۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1057)

رسانه های داخلی

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی
دنیای اقتصاد نوشت: «اخیراً خبری در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد که دریابان علی شمخانی مسوولیت پرونده هسته‌ای را مجددا در اختیار گرفته است، اما اجرای کار همچنان بر عهده وزارت امور خارجه است. در اخبار منتشره آمده که شمخانی از سه ماه گذشته یعنی از اواخر اسفند سال گذشته مسوولیت این پرونده را بر عهده گرفته است. اما چرا از سه ماه پیش که حکم شمخانی مجددا تمدید شده، خبر رسانه‌ای نشده و امروز منتشر می‌شود؟ آیا انتشار این خبر با تحولات یک هفته گذشته یعنی سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیات همراه و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ارتباط دارد؟ سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پاسخ به این شایعه گفت: سنت ما در جلسات سخنگویی پاسخگویی در ارتباط با مسائل مطرح شده در فضای مجازی و منابع غیر معتبر نیست و من نیز در خصوص ادعای غیر رسمی منتشر شده در شبکه‌های مجازی نکته خاصی را مطرح نمی‌کنم.
پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:" ببینیم". وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با توجه به شرایط کنونی، مجلس دوازدهم چه اولویتی را باید مدنظر قرار دهد، گفت: مجلس دوازدهم تشخیص خوبی برای آینده کاری خود خواهند داشت؛ زیرا افراد نخبه و خوبی از جریان‌های مختلف در مجلس حضور دارند و آگاه هستند. با توجه به شرایط فعلی، اگر سیاست‌های کلی که درباره قانونگذاری تدوین و توسط رهبری ابلاغ شده و مجموعه نسبتا کاملی است، مبنا قرار دهند؛ برای آینده کشور خوب است.
سکوت بذرپاش در واکنش به احتمال حضور در انتخابات
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری سکوت کرد.
اظهارات جدید احمدی‌نژاد درباره حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری
بر اساس فیلمی که کانال تلگرامی دولت بهار منتشر کرده است، اخیراً محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دوره‌های نهم و دهم در دیدار با جمعی از مردم استان مرکزی درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «برای آنکه هر قدمم کمک به مردم باشد و مشکلی را حل کند و کشور را یک گام به جلو ببرد، باید خیلی با دقت و مطالعه و بررسی همه جانبه تصمیم بگیرم.» / دولت بهار
جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟
دنیای اقتصاد نوشت: «براساس خبر‌هایی که رسیده است صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری ظاهرا تصمیم گرفته این‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، پشت پرویز فتاح به عنوان کاندیدای اصلح قرار گیرد و با توجه به اعلام نامزدی سعید جلیلی برای ریاست‌جمهوری از او برای رسیدن به پاستور حمایت نکند. لازم به ذکر است که به رغم این گزارش، شنیده‌های خبرنگار تسنیم نیز از احتمال کاندیداتوری «صادق محصولی» برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری حکایت دارد.
دو دستگی جریان اصلاحات در معرفی نامزد‌های خود
فرهیختگان نوشت: در‌حال‌حاضر نیز در میان اصلاح‌طلبان دو نقطه نظر در مورد نقش‌آفرینی و حمایت از نامزد‌ها وجود دارد، یک طیف از اصلاح‌طلبان معتقدند بهتر است جبهه همان ابتدا نامزد مورد حمایت خود را رسما اعلام کرده و تاکید کند آن فرد تنها نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان است. در چنین شرایطی در‌حالی‌که صلاحیت نامزد مورد‌نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد و از سمت شورای نگهبان رد شود، اصلا‌ح‌طلبان عملا نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهند داشت. در سمت دیگر، اما طیف دیگر درون جبهه اصلاحات معتقدند بهتر است اصلاح‌طلبان تا بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و مشخص شدن نظر شورا، از نامزدی حمایت نکنند. به‌نظر می‌رسد این طیف از اصلاح‌طلبان برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری همانند انتخابات مجلس، جدی هستند و در این راستا ممکن است از نامزد‌های نیابتی نیز حمایت کنند.
آیا اصلاحات از عارف حمایت می‌کند؟
محمدرضا عارف از‌جمله کاندیدا‌های اصلاح‌طلب است که این روز‌ها گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حضور او در انتخابات مطرح شده است. با این حال نظرات درون اصلاح‌طلبان در مورد حضور و نقش‌آفرینی عارف در انتخابات متفاوت است، برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند در‌صورت حضور عارف در انتخابات او «شکست سنگینی» می‌خورد.
به‌نظر می‌رسد در مورد نظر اصلاح‌طلبان روی محمدرضا عارف اجماع نظری در میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد و نظرات منفی درون اصلاح‌طلبان وجود دارد. از‌جمله دلایل عدم رغبت اصلاح‌طلبان به حمایت از عارف این است که اصلاح‌طلبان معتقدند عارف نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود و شانس کمی برای پیروزی دارد و اهل سخنوری نیست. / فرهیختگان
لیست ۱۰ نفره کارگزاران برای نامزدی در انتخابات
محمد قوچانی، رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران در گفتگو با انصاف نیوز گفت: تا این لحظه به هیچ نامزد مشخصی که مورد اجماع همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و میانه‌رو‌ها باشد، نرسیده‌ایم. سیاست و راهبرد ما این بوده با همه افرادی که در مظان نامزدی هستند، رایزنی و گفتگو کنیم، مشاوره بدهیم و از ایشان درخواست کنیم که از فرصت ثبت‌نام دریغ نکنند. در این مسیر هم به یک لیست ۱۰ نفره رسیده‌ایم. مبنای ما برای این انتخاب این بود که کاندیدا‌ها هم شخصیت ملی باشند، هم بتوانند رأی مردم را جذب کنند و هم بتوانند با نظام سیاسی همکاری کنند. به عبارت دیگر ملی‌گرایی، میانه‌روی و کارآمدی افراد برای ما مهم بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها