۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۶
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1071)

رسانه های داخلی

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات: راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت. باید نامزد خود را داشته باشیم و خود جبهه اصلاحات باید آن فرد را انتخاب کند. قبل تأیید صلاحیت نامزد‌های خود را مشخص کردیم. ستاد انتخابات جبهه اصلاحات به زودی راه‌اندازی می‌شود. سه نامزد ما پذیرفته اند براساس میثاق نامه جبهه اصحلات رفتار کنند. نفیاً و اثباتاً درباره سایر نامزد‌ها نظری نداریم. هیچ بحثی درباره آقای لاریجانی در جبهه اصلاحات نداشته ایم و من هیچ اظهارنظری در این خصوص ندارم.
- روزنامه اعتماد مطلبی درباره احتمال ائتلاف محمدباقر قالیباف با علی لاریجانی دو داوطلب انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد که کانال تلگرامی منتسب به هواداران قالیباف با انتشار مطلبی آن را تکذیب کرد.
- لاریجانی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: اگر دولت به صورت شفاف محل مصرف مالیات مردم را بگوید، دیگر برای وصول آن نیاز به داغ و درفش یا سرک کشیدن به حساب‌های بانکی نیست. خود تورم هم نوعی مالیات گیری از مردم است. در خصوص معلمان نیز ‏۴ اقدامی که بی‌حرف و حدیث برای معلمان انجام می‌شود شامل: ترمیم حقوق معلمان (فوق‌العاده ویژه) در سال ۱۴۰۳، تاسیس صندوق مسکن معلمان، تأمین کلیۀ لوازم آموزشی و ارائۀ یک وعده غذایی روزانه در مدارس محروم.
- وحید حقانیان از کاندید‌های انتخابات ریاست جمهوری در شبکه ایکس نوشت: با توانایی‌ها و جاه طلبی برخی مدیران آشنایی دارم. نگاه‌های متفاوت امنیتی و نظامی به موضوعات مختلف را خوب می‌شناسم و از آنها واهمه ندارم. آمده‌ام تا آنان را به اتحاد، عدالت و آرامش دعوت کنم.
- علیرضا زاکانی: بنده ایده‌های تحولی برای اداره کشور دارم. به اعتقاد من باید جهت دولت آینده، هم جهت با دولت آیت‌الله شهید رئیسی باشد و این جهت باید استمرار پیدا کند و نقاط قوت آن هم باید تشدید شود.
- عباس آخوندی: امید دارم که هر یک از اعضای شورای نگهبان در صورت دریافت هرگونه ابهام، مستقیم با ما تماس بگیرد و بر اساس ظن و گمان اقدام نکند.
- داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از بین ۵ کاندیدای عضو دولت در رقابت نهایی فقط یک نفر حضور خواهد داشت.
- سخنگوی ستاد انتخاباتی جبهه شریان: مهرداد بذرپاش گزینه نهایی جبهه شریان برای انتخابات ریاست جمهوری شد.
- روزنامه جوان: محمود احمدی‌نژاد بیش از اعضای شورای نگهبان نسبت به ردصلاحیت خود مطمئن است!
- حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس، در گفتگو با «انتخاب»: اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود که رد صلاحیت‌ها زیاد باشد، دو قطبی بین قالیباف و لاریجانی خواهد بود. احتمال تأیید صلاحیت چهره‌های تندرو بیشتر وجود دارد.
- منتجب‌نیا فعال اصلاح‌طلب: از اصلاح طلبان فردی در انتخابات پیش رو تایید صلاحیت می‌شود که رای زیادی ندارد و مانند سال ۱۴۰۰ همتی یا فردی مانند او تایید صلاحیت می‌شوند. طبق برآورد‌های مطرح شده احتمالا ۳۰ نفر از اصولگرایان ناشناخته را ردصلاحیت می‌کنند که بگویند عدالت را برقرار کرده اند.
- وزیر کشور: استعفای داوطلبان کابینه دولت برای ریاست‌جمهوری لازم نیست. مسئولین در کنار داوطلبی، وظایف خود را انجام دهند. آمار‌ها از میزان مشارکت مردم در انتخابات «وضعیت مناسبی» را نشان می‌دهد.
- ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: نامزد‌ها باید بدون واهمه از شورای نگهبان نظر دهند، اشکال این است برخی‌ها خیال می‌کنند اگر در مسائل سیاسی و اجتماعی صریح نظر بدهند صلاحیت آنها تائید نمی‌شود و این حتما اشکال دارد.
- منبع نزدیک به علی طیب نیا، وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی گفت: همزمان با ثبت نام نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و طی روز‌های گذشته اخباری مبنی بر حضور علی طیب‌نیا، استاد دانشگاه و وزیر اسبق اقتصاد به عنوان سخنران برخی همایش‌ها و نشست‌ها با موضوع انتخابات و یا نقش آفرینی وی در تنظیم برنامه‌ها و یا چینش اقتصادی کابینه آتی برای برخی از نامزد‌ها منتشر شده است که صحت ندارد.
- سخنگوی شورای نگهبان: ممکن است یک نفر وزیر خوب باشد و در حوزه وزارت خود نیز خوب عمل کند، ولی همین آدم نتواند کشور را اداه کند و یا حتی یک وزارت خانه دیگر؛ لذا این حاکی از این است که هرجایگاهی شرایط خودش را دارد. معنایش این نیست که آن شخص لزوماً مشکلی داشته که احراز صلاحیت نشده است.
نعل وارونه روزنامه جمهوری اسلامی
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی ادعا کرده است که برای افزایش مشارکت دو اقدام باید صورت داد: شورای نگهبان مانند قبل رفتار نکند؛ نتیجه انتخابات هم از قبل معلوم نباشد - شورای نگهبان با سعه صدر می‌تواند نشان دهد که مردم با انتخاب افراد مورد نظر خود، بهتر از هرکس و نهاد دیگری به آینده امیدبخش کشور فکر می‌کنند و آنها هستند که باید صلاحیت نامزد‌ها را تشخیص دهند.
محور‌های رسانه‌ای جریان اصلاحات برای انتخابات
- روزنامه آرمان امروز: چالش کارنامه‌ها در انتخابات اخیر تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان نامزدی شده است در بحث کارنامه‌ها نیز قطب‌بندی‌های جالبی بین رجال ثبت نام کرده وجود دارد. در یک سمت کسانی مثل لاریجانی و قالیباف هستند که کارنامه‌های سنگین و بی‌رقیبی را روی میز گذاشته‌اند. دو کارنامه‌ای که در یک سمت آن «سیاست لاریجانی» است و در سمت دیگرش «اجرائیات قالیباف!» است. سمت سوم که آشکارا سنگر سعید جلیلی است؛ سمتی با بزرگنمایی «گفتمان» است.
- روزنامه اعتماد: حضور نامزد‌های متکثر از درون دولت سیزدهم، ابهامات بسیاری را در خصوص نحوه صف‌کشی جناح راست ایجاد کرده است. تعداد افرادی که ادعا می‌کنند میراث ابراهیم رییسی را حمل می‌کنند و پس از او شایسته پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری هستند به اندازه‌ای زیاد شده که می‌توان آنها را ذیل یک جریان خاص دسته بندی کرد!
- روزنامه هم میهن: اگر حاکمیت با ایما و اشاره و واسطه از اصلاح‌طلبان رادیکال باکیفیت اذن ورود دهد، فصل دیگری از حضور اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی گشوده خواهد شد، اما به نظر می‌رسد جنس این حضور بیش از همیشه مسئولیت‌آفرین خواهد بود. به همین دلیل تبیین موضع و انتخاب رویکرد در این مقطع می‌تواند بر حیات و ممات جریان اصلاح‌طلبی بسیار تاثیرگذار باشد.
حمله عصبی سرکرده گروهک تروریستی منافقین
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاریس: مریم رجوی حین بازگشت از پاریس به سمت مقر خود در «اور سورواز» دچار حمله عصبی شدید شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است. وضعیت سرکرده گروهک وخیم گزارش شده و تیم حفاظت رجوی برای جلوگیری از نشت هرگونه خبر پیرامون او، ب‌شدت در حال آماده باش هستند. رجوی دچار بیماری روماتیسم، سرطان روده و بیماری عصبی است. سال ۱۴۰۱ نیز حمله عصبی سرکرده گروهک موجب دو‌هفته غیبت کامل او شد.
پشت پرده رمز ارز مجازی همستر
طی روز‌های اخیر افزایش غیرعادی توجهات رسانه‌ای به ارز مجازی تلگرام موسوم به «همستر» موجب ایجاد برخی گمانه زنی‌ها درباره اهداف پنهان این توجهات شده است. از جمله تحلیل‌های قابل تامل در این رابطه می‌توان به «افزایش کاربران ایرانی نرم افزار تلگرام در آستانه انتخابات»، «سوددهی مجدد مافیای برنامه‌های فیلترشکن»، «نقش تلگرام در اغتشاشات پیشین»، «گمانه زنی درخصوص هدایت کلان داده‌های انتخاباتی به سود جریانات غربگرای داخلی» و «لزوم مدیریت تب بوجود آمده میان جوانان و نوجوانان» اشاره کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها