۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
رسانه های داخلی

رصد (92)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تشریفات در سفر رئیسی به روسیه رعایت شد

حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به انواع سفرهای دیپلماتیک، اظهار داشت: در بسیاری از کشورها، از جمله روسیه و کشورهای اروپایی، سفرها دسته بندی و طبقه بندی می‌شود. یک سفر که اصطلاحا به آن استیت ویزیت می‌گوید، همان سفر دولتی و حکومتی است؛ بدین معنا که یک سفر، سفر رسمی است و یک سفر، سفر دولتی است.سفر آقای رئیسی به مسکو، سفر حکومتی نبود؛ اگر سفر حکومتی بود، باید تمام آن موضوعاتی که مطرح شده است می‌تواند در این سفر تفسیر شود. اما این سفر، یک سفر رسمی بود و بر اساس پروتکل سفرهای رسمی در روسیه، طبق استاندارد و بلکه بالاتر از آن هم صورت گرفت. به طور معمول در سفرهای رسمی، معاون وزیر به استقبال می‌رود. اما در روسیه وزیر به استقبال رئیس جمهور ما آمد و خود روس‌ها هم به این موضوع اشاره کرد که این استقبال به خاطر اهمیتی بود که این سفر برای آنها داشت. آداب تشریفات نیز این سفر رعایت شده بود و موضوع حواشی موضوعی نیست که موجب دغدغه یا دل‌مشغولی مردم شود.

بایدن به توافق با ایران نیاز دارد؟

روزنامه ایران نوشت: «امریکا نه تنها از منظر سیاسی بلکه از منظر اقتصادی نیز نیاز به توافق با ایران دارد. با فروش بیشتر نفت ایران در بازار جهانی، قیمت نفت کاهش یافته که این خود می‌تواند به مهار بخشی از تورم داخلی امریکا کمک کند. دولت بایدن یکی از شعارهای انتخاباتی خود را توافق با ایران اعلام کرده بود و از زمان روی کار آمدن دولتش در تلاش بوده به این مهم دست یابد. همچنین با توجه به انتخابات پیش‌روی کنگره در 2022، بایدن نیاز دارد به دستاوردی چون توافق با ایران دست پیدا کند تا این موضوع بتواند در انتخابات کنگره به کمکش بیاید. بنابراین دولت بایدن از منظر سیاسی به توافق با ایران نیاز دارد.

روایت سلیمی‌نمین از یک مشکل جدی اصولگرایان

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با همشهری با تأکید بر اینکه همه جریان‌های سیاسی داخل نظام باید براساس منافع و مصالح ملی با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند، می‌گوید: یکی از مشکلات جدی جریان اصولگرا این است که با نیروهای سالم و متعهد جریان اصلاح‌طلب تعامل و گفت‌وگو ندارد. در گذشته تلاش‌هایی از سوی مرحوم عسگراولادی و احمد توکلی برای گفت‌وگوی جریانی میان طیف‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب انجام شد اما، متأسفانه این تلاش‌ها ناکام ماند. وجود عناصر تندروی اصولگرا که هر نوع ارتباطی با اصلاح‌طلبان را نفی می‌کنند و نیز وجود نیروهای تندروی اصلاح‌طلب مانع ادامه گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب شد. این گروه‌ها نگذاشتند تعاملات مفید میان جریانات سازنده‌ای که می‌خواهند در چارچوب قانون فعالیت کنند ایجاد شوند.

فروش سربازی خلاف عدالت است

خبرگزاری فارس در گزارشی با انتقاد از کمیسیون تلفیق نوشت: «مصوبه دیگری که دیروز کمیسیون تلفیق در مورد بودجه داشت امکان خرید سربازی برای مشمولان غایب است که البته طبق اظهارات نمایندگان مجلس هنوز در این مورد هیچ مشورتی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام نشده است. نتیجه این مصوبه پولی شدن سربازی برای پول‌دارها است اما کسانی که پول ندارند باید دو سال از عمر خود را صرف سربازی کنند. افراد پول‌دار می‌توانند با هزینه‌ای که شاید برایشان رقمی هم محسوب نشود از سربازی رفتن شانه خالی کنند و در سوی دیگر افرادی که تمکن مالی ندارند مجبور شوند سرمایه اصلی خود را که بازه طلایی عمرشان است را صرف خدمت سربازی کنند. خدمت سربازی دوران مقدسی است که هر جوان ایرانی در راستای امنیت و حفاظت از مرز و بوم خود عمر خود را هزینه می‌کند اما اگر بنا باشد فقط افرادی که امکان پرداخت مالی ندارند به خدمت اعزام شوند تبعیض آشکاری است که در حق ندارها اتفاق می‌افتد.»

برنامه دولت برای جبران حذف ارز 4200 مشخص نیست

شهریار حیدری عضو کمیسیون تلفیق به خبرآنلاین گفت:  تا این لحظه هنوز  مجلس برای رای دادن به حذف ارز ترجیحی قانع نشده و تا زمانی که پیامدهای حذف ارز ترجیحی و راهکارهای موثر برای مهار گرانی ناشی از آن شفاف و اطمینان بخش نشود،  مجلس به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رضایت نخواهد داد.  وی ضمن ناکارآمد دانستن برنامه دولت برای مهار گرانی های پس از حذف ارز ترجیحی  از پیشنهاد کمیسیون تلفیق به دولت برای ارائه طرح جایگزین کارشناسی خبر داد.

فرایند تولید یک سلبریتی فربه مخالف نظام!

فردی به نام "مصباح قمصری" که نوازنده و صاحب استودیوی ضبط موسیقی نیز هست، اخیراً در یک استوری اینستاگرامی نوشت:"طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی هنرمندان زیادی را از قوام مختلف (کُرد، لُر، عرب و...) به شهرت رسانده.کم‌کم شاهد خیانت این هنرمندان به اقوام خویش خواهیم بود. چرا که این دستور است و این گوسفندان فربه شده، باید بدهی خود را به نظام بپردازند. قبلا عرض کرده بودم که درب طویله بسته خواهد شد. این اظهارات قمصری مدتی پس از آن منتشر شد که صداوسیما در هفته گذشته یک قطعه از نوازندگی او و فردی دیگر را در برنامه تلویزیونی سرنا (با موضوع پژوهش پیرامون موسیقی) از شبکه 4 سیما پخش کرد!!

ادامه واکنش زعمای حوزه به امان‌نامه شب تاسوعا

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون اظهارات اخیر آقای محقق داماد مبنی بر لزوم جدایی حوزه از سیاست که وبلاگ مشرق آنها را منتشر کرد، گفته است: متأسفانه اخیرا در گوشه و کنار شنیده می شود که برخی به بیان جدایی حوزه از سیاست و یا جدایی دین از سیاست می‌پردازند و حتی گاهی این مطالب را به بزرگانی مثل مؤسس حوزه علمیه قم، مرحوم شیخ عبدالکریم حائری نسبت می دهند. انگیزه های مختلفی می تواند موجب طرح این مسائل شود، ولی شاید یکی از دلایل آن این باشد که عده ای وقتی می بینند کشور با بعضی مشکلات مواجه است و مثلا از جهت اقتصادی مردم در فشار هستند، می خواهند با جدا کردن حوزه از سیاست، این مشکلات به پای حوزه نوشته نشود. ظاهرا برخی متوجه این نیستند که اگر به این نظام آسیبی برسد دیگر حوزه ای هم نخواهد بود که بخواهند به دنبال حفظ آن باشند. باید با برجسته کردن پیشرفت های کشور در دوران پس از انقلاب، کارآمدی نظام را به مردم نشان داد علمی و تخصصی متشکل از ۷۵ نفر از اساتید و متخصصین نیز به عنوان بازوی این اتاق در نظر گرفته شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها