۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۰
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1089)

رسانه های داخلی

۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری
- محمدباقر قالیباف در جمع مردم قم با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، گفت: خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتن و گفتند چند هفته تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند، اما مجلس با درایت قانون شورای راهبردی را تصویب کرد که همگان دیدند رهبر معظم انقلاب از آن حمایت و تمجید کردند. ما در کشور ظرفیت‌ها و دارایی‌های زیادی داریم؛ من به عنوان یک خدمتگزار هرکجا بودم نگفتم پول نیست و نمی‌شود و همانطور که در عملیات وعده‌صادق دیدید که ناتو و همه دشمن با ۶ لایه پدافندی به میدان آمدند ولی دیدید شجاعت و قدرت و درایت نیرو‌های ما را و اینها می‌گویند روی موشک نوشته مرگ بر اسرائیل و این را نشون ندهید.
- قاضی زاده هاشمی: شهید رئیسی بود که وفاق ایجاد کرد و این افراد دیگر بودند که وقتی روی کار آمدند تا دربان خود را نیز عوض کردند. اما خیلی‌ها به شهید رئیسی می‌گفتند چرا هنوز مدیران دولت روحانی در دولت ایشان حضور دارند؟ در حال حاضر کشور نیاز به عناصری دارد که مبانی انقلاب را قبول داشته باشند و حاضر به فداکاری برای آن باشند.
- زاکانی: ما در کشور امکانات کم نداریم، توزیع امکانات ناعادلانه است و این سبب شده عده‌ای از نداشتن نتوانند سر بر بالین بگذارند و به دلیل بی سرپناه بودن آرامش نداشته باشند، اما ما با شناختی که از منابع داشتیم اول رفع نیاز و پس از آن پیشرفت و آبادانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
- پورمحمدی: تکرار نکنید که سبد رای بنده و آقای پزشکیان یکی است. دوستان و اصولگرایان در زمین دیگران بازی نکنند. حتماً در دولتم از همه جریان‌ها از جمله حزب‌اللهی‌ها، اصولگرایان و تحصیل کردگان کاربلد استفاده خواهم کرد.
- مسعود پزشکیان: من هیچ وقت بخاطر رای وعده‌ای ندادم؛ الان هم در مناظرات وعده‌ای ندادم و فقط گفته‌ام که از کارشناسان استقاده خواهیم کرد؛ الان هم می‌گویم که من از کارشناسان استفاده خواهم کرد؛ کارشناسانی از دانشگاه‌ها و همچنین نظرات کارشناسی بین‌المللی و قطعاً به دنبال آن هستیم که مشکلات روابط خارجی مان را حل کنیم؛ اگر این کار را انجام ندهیم و FATF را حل نکنیم، به پیر و پیغمبر نمی‌شود کاری انجام داد.
شرایط پیچیده وحدت اصولگرایان
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره وحدت اصولگرایان به خبرآنلاین گفت: «الان بر طبق نظرسنجی‌های اعلام شده – که نمی‌دانم تا چه حد دقیق است – آرای آقای جلیلی و قالیباف به هم نزدیک است و فاصله معناداری ندارند. این کار را مقداری سخت‌تر می‌کند. برای این که کدام یک از این دو فرد صرف‌نظر از تمایل شخصی خودشان، بتوان آنها را مجاب کرد از صحنه کنار بروند. هر دو نفر سابقه انصراف از انتخابات را به خاطر وحدت این جریان دارند وهم آقای قالیباف این کار را کرده و هم آقای جلیلی یک دوره انصراف دادند. ولی این که آیا برای این دوره از انتخابات نیز این آمادگی را دارند، باتوجه به این که آرایشان نسبتا نزدیک به هم است؛ این اقدام را انجام دهند مقداری کار را برای اصولگرایان سخت و پیچیده کرده است.
اصلاح‌طلبان بازی باخت- باخت سال ۸۸ را تکرار نمی‌کنند
هم‌میهن نوشت: «این روز‌ها عده‌ای اینجا و آنجا می‌خواهند بگویند که ممکن است اتفاقات پس از انتخابات ۸۸ تکرار شود و از این حیث حکومت، مردم و ستاد‌های انتخاباتی را نگران و از حضور پرشور انتخاباتی دور کنند. این گزاره نادرست است؛ چون مقتضیات آن اعتراضات و مهم‌ترینش یعنی «معجزه هزاره سوم» مفقود است و البته، شرایط سیاسی ایران هم در دو مقطع به‌کلی متفاوت است و نیز همه طرف‌های ماجرا درس گرفته‌اند که وارد بازی باخت- باخت نشوند. بازی امروز سیاست در ایران افزایش مشارکت است که هم حکومت منتفع می‌شود و هم مردم حضور خواهند داشت تا اراده خود را نشان دهند و به‌طور طبیعی هم معلوم است که با افزایش مشارکت چه کسی پیروز انتخابات است.»
تلاش بانیان فتنه ۸۸ برای التهاب آفرینی در فردای انتخابات!
- عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاحات و حامی نامزد این جریان، در توئیتی نوشته است: «اگر گمان رسمی این بوده که پزشکیان شانسی ندارد و فقط مشارکت را اضافه می‌کند، پیشنهاد می‌کنم فوری او را از بازی انتخاب خارج کنید تا خطای ۷۶ و ۹۲ تکرار نشود، چون به احتمال فراوان در دور اول تمام است، فرضم بر این است که با آگاهی کامل از نتایج چنین تصمیمی را گرفته و به تبعاتش ملتزم اند» لازم به ذکر است که عباس عبدی که اتفاقا سابقه دیرینه‌ای در القای ناامیدی نسبت به اینده کشور و ناامید سازی مردم از صندوق‌های رای را دارد، حال در این نوشتار به وضوح خط القای پیروزی پزشکیان پیش از شروع رقابت‌ها و برگزاری انتخابات را آغاز کرده است!
- مصطفی فقیهی از فعالان رسانه‌ای این جریان، در توئیتی کف رای پزشکیان را ۱۲ میلیون اعلام می‌کند و مدعی است با افزایش مشارکت این رای اوج خواهد گرفت. حال سوال اینجاست چگونه بر اساس نظر سنجی می‌توان قاطعانه اعلام کرد، کف رای یک کاندید مثلا ۱۲ میلیون است؟! اگر این نامزد با استقبال مردم همراه نشود و کمتر از این عدد رای بیارود، تکلیف چیست؟
-روزنامه آرمان ملی: تلاش‌ها به این اندازه موثر نیست که بخواهد یک نفر را به جایگاهی برساند. مناسبات و ساختار قدرت در ایران به گونه دیگری است و افراد صرفاً می‌توانند بر نظر مردم تاثیر بگذارند و به آنها جهت‌دهی کنند.
سایت اصلاح‌طلب: "پزشکیان" کروبی باشد نه خاتمی!
احسان حدیدی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی حضور مسعود پزشکیان در انتخابات هشت تیر، در این رسانه نوشت: مَخلص کلام دکتر مسعود باید و بخواهد مانند شیخ مهدی روزگارِ اصلاحات باشد. کروبی هم قانون مطبوعات را به اشارت رهبری از دستور کار مجلس خارج کرد و هم برای آزادی نماینده همدان لقمانیان، تهدید به ترک ریاست مجلس کرد تا بتواند نماینده مجلس را از بازداشتگاه به صحن مجلس بیاورد. سیاست عرصه ماندن در متن قدرت و گرفتن و دادن امتیاز است که حق مردم را بتوانی بستانی نه اینکه تعامل و گفتگو و مذاکره را رها کنی و فکر شود که با هفده بیانیه در هفت ماه، حاکمیت را به عقب نشینی واداری! سیاست، نه نا امیدی خاتمی که بگوید آنها تدارکچی می‌خواهند، نه قهر احمدی نژاد که آینده اش بر باد رود، نه تندروی روحانی که بگوید چهل سال اعدام کردید و همه کف زنند ولی بعداً خودش استعفایش را تقدیم کند!
یخ مشارکت در انتخابات هنوز نشکسته است
فرهیختگان نوشت: نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که پیش از آغاز جدی رقابت انتخاباتی، مشارکت روی ۵۰ تا ۵۵ درصد قرار داشت. تصور این بود که با شروع رقابت‌های انتخاباتی و با وجود حضور نامزد‌هایی از طیف اصلاح‌طلب، میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و ممکن است به ۶۰ تا ۷۰ درصد هم برسد. اما درحالی‌که تقریبا رقابت‌های انتخاباتی به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان مشارکت افزایشی نداشته و همچنان روی ۵۰ درصد قفل شده است. برخی نیز از کاهش میزان مشارکت به زیر ۵۰ درصد حکایت دارند. در واقع شروع رقابت‌های انتخاباتی نه‌تن‌ها منجر به افزایش مشارکت نشده است، بلکه منجر به کاهش آن نیز شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها