۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
رسانه های داخلی

رصد (103)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پیشنهاد باهنر درباره تغییر قانون اساسی

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرورت اصلاحات ساختاری به خبرآنلاین گفت: «جمع‌بندی من این است که کشور ما در بحث قانون‌گذاری ایرادات ساختاری دارد. خاستگاه تمامی مجلس‌های شکل‌گرفته تاکنون، منطقه‌ای، قومی، صنفی، جنسیتی و حزبی است و فکر و ذکر اغلب نمایندگانی که به مجلس می‌روند، قومیت و صنف خودشان است. منافع ملی در مجلس ما متولی ندارد. این رفرم باید در چارچوب قانون اساسی باشد. پذیرفته نیست کسی بگوید موضوع اصلاح ساختار، تغییر جمهوری اسلامی یا مطالباتی از این جنس باشد. زیرا این‌گونه موارد، خط قرمز هستند و اصلاً، قابل‌بحث نیستد.»

روایت شمس‌الدین حسینی از تاثیر آبان 98 بر اصلاحات اقتصادی

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد و نماینده کنونی مجلس به ایران گفت: «آبان 98 کاری کرد که دولت‌ها تا سال‌ها نتوانند اصلاحات اقتصادی در اقتصاد ایران انجام دهند. متأسفانه تدبیر نشد و این بی تدبیری به ضرر اقتصاد تمام شد و اصلاح اقتصاد را ذبح کرد. مسیری که در سال 1398 رخ داد، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و ریالی به حساب مردم ریخته نشد و مردم با فشاری که آوردند و اغتشاشاتی که صورت گرفت دولت را وادار به پرداخت کردند، دولت پرداخت کرد ولی بهای سیاست غلط فقط پرداخت پول نبود بلکه صدای خرد شدن سرمایه اجتماعی را هم شنیدیم.»

نظر شمخانی درباره خوشبینی به توافق در وین

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره خوشبینی به توافق در وین در توییتی نوشت: «با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم. تصمیمات سیاسی در واشینگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.»

دیدارخاتمی و سورورس؛ از شریعتمداری اصرار و از خاتمی انکار

حسین شریعتمداری، برای چندین و چندمین بار با انتشار مقاله ای در کیهان بر دیدار خاتمی و سوروس تاکید کرد. اخیراً شریعتمداری باز هم بر انجام این دیدار تاکید کرده و نوشته است: « یک بار در پاسخ به انکار این ملاقات از سوی مدعیان اصلاحات، خطاب به آنها نوشته بودیم چرا از آقای ظریف نمی‌پرسید؟! و توضیح نداده بودیم چرا باید از آقای ظریف بپرسند! اما، اکنون اعلام می‌کنیم که آقای ظریف نیز که در آن هنگام نماینده ایران در سازمان ملل بود، در ملاقات آقای خاتمی با جرج سوروس حضور داشته است. آقای ظریف تا‌کنون در این‌باره سکوت کرده‌اند و با شناختی که نگارنده از آقای ظریف دارم تصور می‌کنم که ایشان نخواسته است با انکار این ملاقات مرتکب دروغ شده باشد.»

رئیسی و جلیلی در سیاست خارجی با هم اختلاف دارند

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره نامه سعید جلیلی در انتقاد از مذاکرات وین به فردا گفت: «آقای جلیلی روند مذاکرات را قبول ندارد و تصور می‌کند مذاکرات نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. صرف نظر از اینکه نامه‌ای نوشته باشد یا نه اما او به هر حال افکار عمومی هم چنین برداشت می‌کند که آقای جلیلی به مذاکرات کنونی ایراداتی دارد. آقای رئیسی نگاهی عملگرایانه‌تر به سیاست خارجی دارد؛ در صورتی که آقای جلیلی نگاهی ایدئولوژیک‌تر دارد. آقای جلیلی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و همین شوراست که در موضوع مذاکرات تصمیم‌گیری می‌کند؛ برخلاف دوره آقای روحانی که بیشتر وزارت‌خارجه تعیین‌کننده بود. حالا آقای جلیلی می‌تواند نظراتش را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند؛ یعنی مسئولیتی دارد که فضای مناسبی برای طرح دیدگاه‌هایش را فراهم می‌کند و او هم همین کار را انجام می‌دهد».

ما "روحانی" بودیم...

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و سخنگوی حزب اعتماد ملی اخیراً در لابه‌لای یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون تحرکات سیاسی حسن روحانی گفته است:"امیدوارم آقای روحانی این انگیزه و روحیه را داشته باشد که بتواند اعضای دولت و حامیان دو دولت گذشته که اکثرا از جریان اصلاح‌طلبان بودند را به گفت‌وگو دعوت کرده و تعامل و تبادل نظر داشته باشند و با تجمیع این ظرفیت،  می‌تواند در روند آتی کشور به ویژه در مناسبت‌های سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد."

خنثی شدن یک خرج انفجاری علیه روان مردم

مرتضی مبلغ، از فعالان چپ در بخشی از یک مصاحبه که سایت امتداد آن را منتشر کرد، در اشاره به مفهومی تحت عنوان "لزوم تغییر زبان اصلاح‌طلبان" گفته است: تغییر زبان اصلاح‌طلبان باید در سه ساحت اتفاق بیفتد. یک، باید زبان اصلاح‌طلبان با درد، رنج، مسائل و مشکلات مردم هماهنگ و همدل باشد.ساحت دوم هم مربوط به نقدهای دلسوزانه و بسیار هشدار دهنده به نحو خیلی جدی‌تر و صریح‌تر به دستگاه‌های هیئت حاکمه است. ساحت سوم، مربوط به فاصله گرفتن از ادبیات و گفتمان‌هایی است که به ناامیدی و سرخوردگی بیشتر جامعه منجر می‌شود.

ابتکار: با پرونده سازی، نیروهای اصیل را حذف می کنند

»معصومه ابتکار» معاون روحانی در دولت دوازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «در آستانه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم و دریغ که در عمل، رویکردها و سیاست‌ها و بسیاری از اصول زیر سؤال رفته است. با اتهامات ناروایی که مطرح می‌شود، باید برگردیم و بازخوانی کنیم و افرادی که روش اتهام‌زنی و تخریب را پیش گرفته‌اند، متوجه باشند دارند به آرمان‌های انقلاب لطمه می‌زنند.

لابی مافیای لوازم خانگی برای انحصاری کردن بازار

روزنامه ابتکار از فساد در صنعت لوازم خانگی گزارش داده و نوشته که پرچمدار درخواست ممنوعیت واردات لوازم خانگی، یکی از برندهایی بوده که به قصد حذف رقبای خود در بازار، گزارش نادرست به رهبر معظم انقلاب داده‌اند. افزایش قیمت عجیب و غریب لوازم خانگی درست پس از دستور ممنوعیت واردات، ازسوی همان تولیدکنندگانی که درخواست ممنوعیت واردات داشتند، اعمال شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها