۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۷
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1087)

رسانه های داخلی

۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- محسن رضایی: یک جلسه دیگری هم با بخشی از اعضای جامعه مدرسین داشتم که آیت‌الله اراکی و آیت‌الله میرباقری حضور داشتند و آنجا هم بحث‌های خوبی در مورد اجماع صورت گرفت. برداشت من این است همه روحانیون و بزرگانی که اعتقاد دارند جبهه انقلاب باید موفق شود روی اجماع توافق داشتند.
- سخنگوی دولت سیزدهم (در پاسخ به اظهارات ظریف): سال‌ها با اینستکس و FATF سرکار بودند و سلامت و معیشت مردم را به خارج گره زدند، حالا طلبکار شدند. ما فروش نفت را بالا بردیم، اما شما دیپلماسی التماسی داشتید.
- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در دولت روحانی: "پورمحمدی: جلیلی در شورای عالی امنیت ملی به من گفت: «ما اگر شما مسوول باشی، با FATF موافقیم» می‌دانید که آثار عدم اجرای FATF در کشور چیست؟ نپیوستن به FATF با سفره مردم چه کرد؟ سفره از مابهتران چه؟ آیا این نوع تفکر شایسته مدیریت بر کشور است؟
- عباس آخوندی وزیر مسکن و راه و شهرسازی دولت حسن روحانی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: درخواست رسمی من از سازمان صداو سیما برای توضیح درباره مطالب نادرستی که آقای علیرضا زاکانی به اینجانب در برنامه مناظره نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری نسبت داد مطرح کردم.
- ظریف نوشت: «شنبه ۹ تیر از رییس جمهور پزشکیان استقبال خواهیم کرد»، یک «پیش بینی» نیست، بلکه بیان یک «امید» است. به یاری خدا و با حضور گسترده زنان، مردان، سالمندان، جوانان، دانشجویان، نسل Z، روستائیان، شهرنشینان، اقوام، اصناف، گروه‌ها و... و همه ما، که ایران بزرگ را می‌سازیم، این امید می‌تواند، پای صندوق‌های رای، به واقعیت تبدیل شود!
- دفتر روحانی در پاسخ سوالی درباره قانون راهبردی لغو تحریم ها: قانون هسته‌ای به درخواست شورای امنیت ملی تصویب نشد. روحانی در نامه به دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس این مصوبه را خلاف قانون اساسی عنوان کرد و در نامه‌ای به رهبری خواستار توقف تصویب این طرح شد. در مصوبه شورای عالی امنیت ملی به صراحت آمده که هرگونه مصوبه‌ای در رابطه با موضوع هسته‌ای باید با هماهنگی وزارت خارجه باشد ولی مجلس بدون هماهنگی عمل کرد.
- رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما: در اغلب نظرسنجی‌ها ۳ نامزد (قالیباف، جلیلی و پزشکیان) خیلی به هم نزدیک هستند. تا به امروز می‌شود گفت که اگر شرایط همین باشد به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.
- علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی: در توافقنامه‌ی برجام در بخش فنی آن برای رفع نگرانی طرف مقابل در خصوص عدم انحراف به سمت تولید سلاح هسته‌ای قرار شد تا پانزده سال سطح غنی سازی در حد ۳.۶۷ درصد باشد و اینکه تحقیق در حوزه تولید فلز اورانیوم و نیز ساخت سوخت پایه فلزی اورانیوم انجام نپذیرد.
- علی خضریان مشاور جلیلی: در روز‌های گذشته شنیدم آقای قالیباف گفتند که جریان انقلاب باید تا پیش از ۸ تیر با یک نامزد وارد میدان شود که یک روحیه از خود گذشتگی را از ایشان نشان می‌دهد که قابل تقدیر است و به نظر می‌رسد اگر طبق نتایج نظرسنجی‌ها امکان رأی آوری برای ایشان کمتر باشد، احتمالاً از عرصه کنار بکشد.
- سخنگوی ستاد قالیباف: شایعات درباره انصراف قالیباف از انتخابات به هیچ عنوان صحت ندارد. متاسفانه برخی رسانه‌ها و افراد مرتبط و منتسب با دیگر نامزد‌های انتخاباتی، بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای، شایعه‌ی انصراف دکتر قالیباف را منتشر می‌کنند که این موضوع قویا و رسماً تکذیب می‌شود. قالیباف هیچ برنامه‌ای برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری ندارد. امیدوارم نمایندگان محترم نامزد‌ها به گونه‌ای عمل کنند که به افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات منجر شود.
- اسحاق جهانگیری: وقتی مرغ کیلیویی ۲۰ هزار تومان بود، با توهم میگفتند چرا مرغ ۹ هزار تومان نیست؟ اگر ما بیاییم ارزانی می‌آید. ثمره مدیریتشان مرغ ۱۰۰ هزار تومانی است! چرا پاسخگو نیستند؟ با کسانی روبه رو هستیم که با توهم زندگی می‌کنند.
دستور رادیکال‌های اصلاحات برای نقد دولت شهید رئیسی
روزنامه هم میهن: وضعیت کنونی ما بیش از هر چیز محصول عملکرد نادرست و غیرعلمی این دولت است. درست است که به دلیل سقوط بالگرد و فقدان آقای رئیسی باید قدری در به‌کار بردن کلمات رعایت کرد، ولی در هر صورت نباید تلقی شود که منعی برای نقد این دولت وجود دارد؛ این وضعیت مخل مشارکت انتخاباتی است.
پی نوشت: روزنامه شرق در مطلبی درباره نقد دولت شهید رئیسی نوشت: روزی که دولت روحانی تحویل آقای رئیسی شد، توانسته بودیم آمریکا را سه بار در شورای امنیت شکست دهیم؛ غنی‌سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسانده بودیم. در سه سال دولت روحانی به ۱۵۰۰ تحریم رسید؛ و در سه سال دولت آقای رئیسی به ۲۵۷۰ رسید.
پاسخ سایت دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره افزایش نرخ فقر
پایگاه اطلاع رسانی دولت، در واکنش به موارد مطرح شده از سوی مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات، نوشت: طی قریب به سه سال منتهی به ۲۰۲۳، فقر کاهش یافت؛ در این مدت، نرخ فقر (مبتنی بر خط فقر ۶.۸۵ دلار) با ۷.۴ واحد درصد کاهش، به ۲۱.۹ درصد رسید؛ این بدان معنا است که ۶.۵ میلیون نفر از جمعیت زیرخط فقر کاسته شده است. (مبتنی بر خط فقر ۳.۶۵ دلار، نرخ فقر با ۲.۲ درصد کاهش به ۳.۸ درصد رسید). در همین مدت خانوار‌های ۴ دهک پایین رشد مصرف بالاتری نسبت به ۶ دهک بالا تجربه کردند که این امر موجب کاهش نابرابری شد به طوری که ضریب جینی از ۳۵.۸ به ۳۴.۸ رسید. ترکیبی از سیاست‌های افزایش دستمزد، افزایش درآمد‌های ناشی از خوداشتغالی، و افزایش یارانه نقدی به رشد مصرف و کاهش فقر کمک کرده است.
توضیحات دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فاضلی
دانشگاه شهید بهشتی در مورد قطع همکاری با محمد فاضلی، مشاور مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: کارگروه صلاحیت عمومی پرونده ایشان بررسی و به اتفاق آرا صلاحیت وی تایید نشد و کارگروه اعلام نمود به هیچ وجه ادامه همکاری ایشان را صلاح نمی‌داند. (صورت‌جلسه و همچنین نظرات همکاران کارگروه بررسی صلاحیت عمومی در خصوص ایشان قابل توجه بوده ولکن بدلیل محرمانگی قابل انتشار نمی‌باشد.)
آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی
افکارسنجی برمبنای کلان‌داده دیتاک با رصد و تحلیل دیتای شبکه‌های اجتماعی در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ خرداد، این میزان را ۴۹.۵ درصد پیش‌بینی کرده‌است. این پیش‌بینی بر اساس افکارسنجی کاربران شبکه‌های اجتماعی است و بررسی رسانه‌ها را شامل نمی‌شود و رسانه‌سنجی نیست. کاربران بررسی‌شده از پلتفرم‌های مختلف (خارجی و داخلی) و دارای شخصیت انسانی بوده‌اند و اکانت‌های بیزنسی و رسانه‌ای در این افکارسنجی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. نکته دیگر این است که کاربرانی که رفتار ربات‌گونه یا سازماندهی‌شده داشته‌اند از این کلان‌داده پاک‌سازی و حذف شده‌اند.
عدم شکل گیری حرکت جمعی بدنه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری
روزنامه سازندگی به عنوان ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی با بیان اینکه شرایط انتخابات یکی از دوره‌های تلاش‌های عملی برای بروز و ظهور ایده‌هاست و از فرصت و فضای محدود هر انتخابات می‌توان برای مصداقی کردن نوع نگاه و بینش استفاده کرد، نسبت به عدم ورود گروه‌هایی از فرهیختگان به میدان عمل انتقاد کرد و نوشت: این گروه‌ها ترجیح می‌دهند به فعالیت‌های عادی خود که طبعاً غیرانتخاباتی بوده‌اند ادامه دهند و گویی نه به گفتار بلکه در عمل شأن خود را بالاتر از ورود به این عرصه می‌دانند و امیدوار به اقدام سایرین برای بیان نظرات خود می‌مانند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها