کرده است.
انتقاد تند سایت جبهه پایداری ازجریان تحریف
سایت جبهه پایداری نوشت: احتمالاً به زودی خطوط رسانه‌ای کاندیدا‌های احتمالی شروع خواهند کرد به گفتن اینکه «اخلاص خوب است، اما جای کارآمدی را نمی‌گیرد». مغالطه‌ای که ناکارآمدی را فرض گرفته و خود را نماینده آن خواهد دانست. جریان تحریف می‌خواهد شهید آیت الله رئیسی را صرفاً «مخلص و مردمی» معرفی کند. امتداد مظلومیت رئیس جمهور با کفایت و کارآمد شهید در این است که او را صرفاً یک سید مخلص مردمی معرفی کنیم؛ کارآمدی و کفایت او نباید در حاشیه ویژگی‌های دیگرش قرار گیرد.
بررسی گزینه‌های کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری
براساس خبر‌هایی که به «دنیای‌اقتصاد» رسیده تاکنون حضور سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی تقریبا نهایی شده است. محمدباقر قالیباف نیز در انتظار نتایج انتخابات هیات رئیسه و نشستن بر کرسی ریاست مجلس است و لذا هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نرسیده است. علی لاریجانی نیز که با رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰به یکی از شگفتی‌های تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری درکشور بدل شد، ظاهراً در انتظار سیگنالی برای حضور مجدد در این عرصه است. براساس گزارش‌ها، تکلیف محمد مخبر و مهرداد بذرپاش برای حضور در انتخابات هنوز مشخص نیست. از سوی دیگر اخبار و اطلاعات از حضور احتمالی سیدپرویز فتاح که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت می‌کند و سابقه ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد، حکایت می‌کند. خبر‌های رسیده همچنین حاکی از تمایل مصطفی پورمحمدی به‌عنوان یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است.
واکنش احمدی نژاد به کاندیاتوری خود
به گزارش آرمان ملی، برخی رسانه‌های غیررسمی به نقل از منابع نزدیک به محمود احمدی‌نژاد خبر داده‌اند که نهاد‌های نظارتی برای حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۸ تیر امسال چراغ سبز نشان داده‌اند. فرارو نیز گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به دعوت تعدادی از هوادارانش که مقابل منزل او جمع شده و از او خواسته اند در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند، گفت: در حال بررسی شرایط هستم تا تصمیم بگیرم، به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنم یا خیر؟ باید منتظر تحولات شیرینی در کشور باشیم و روند تحولات به نفع مردم است.
واکنش دفتر علی لاریجانی به اخبار منتشرشده درباره نامزدی وی
دفتر علی لاریجانی به اخبار منتشر شده درباره نامزدی وی در انتخابات واکنش نشان داد و نوشت: اخبار دکتر علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب اسلامی «صرفاً و تنها» از طریق مجاری رسمی ایشان منتشر می‌شود. / نور نیوز
مصادره به مطلوب
علی ربیعی نوشت: بدون تردید، درخشان‌ترین دوره اقتصادی، توسعه روابط بین‌الملل و رونق فرهنگی - اجتماعی محصول مقطع تاریخی دوم خرداد است. نگاه کنید به آثار فرهنگی تولید شده، رشد اقتصادی مداوم، نرخ تورم تثبیت شده، ثبات قیمت ارز، نشاط اجتماعی و گسترش نهاد‌های مدنی که می‌توانست الگویی برای آینده ما باشد. حتی ناآرامی‌ها و اعتراضات ۱۴۰۱ هم با تغییرات ارزشی و رشد گرایش‌های فرامادی‌گرایانه برای ابراز وجود قابل تبیین بود که هنوز هم دیده نشده است! فارغ از علت‌های شکل‌گیری دوم خرداد، می‌توانیم از یک جنبه دیگر هم به مسئله نگاه کنیم.
وارونه جلوه دادن واقعیات
الیاس حضرتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: اساساً برگزاری آوردگاه‌های انتخاباتی با مشارکت پایین هرچند برای هر کشوری فاجعه‌آمیز است، اما برای جمهوری اسلامی که اصلی‌ترین تکیه‌گاه و پشتوانه‌اش پس از توکل به خدا، حضور و مشارکت مردم است، فاجعه‌آمیزتر است. این نگرانی وجود دارد که مجموعه نظام، انتخاباتی محدود، درون جناحی با کاندیدا‌هایی از یک جناح و یک سلیقه و یک تیم را به صحنه بیاورد. / اعتماد آنلاین
مخالفت مجمع تشخیص با لایحه حجاب
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان رییس هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، به جنتی دبیر شورای نگهبان نامه نوشته و مصوبه مجلس درباره حجاب را مغایر با سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی دانسته است. آملی لاریجانی تصریح کرده که برداشت جریمه از حساب زنان، باعث بی‌اعتمادی به نظام بانکی و خروج سپرده‌های بانکی می‌شود. / تسنیم

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها