۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۴
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1063)

رسانه های داخلی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دستاورد‌های افتخارآمیز دولت شهید رئیسی
- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسید، گفت: برای امسال هم افتتاح ۱۰۰۰ پروژه دیگر برنامه‌ریزی و تامین منابع شده است. امیدوار هستیم دولت بعدی در امتداد دولت شهید رئیسی باشد و این رویکرد مهمی که نتیجه آن رضایت مردم، افزایش کارآمدی در اقتصاد و احیای سرمایه‌گذاری‌ها راکد بودجه عمومی است، ادامه پیدا کند.
- داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه صف اول به موضوع بررسی عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰، ۵/۵ درصد بوده است و در سال ۱۴۰۱، ۵ درصد رشد داشتیم و در سال ۱۴۰۲، ۵/۷ درصد رشد داشته، یعنی سه سال متوالی رشد بالای ۵ درصد را شاهد بوده و تجربه کردیم.
- رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه میزان صادرات غیر نفتی کشور در دو ماهه امسال با افزایش ۳.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸ میلیارد دلار رسیده است، اظهار داشت: میزان وزنی صادرات غیرنفتی در دو ماهه امسال ۲۳.۵ میلیون تن بوده که افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
- به گزارش ایسنا، بررسی نرخ بیکاری در طول دهه‌های اخیر حاکی از آن است که در فاصله سال‌های فعالیت دولت سیزدهم، نرخ بیکاری تک رقمی شده و به زیر ۱۰ درصد رسیده است؛ به نحوی که سال گذشته نرخ بیکاری کل کشور در کانال ۸.۱ درصد قرار گرفت و رکود کمترین میزان نرخ بیکاری به نام دولت سیزدهم ثبت شد.
۷۵ درصد مرم به دنبال تداوم رویکرد‌ها و راهبرد‌های دولت سیزدهم
روزنامه همشهری نوشت: «نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی کشور که در اختیار همشهری قرار گرفته‌است، نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد از مخاطبان این نظرسنجی، خواستار تداوم رویکرد‌ها و راهبرد‌های دولت سیزدهم ازسوی سکانداران دولت چهاردهم هستند؛ موضوعی که از موفقیت‌آمیز بودن مسیر حرکتی دولت شهیدرئیسی حکایت دارد. علاوه‌بر این، تشییع میلیونی شهدای خدمت در شهر‌های مختلف کشور طی روز‌های اخیر مهر تأیید دیگری است بر کارنامه قابل‌قبول دولت سیزدهم؛ دولتی که با هدایت شهیدرئیسی با اتخاذ راهبرد‌های مؤثر، در مسیر تحقق مطالبات محوری مردم حرکت کرد و توانست موفقیت‌های قابل‌توجهی را نیز در حوزه‌های چندوجهی به‌دست آورد.»
دعوت جمعی از نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت‌نام در انتخابات
موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که شرایط کشور به گونه‌ای است که لازم است آقای قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند خاطرنشان کرد: معتقدیم شرایط کشور، منطقه و جهان حساس و خاص است و اکنون به حضور فردی، چون قالیباف نیاز داریم. قالیباف در میان چهره‌های انقلابی شخصیتی ممتاز، هوشمند، ولایی، کارآمد، کار آزموده، پر تجربه و پر تلاش، مردمی و مسلط به قوانین اجرایی از جمله برنامه هفتم است که می‌تواند مسیر کاری شهید رییسی عزیز را با جدیت و به خوبی ادامه دهدو شور و نشاط درکار و تولید فعالیت و پیشرفت و توسعه را در ایران اسلامی تحقق بخشد.
ظریف و آذری جهرمی در کنار لاریجانی؟
شنیده‌های روزنامه «اعتماد» حاکی از این است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی که همیشه به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات بوده است و مثل دوره قبل در روز‌های اخیر تاکید کرد که هرگز کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود، گفته است که به عرصه کاندیداتوری وارد نمی‌شود، اما با همه توان خود به علی لاریجانی کمک خواهد کرد. چهره دیگر از دو حامی اصلی لاریجانی نیز وزیر دیگر دولت حسن روحانی است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که تنها دقایقی بعد از انتشار توییت علی لاریجانی درباره حضور در عرصه انتخابات- توییت مسیر نقشه تاکسی اینترنتی از وزارت کشور به پاستور- آن را بازنشر داد و از همان ساعات ابتدایی نیز به جدال توییتری با منتقدان لاریجانی به خصوص در جریان زاکانی یعنی مالک شریعتی پرداخت.
حمایت کارگزاران از محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری
سید محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، اظهار کرد: در این جلسه محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شد، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد. قرار است احزاب گزینه‌های خود را به جبهه اصلاحات معرفی کنند و تصمیم جمعی در این زمینه گرفته شود.
واکنش کرباسچی به ثبت‌نام چهره‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه هم میهن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این روزا ترکیب چهره‌های شناخته شده‌ای که برای ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند را دیده اید؟ فکر کنم اکثراً دنبال کسب وجهه‌ای با همان نامه رد یا تأیید صلاحیتند. هردو بعداً به‌درد میخورد. بستگی به تحلیل افراد ازآینده داره.»
گلایه احزاب اصلاح طلب نسبت به رئیس دولت اصلاحات
حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که برخلاف ادوار گذشته، توجه چندانی به احزاب عضو جبهه اصلاحات نشد و آقای خاتمی گزینه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مطح گفت: معنی پیشنهاد آقای خاتمی در مورد آقای صدر صرفاً بدین معنی نیست که ایشان رأساً خواستند بدون مشورت نهایی فردی را معرفی کنند. تا آنجا که من مطلع هستم، آقای خاتمی تعصب خاصی نسبت به کاندیدای پیشنهادی خود ندارند و نامزد شدن ایشان هم هنوز صددرصد نشده است. در مرحله نهایی تصمیم‌گیری حتماً آقای خاتمی به این موضوع دقت خواهند داشت که هم گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و هم بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان که در احزاب نیستند و فراتر از آن یک جبهه سیاسی بزرگ از اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها که بتواند ما را به آن نظام جمع سیاسی برساند و مشارکت مردم را وسعت بخشد، لازمه موفقیت و پیروزی در این انتخابات خواهد بود. اما فراموش نکنیم که در این مجموعه، شخصیتی موثرتر از آقای خاتمی نداریم و ایشان هم حتماً در موضعی نیستند که بخواهند شخصاً نظری را در فضای سیاسی ایران اعمال کنند.
انتقاد عباس عبدی از راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان
عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: باعث تأسف است که بگویم دوستان جبهه اصلاحات در یک سردرگمی تحلیلی قرار گرفته و قادر نیستند تصمیمات سیاسی جامعی را اتخاذ کنند. دوستان اعلام کرده‌اند که: «مشارکت جبهه (اصلاحات) در انتخابات منوط به تأیید صلاحیت حداقل یکی از نامزد‌های اختصاصی خود خواهد بود.» این گزاره دو ایراد کلی دارد. هم به لحاظ راهبردی نادرست است و هم از منظر تاکتیکی! به نظرم دوستان اصلاح‌طلب درباره سبد رای خود دچار خطا هستند. بدون تردید انتخابات ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ با حضور مستمر و فعال آنان شکل گرفت ولی این اثرگذاری مطلق و یکسویه نبود. یعنی اینگونه نبود که صفر و صد این جریان را آنان راه انداختند.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها