۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
رسانه های داخلی

رصد (90)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

انتقادروزنامه ایران به احمدی‌نژاد

روزنامه ایران در پاسخ به ادعای احمدی نژاد مبنی بر معامله ایران و اکراین توسط آمریکا و روسیه نوشت: «در بحبوحه آغاز بحران در سوریه بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران در چند سخنرانی، موضع به اصطلاح بی‌طرفانه خود را نسبت به طرفین درگیری در این کشور مصرانه اعلام می‌کرد؛ همان زمان بود که حملات به عتبات مقدسه در سوریه، سقوط پشت‌سر هم شهرها از یک‌سو و از سوی دیگر ماهیت تروریستی مخالفان بشار اسد و جنایات ضدانسانی بروز پیدا کرد و سرانجام ایران به دعوت دولت سوریه و با تیزبینی فرماندهانی نظیر شهید سلیمانی، حضور مستشاری خود در این کشور را آغاز کرد. اگر درایت فرماندهی کل قوا در آن برهه نبود و قرار بود کشور مطابق اظهارات احمدی‌نژاد تصمیم نهایی را بگیرد، معلوم نمی‌شد که در پس سقوط دمشق و قدرت گرفتن داعش، چه سرنوشتی برای مردم ایران رقم می‌خورد.»

آمار نگران کننده از نامه های مردمی به رئیس جمهور

روزنامه فرهیختگان: نکته تعجب‌برانگیز درباره تعداد نامه‌های ارسالی به رئیس‌جمهور در چند ماه گذشته در اینجاست که با بررسی آمارهای مرکز ارتباطات مردمی در این ‌باره، شاهد روندی عجیب رشد تصاعدی تعداد نامه‌های ارسالی در پنج‌ماهه دوم سال هستیم که اتفاقا شروع فرآیند صعودی آن از نخستین سفر استانی رئیسی به خوزستان است. با بررسی آمارها متوجه ۱۶برابر شدن تعداد نامه‌های مردمی ثبت شده هستیم. با نگاهی به جدول فراوانی موضوع نامه‌های ارسالی، با نکات نگران‌کننده‌ای مواجه می‌شویم. آمار نامه‌هایی که با درخواست مساعدت مالی ارسال شده‌اند، تکان‌دهنده است؛ ۳۳.۵ درصد! یعنی نزدیک به یک‌سوم نامه‌های ارسال‌شده خطاب به رئیس‌جمهور، طلب پول برای گذران زندگی است. 

بانیان مشکلات موجود را کنار بگذارید

روزنامه کیهان نوشت: «از اطلاعات گزارش می‌توان این‌گونه استنباط کرد که در بخش‌های اجرایی مربوط به وزارت‌خانه‌های اقتصادی کمترین تغییرات در انتصابات رخ داده است. این در حالی‌ است که تغییر پیدا نکردن پست‌های دولتی و انتصابات در بخش‌های اجرایی وزارت‌خانه‌های اقتصادی حداقل ضررش این است که هرچه سیستم فکری دولت بخواهد سیاست‌گذاری کند در اجرا با خلل مواجه می‌شود و سیاست‌گذاری‌ها می‌تواند با کندی اجرا یا اجرای معیوب مواجه شوند.

سنگ‌اندازی انگلیس در وین

سایت نورنیوز نوشت: «بنابر پیگیری‌های ما از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، درست زمانی‌که روند گفت‌وگوها سازنده و روبه‌جلو بوده است، وزیر خارجه انگلیس با پیش‌گرفتن سیاستی مخرب و غیرسازنده دست‌ به تهدید طرف ایرانی حاضر در وین می‌زند و همین تهدید باعث ایجاد اختلال در مسیر مذاکرات و توقف در پیشرفت گفت‌وگوها می‌شود. درپیش گرفتن سیاست‌های تخریبی علیه مسیر منطقی مذاکرات ازسوی انگلیس و "لید تراس" وزیر خارجه این کشور نخستین‌بار نیست که رخ می‌دهد».

سه راه حل برای برای جبران حذف ارز ترجیحی

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال۱۴۰۱ در گفتگو با صبح‌نو با اشاره به اینکه 3 راه برای جبران حذف ارز ترجیحی وجود دارد که در کمیسیون تلفیق درباره آن گفت‌وگو می‌شود. نخستین راه که آسان‌ترین راه است، پرداخت یارانه نقدی است. دومین راه، کالاکارت است که این ۶قلم که مشمول ارز ترجیحی هستند، سهمیه یارانه‌بگیران مشخص می‌شود و طی کالاکارت در فروشگاه عرضه می‌شود. راه سوم هم که بانک مرکزی زیرساخت آن را فراهم کرده کارت اعتباری است؛ در این صورت یارانه‌بگیران با کارت و کدملی خود به فروشگاه‌های عامل و کارتخوان آن‌ها که به بانک مرکزی وصل است، مراجعه می‌کنند. نظر آقای قالیباف دومین گزینه یعنی کالابرگ است و نظر ما سومین مورد است؛ بانک مرکزی می‌گوید که ما نمی‌توانیم دومی را کامل اجرا کنیم و سیستم ما جواب نمی‌دهد.

جهانگیری به کارگزاران باز می‌گردد؟

‌ ۷ سال قبل یعنی مهرماه سال ۱۳۹۳ محمد هاشمی برادر مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس دولت کارگزاران طی نامه‌ای از همه مسئولیت‌های خود در حزب کارگزاران سازندگی استعفا کرد. وی در توضیح دلیل کناره گیری خود گفته بود که این حزب در عمل، به «جبهه» تبدیل شده است. حالا بعد از گذشت 7 سال، با رفتن غلامحسین کرباسچی و قرار گرفتن حسین مرعشی در راس حزب کارگزاران سازندگی به عنوان دبیرکل، قرار است کمیته‌ای تشکیل و به اسم استفاده از تجارب اعضا و موسسان حزب کارگزاران افرادی همچون محمد هاشمی را متقاعد سازند که به حزب برگردند.در راستای همین کمیته‌ای که توضیحات آن در بالا ذکر شد، دعوت‌نامه‌ای به اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طبا نیز ارسال کرده است/ اصلاحات نیوز

رایزنی باهنر با بزرگان اصولگرا درباره انتخابات مجلس

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌ریزی انجمن جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات ۱۴۰۲ گفت:‌ آقای باهنر، صحبت‌هایی با بزرگان اصولگرا داشتند و تلاش‌ها ادامه دارد تا بتوانند به وحدت و انسجام هرچه بیشتر میان اعضای اصولگرا برسند. بعد از آن کارهای تشکیلاتی و حزبی درباره انتخابات ۱۴۰۲ شروع می‌شود. فعلا اولویت جامعه مهندسی اسلامی این است که بتوانیم وحدت حداکثری ایجاد کنیم.

امیرعبداللهیان برای سیاست‌خارجی اتاق فکر تشکیل داد

یکی از اولین اقدامات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، تشکیل «اتاق فکر سیاست خارجی» با شرکت ۱۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشورمان در زمینه روابط بین‌الملل، علوم‌سیاسی، حقوق بین‌الملل و اقتصاد به عنوان اعضای شورای اندیشه‌ورز اتاق فکر است که هر هفته در جلسات راهبردی موضوعات سیاست خارجی، روندها و گلوگاه‌ها را بررسی و به وزیر امور خارجه ارائه می‌دهند.در نظامنامه اتاق فکر ۱۴ کمیته علمی و تخصصی متشکل از ۷۵ نفر از اساتید و متخصصین نیز به عنوان بازوی این اتاق در نظر گرفته شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها