۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۷
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1073)

رسانه های داخلی

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- جلیلی، کاندیدای ریاست جمهوری در توئیتی با مخاطب قرار دادن مردم نوشت: کشور بزرگ و دوست داشتنی ما برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر، به «تصمیم‌های نقطه‌زن» نیاز دارد. نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم جهت مشارکت در پیشرفت ایران است. زمان تدبیر برای تصمیم بزرگ، جهاد برای جهش ایران.
- زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری: در انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه شهید رییسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. استفاده از امکانات شهرداری و بیت‌المال برای تبلیغ هر نامزدی و به‌طریق اولی برای بنده خط قرمز ما است و جهت‌گیری مصرف ظرفیت شهرداری به نفع هر نامزدی و بدتر از همه خودم به هیچ وجه نباید اتفاق بیفتد.
- پورمحمدی، انتخابات ریاست جمهوری: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی‌گذارد؛ از سعدی علیه‌الرحمه بیاموزیم که فرمود «بکار‌های گران‌مرد کار دیده فرست» #دولت_قرار.»
- مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی در انتخابات آیا از محمدجواد ظریف در کابینه خود استفاده می‌کند، گفت: طبعاً آدم‌هایی که علم، تجربه و کارایی دارند، آدم منت‌شان را می‌کشد که بیایند سر کار نه اینکه افرادی بیایند که بگویند هرچه ما بگوییم باشد. منتظر تشکیل ستاد نباشید، مردم را به پای صندوق‌ها بیاورید. مردمی‌بودن را فراموش نخواهم کرد.
- بیانیه اسماعیلی، وزیر ارشاد پس از رد صلاحیت: با احترام به نظر شورای محترم نگهبان و با تقدیر از عزیزانی که در این مدت کوتاه بذل محبت و توجه داشتند، به‌ویژه همکاران خدوم در دولت مردمی که با اعلام حسن ظن خود، مرا ممنون فرمودند، از همه گروه‌ها و اقشار انقلابی و متدین که حمایت و پایمردی خود در صیانت از آرمان‌های بلند رئیس‌جمهور شهید و جامع‌الاطراف را نشان دادند، سپاسگزاری می‌کنم.
- احمد زیدآبادی: از هم اکنون می‌توان گفت که انتخابات ریاست جمهوری دورۀ چهاردهم دومرحله‌ای خواهد شد. دکتر مسعود پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند. رقیبش، اما نامشخص است. رد صلاحیت علی لاریجانی به رغم تأکید رهبر معم انقلاب اسلامی بر تضییع حقش در دورۀ قبل، بسیار عجیب است، اما فردی که می‌تواند نقشی مشابه لاریجانی را حتی قدرتمندتر و مؤثرتر از او بازی کند، مصطفی پورمحمدی است. اگر آقای پورمحمدی از قدرت بیانش در مناظرات انتخاباتی به خوبی استفاده کند، چه بسا یکی از طرفین مرحلۀ دوم انتخابات او باشد.
- غلامحسین کرباسچی در گفتگو با «انتخاب»: برای اصلاح طلبان شانسی نیست مگر اینکه حرکت قابل توجهی در آرا خاکستری رخ دهد. اگر انتخابات به مشارکت ۲۵ میلیون نفر برسد، شانس پیروزی پزشکیان وجود دارد. قاعدتاً دوقطبی بین پزشکیان و قالیباف شکل می‌گیرد.
- محمود صادقی، عضو هیأت رئیسه جبهه اصلاحات در گفتگو با جماران گفت: من فکر می‌کنم طیف اصولگرایان یکدست نیست و به نوعی یک تنوع درون‌جناحی وجود دارد؛ اگر به همین شکل باشد و آرایش تغییر نکند، کار جبهه اصولگرایی سخت‌تر از جبهه اصلاح‌طلبان است و این آرایش بیشتر به نفع کاندیدای اصلاحات است. به نظر می‌آید که با همین میزان رقابت هم اگر خوب اداره شود، می‌توانیم شاهد یک انتخابات رقابتی باشیم و تهدیدی که با کاهش مشارکت در ادوار اخیر انتخابات ایجاد شده بود، برطرف شود و نظام با پشتوانه بیشتری بتواند به مشکلات داخلی و بین‌المللی فائق بیاید.
- محمدعلی ابطحی در گفتگو با خبرآنلاین: طبیعتاً در چند انتخابات اخیر، انتخاب کاندیدا‌ها و تأیید صلاحیت آنان از سوی جامعه تحلیل‌گران قابل پیش‌بینی نیست. من تصور می‌کردم، از بین کاندیدا‌های انتخابات، آقایان لاریجانی و شریعتمداری تایید صلاحیت می‌شوند. همچنین برخی از تاییدصلاحیت شدگان انتخابات، هیچ وجهه قابل قبول اجتماعی ندارند. با این حال، سال‌هاست که جامعه به این روش انتخاب کاندیدا از سوی شورای نگهبان عادت کرده و این سورپرایز غیرمنتظره نبود. اگر جامعه قصد شرکت در انتخابات را داشته باشد، امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف است. آقای پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای جبهه اصلاحات بودند و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از کاندید‌های آنان حضور داشته باشد، در انتخابات شرکت می‌کنند.»
- حسام الدین آشنا مشاور اسبق حسن روحانی نوشت: سریع‌ترین و احتمالاً سخت‌ترین رقابت انتخاباتی در سال‌های اخیر را در پیش رو داریم.
- علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی: قاطعانه می‌گویم؛ پزشکیان می‌تواند.
- کنعانی مقدم، فعال اصولگرا: به نظر می‌رسد قالیباف و جلیلی نامزد‌های نهایی نیرو‌های انقلاب باشند.
- بر اساس شنیده‌های غیررسمی مهر، به احتمال زیاد علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خواهد شد. گفتنی است که نیکزاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی بود.
- یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد.
تکذیب نامه همسر رئیس جمهور شهید به شورای نگهبان
در ساعات گذشته در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری تحت عنوان نامه جمیله علم‌الهدی به شورای نگهبان برای رد صلاحیت یکی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است که پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از خانواده رئیس جمهور فقید، حاکی از آن است که چنین نامه‌ای وجود خارجی ندارد. در همین راستا یک منبع آگاه در شورای نگهبان نیز ضمن تکذیب این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است و این خبر خلاف واقع است.
وارونه جلوه دادن واقعیات
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علت اصلی ریزش‌های مشارکت مردمی در سه انتخابات ۱۳۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ این بود که این انتخابات‌ها عرصه رقابت واقعی نبودند. افراد یک جناح سیاسی تأیید صلاحیت شدند و یک نوع رقابت ظاهری میان اشخاص مختلف صورت گرفت که همگی وابسته به اردوگاه فکری و سیاسی خاص بودند و قرار بود با این کار، حاکمیت یکدست در کشور شکل بگیرد که گرفت.
نامزد‌هایی که برای نظام هزینه ایجاد کردند
سایت روزنامه فرهیختگان نوشت: در شرایطی اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان منتشر شد که چند تن از کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش از اعلام وزارت کشور از نامزدی خود انصراف دادند. این کاندیدا‌ها قطعاً برای مردم و سیستم انتخاباتی کشور هزینه مادی و معنوی ایجاد کردند. آنها وعده‌های بسیاری دادند، اما حتی تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هم منتظر نماندند. گویا فقط برای گرفتن چند عکس یادگاری پا به ستاد انتخابات گذاشته بودند و در آخر هم توضیحی ندادند که در این آمدنشان با علم به اینکه به واسطه سابقه خود در رقابت انتخاباتی جایی ندارند و رفتنشان با علم به هزینه مادی و معنوی که برای مردم و سیستم به جا گذاشتند، چه خیری نهفته بوده است.
معرفی گزینه جبهه پایداری پس از جلسه با نامزد‌ها
صادق محصولی، دبیر کل جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری جلسات مختلفی را بررسی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری داشته و برای تکمیل بررسی‌ها در حال تنظیم جلسه با نامزد‌های دارای نصاب اولیه شاخص‌ها است. انتظار می‌رود که رئیس جمهور آینده نقاط قوت دولت شهید رئیسی را که در راس آن مردمی بودن، اخلاص، و تلاش جهادی است، مور توجه قرار داده و موجب ارتقا و پیشرفت کشور در سطح جهانی شود.»
احضار رائفی‌پور به دادستانی
علی اکبر رائفی‌پور در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادستانی تهران احضار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، طی روز‌های اخیر علی اکبر رائفی‌پور مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرد که با توجه به گزارش ضابطین پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای نامبرده تشکیل شد. گفتنی است در روز‌های اخیر علی اکبر رائفی‌پور در خصوص سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش شد، به بیان اظهارات حاشیه‌سازی پرداخته بود.
علت زندانی‌شدن یاشار سلطانی و صبا آذرپیک چیست؟
خبرگزاری میزان از زندانی‌شدن یاشار سلطانی و صبا آذرپیک، دو چهره رسانه‌ای که اطلاعات و اخبار بعضاً نادرستی را در خصوص افراد مختلف منتشر می‌کردند خبر داد. طبق گزارش این خبرگزاری، دلیل زندانی‌شدن این افراد اجرای حکم محکومیت آنان بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها