۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۰
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1059)

رسانه های داخلی

۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای آژانس درباره افزایش ذخیره اورانیوم ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به مشاهده خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده مدعی است که ایران ذخیره اورانیوم خود را به نزدیک درجه تسلیحاتی افزایش داده است. این گزارش بر این ادعا است که ایران اکنون ۱۴۲.۱ کیلوگرم اورانیوم غنی شده بیش از ۶۰ درصد دارد که ۲۰.۶ کیلوگرم از زمان انتشار گزارش قبلی افزایش یافته است. / تسنیم
ترکیب هیأت رئیسه مجلس
در ترکیب سیاسی هیات رئیسه مجلس دوازدهم لیست انتخاباتی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی (شانا) توانست با حضور ۷ چهره، بیشترین سهم را از کرسی‌های هیات رئیسه مجلس به خود اختصاص دهد. محمدباقر قالیباف (رئیس)، حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد (نائب رئیسان اول و دوم)، روح الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی و علی اکبر رنجبرزاده (دبیران) و علیرضا سلیمی (ناظر)، از اعضای لیست شانا هستند که در یک سال آینده در هیات رئیسه پارلمان حضور خواهند داشت. همچنین احمد نادری، محمد رشیدی (دبیر) و سیدجلیل میرمحمدی (ناظر) سه چهره اصولگرای حاضر در هیات رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم هستند که به جریان جبهه پایداری وابستگی دارند. مجتبی بخشی‌پور و غلامرضا نوری غزلجه به عنوان دو چهره نزدیک به جریان اصطلاح طلب به کرسی‌های هیات رئیسه پارلمان رسیدند.
آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی
- به گزارش تسنیم، در جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری، اعضای این شورا از صادق محصولی دبیرکل این جبهه خواستند برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اقدام کند. بنابر این گزارش، صادق محصولی فعلاً به درخواست اعضای شورای مرکزی پاسخ نگفته است، اما احتمالاً وی در انتخابات آتی کاندیدا شود.
- یک منبع نزدیک به پرویز فتاح به تابناک گفت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصمیمی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ندارد. به گفته این منبع، فتاح به ادامه ماموریت فعلی خود تمایل دارد.
- محمدعلی انصاری در گفتگو با تسنیم، درخصوص احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اجمالاً می‌دانم که ایشان بنایی برای کاندیداتوری ندارند. انصاری در خصوص نامزدی برادرش مجید انصاری نیز گفت: بنده بنای صحبت در این باره ندارم، چون از سیاست‌های مجموعه‌ای که ایشان (مجید انصاری) با آن مرتبط است و سیاست خودش مطلع نیستم پس بهتر است اظهار نظر نکنم.
- محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با ایسنا، با تایید نکردن خبر حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید ابتدا جلسه شورای مرکزی حزب برگزار شود. باید جلسه جبهه اصلاحات هم برگزار شود. در اخباری که امروز من در فضای مجازی مشاهده کردم، آمده که شورای مرکزی از نامزدی من حمایت کرده است، نه اینکه من نامزد شده باشم.
- فرهیختگان نوشت: «عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نیز از‌جمله افرادی است که گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر حضور احتمالی وی در انتخابات منتشر شده است. اما پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد برخلاف اخبار منتشر‌شده، عزت‌الله ضرغامی هنوز تصمیمی مبنی‌بر حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است و گویا تمایل چندانی نیز برای حضور ندارد.
- سید محمد صدر در گفتگو با ایلنا، درباره احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه آیا در این خصوص دیداری با سید محمد خاتمی داشته یا خیر، عنوان کرد: اینکه با آقای خاتمی دیدار داشتم صحت دارد در واقع آقای خاتمی پیشنهاد کاندیداتوری را به بنده دادند ولی هنوز تصمیمی درباره ورود به انتخابات نگرفتم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تصمیم‌گیری در این خصوص در حال مشورت با دوستان هستم. در واقع هنوز مردد هستم.
- بر اساس پیگیری‌های خبرنگار برنا، علاوه بر حزب کارگزاران سازندگی به عنوان حزب متبوع اسحاق جهانگیری برخی شخصیت‌ها در احزاب دیگر نیز بر کاندیداتوری وی به اجماع رسیده‌اند.
- علی آقازاده، معاون حزب اعتدال و توسعه، درباره گفت‌و‌گوی طیف روحانی با علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات به انتخاب گفت: اولین اقدام حزب اعتدال و توسعه صحبت با دکتر لاریجانی بود که هفته گذشته اتفاق افتاد. من به همراه آقای واعظی و نوبخت و جنتی، جلسه دو ساعته‌ای را با ایشان داشتیم. الان نمی‌توان گفت که آقای لاریجانی تصمیم به حضور گرفته یا خیر، اما من فکر می‌کنم که آقای لاریجانی در صورت عبور از فضای ۱۴۰۰، مایل است که ثبت نام کند.
اختلاف اصلاح‌طلبان درباره نحوه مشارکت در انتخابات
دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس شنیده‌ها تاکنون اعضای جبهه اصلاحات وارد بحث مصادیق نشده‌اند و در حال بحث و مذاکره درباره چگونگی حضور خود در انتخابات هستند. در حال حاضر دو نگاه در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. نگاه اول بر این مساله پای می‌فشارد که اصلاح‌طلبان تنها با تایید نامزد اختصاصی و با پرچم اصلاحات وارد فرآیند انتخابات خواهند شد. دیدگاه دیگر با تاکید بر اینکه هر جریان سیاسی نمی‌تواند نسبت به فرصت انتخابات بی تفاوت باشد، بر حضور در انتخابات به هر شکل ممکن تاکید می‌کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها