۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۴
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1085)

رسانه های داخلی

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- محسن رضایی با اظهار امیدواری نسبت به اجماع نیرو‌های انقلاب در انتخابات، گفت: غلبه گفتمانی اجماع کم از موفقیت و پیروزی ناشی از عملیات وعده صادق ندارد. بذر گفتمان اجماع در دوران شهید رئیسی کاشته شد و جوانه زد، اما با پایان غیرمنتظره دولت او، در انتظار ادامه و تبدیل شدن به درخت تناوری است. ما اکنون این گفتمان را دنبال می‌کنیم و پس از انتخابات هم آن را پیگیری خواهیم کرد تا به یک دولت قوی زیر سایه نظام و به درختی تناور بدل شود.
- مسعود پزشکیان در واکنش به رفتار مشاور خود در میزگرد فرهنگی گفت: من نمی‌گویم کار کارشناس درست بوده یا مشاور خود، بلکه اگر با هم اختلاف داریم نباید پشت تریبون بگوییم. این در حالی است که در اواخر برنامه میزگرد فرهنگی در تلویزیون، دکتر فاضلی مشاور مسعود پزشکیان با کارشناس برنامه درگیری لفظی پیدا کرد و ضمن بی احترامی به مخاطبین، برنامه را ترک کرد.
- علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: آقای دکتر فاضلی توسط دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی منصوب دولت آقای روحانی اخراج شده و با ایشان برخورد سیاسی نشده است.
- زاکانی: در شرایط فعلی خودم را به نسبت سایر کاندیدا‌ها ارجح و توانمندتر می‌دانم و معتقدم ایده‌ها و سابقه کاری‌مان قابل مقایسه با دیگران است و حتماً اقبال مردمی را هم خواهم داشت، اما به هر حال اینکه از الان حرف انصراف یا کناره‌گیری مطرح شود، درست نیست. رقابت بین کاندیدا‌ها در شرایط فعلی جدی است و مصلحت نهایی را اقبال مردم مشخص می‌کند.
- قاضی زاده هاشمی: اینکه آدم‌ها تا آخر می‌مانند یا خیر، تصمیم خودشان و کمپین انتخاباتی شان است که بمانند یا نمانند.
- محمد جواد ظریف در توییتی اذعان کرد نموداری که در برنامه میزگرد سیاسی نشان داد، اشتباه بوده است. البته ظریف در یک سانسور آشکار داده‌های نمودار‌های خود را تا قبل از دولت شهید رئیسی آورده بود تا اثرات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم که اتفاقاً ناقض ادعا‌های او بود، عیان نشود.
آخرین آمار نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری
روزنامه ایران نوشت: براساس یافته‌های ایسپا در روز‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد، سعید جلیلی با ۲۶.۲ درصد آرای شرکت‌کنندگان قطعی یا شرکت‌کنندگانی که به احتمال زیاد در انتخابات حضور خواهند داشت، صدرنشین رقابت کاندیداهاست. پس از او مسعود پزشکیان با ۱۹.۸ درصد، محمدباقر قالیباف با ۱۹ درصد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۲.۶ درصد، علیرضا زاکانی با ۲ درصد و مصطفی پورمحمدی با ۰.۹ درصد در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند. همچنین مطابق نتایج این نظرسنجی ۲۷.۴ درصد از شرکت‌کنندگان هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای نهایی خود نگرفته و ۰.۵ درصد نیز سؤال درباره انتخاب کدام نامزد را بدون پاسخ گذاشتند. ایسپا همچنین در نظرسنجی خود خبر داد که تاکنون ۴۲.۵ درصد قطعاً در انتخابات مشارکت می‌کنند، ۷.۷ درصد به احتمال زیاد، ۱۶.۱ درصد مردد، ۶.۵ درصد به احتمال کم و ۲۷.۲ درصد اعلام کرده‌اند که اصلاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند.
تناقض در اظهارات اخیر ظریف درخصوص برجام
همشهری نوشت: ظریف درحالی از لزوم به‌کارگیری سیاست‌خارجی معقول و متین سخن به‌میان می‌آورد که در دوره تصدی او بر وزارت خارجه، به سیاست‌های منطقه‌ای و همسایگی توجه چندانی نشد. ظریف با طرح این ادعا که «تحریم را با عدد نمی‌شمارند و این کار مغالطه است» کوشید دوبرابرشدن تحریم‌ها در دولت روحانی نسبت به گذشته را بی‌اهمیت جلوه دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهند بخش مهمی از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا پس از امضای برجام اعمال شده‌است، ازجمله در حوزه بانکی و نفتی که زمینه‌ساز واردآوردن فشار‌های اقتصادی قابل‌توجهی به ایران شد. از طرفی بخشی از تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه افراد و نهاد‌های ایرانی طی سال‌های اخیر با استناد قانون کاتسا بوده‌است. در خصوص غنی سازی نیز اگرچه در آخرین روز‌های فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ظرفیت غنی‌سازی در ایران به ۶۰ درصد افزایش یافت، اما چنین سیاستی در دولت شهید رئیسی تثبیت شد و ایران در اول آذرماه ۱۴۰۱ در نامه‌ای به آژانس انرژی‌اتمی، آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد را با ماشین‌های ۶IR- در فردو اعلام کرد. در خصوص احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام باید گفت، دولت بایدن نه‌تن‌ها اقدامی عملی انجام نداد، بلکه با اعمال تحریم‌های جدید در ابتدای راه، مسیر بازگشت به برجام را سخت‌تر کرد. درخصوص فروش نفت نیز رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ایران در دولت سیزدهم، رکورد ۶ ساله صادرات نفت را شکسته و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. ظریف درحالی دراین میزگرد سیاسی قانون «اقدام راهبردی مجلس» را مانعی بر سر راه بازگشت بایدن به برجام قلمداد می‌کند که تصویب این قانون که با تمجید رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز همراه بود، توانست منافع ملی ایران را دراین حوزه محفوظ بدارد.
از اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ابزار تخریب نسازیم!
روزنامه جوان: منظور اطلاعیه اخیر دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی روشن بود و در اطلاعیه هم تصریح شده بود که «هرگونه نقل قول غیرمستند به اسناد موجود و مکتوب از بیانات و اظهار نظر‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اکتفا به برداشت‌های شخصی و دریافت‌های شفاهی از بیانات ایشان یا مسئولان دفتر معظم‌له فاقد اعتبار و استناد است.» انتظار آن بود که همگان خود را مخاطب این اطلاعیه بدانند و از این پس نه خود کلامی بی‌استناد و مدرک مکتوب بیان کنند و نه چنین چیزی را از کسی بپذیرند. در این میان عده‌ای معدود به جای آنکه به استفاده ابزاری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پایان دهند، همین اطلاعیه را هم بهانه تخریب رقبا کردند و دنبال آن رفتند که ببینند در ستاد رقیب چه کسی حتی در یک جمع خودمانی و محدود نقلی از رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته و او را دروغگو بخوانند و در واقع، معظم له را برای جدل‌های سیاسی بی‌سود و پر ضرر خرج بکنند!
روایت دستیار رئیسی از نظرات متفاوت رئیس جمهور شهید
سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در گفتگو با تابناک از احتمال رفع فیلتر اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ در دوره دوم دولت رئیسی در صورت تداوم گفت: شهید رئیسی به دنبال بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی بود و در آخرین مصاحبه‌های خود هم بار‌ها بر اهمیت کسب و کار مردم تاکید کرد.
اقتدار ایران در آزادی حمید نوری منافقین
هیبت‌الله نژندی منش، مشاور حقوقی خانواده حمید نوری با اشاره به آزادی وی از زندان سوئد، گفت: برای تحقق این موضوع دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی داشتند و می‌توان از این همکاری به عنوان یک الگو استفاده کرد، زیرا نشان می‌دهد ورود بر مبنای تخصص و در چارچوب صلاحیت‌ها تحت فرماندهی واحد نتیجه خوبی دارد. وی با اشاره به عصبانیت و سرخوردگی منافقین از آزادی حمید نوری، بیان کرد: منافقین در قضیه اسدالله اسدی هم از نظر سیاسی و هم از نظر حقوقی شکست خوردند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها