۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
رسانه های داخلی

رصد (111)

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عصبانیت اصلاح طلبان از فسادستیزی وزیر کار

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «نسل کشی مدیریتی» نوشت: «عبدالملکی به محض حضور در ساختمان خیابان آزادی، اقدام به تسویه گسترده مدیرانی کرد که توانسته بودند سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را از رشد حداکثر ۷درصدی به رشد بیش از ۳۵درصدی رهنمون سازند. تهدید اخراج بیش از نیمی از مدیران یک ساختار تخصصی و جایگزینی آنها با نیروهایی که به جز وابستگی‌های سیاسی و انتخاباتی، فاقد هرگونه تخصص لازم هستند، کشور را در بخش‌هایی چون، صندوق‌های بازنشستگی، بازار کسب‌وکار، کاهش سود شرکت‌های بزرگ اقتصادی، طی سال‌های آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند که خروج از آن شاید به این سادگی‌ها ممکن نباشد!».

در روزهای گذشته «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گویی تاکید کرد: «۱۲۰ پرونده فساد مدیران دولت قبل را به مراجع قضایی ارسال کردیم».

پروژه بانیان وضع موجود برای کلیدزدن «آشوب خیابانی»

«سعید مدنی»  از اعضای گروهک موسوم به «ملی مذهبی» و از فعالین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تردیدی وجود ندارد که یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی از وضع موجود، فقر و نابرابری است که مطالعات متعدد این را نشان می‌دهد. البته ابعاد تبعیض در جامعه ایران بسیار گسترده است و احساس محرومیت نسبی ناشی از آن در اقشار مختلف به اشکال گوناگون دیده می‌شود. این محرومیت نسبی نشان‌دهنده شکاف بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب است. در دو استراتژی انقلاب و گذار دموکراتیک، نیروهای حامی این دو دیدگاه، مشکلات و بحران‌ها را ساختاری می‌بینند. یعنی بدون تغییر قوانین اساسی، بدون تغییر رویه‌ها و مناسبات که به‌نوعی سه رکن ساختار است، خروج از بحران را امکان‌پذیر نمی‌دانند. زمانی که مشکلات را ساختاری می‌دانیم، در وهله اول باید از موضعی حرکت کنیم که بتواند به تغییر ساختار منجر شود!!»

تا سنگ های خود را با آمریکا وا نکنیم اتفاق خاصی نمی افتد!

«قاسم محبعلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تا وقتی که ایران و آمریکا نتوانند سنگ‌های خود را با یکدیگر وا بکنند بعید است که طرف دیگری بتواند این مسائل را حل و فصل کند. اروپا علی القاعده علاقه‌مند است که توافق انجام شود ولی توانایی‌های اروپا آنقدرها بالا نیست. به‌خصوص اینکه آنها درک می‌کنند که مشکل بین ایران و آمریکا است».

شیرزاد: دولت رئیسی از ثمره مقاومت خوب دولت روحانی بهره می برد

«احمد شیرزاد» از اعضای طیف تندرو اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «باید توجه داشت که دولت روحانی در بحث مقاومت در مقابل فشار حداکثری بسیار خوب عمل کرده است و سبب شد تا کشور با مشکل جدی مواجه نشود و این عملکرد خوب باید گفته شود. متاسفانه بی‌انصافی می‌شود و از مقاومت خوب دولت روحانی حرفی زده نمی‌شود. امروز آقایان از همان مقاومت خوب دولت دوازدهم خوشه چینی می‌کنند و نتایج عملکرد خوب دولت روحانی را به نام خود می‌زنند. شاهـــد بودیم دکتر ظریف از دیپلماسی عمومی بسیار قوی برخوردار و با فعــالیت جانبی که داشت، بیش از هر شخص دیگــری از حیثیت نظام دفاع می‌کرد و عملکرد قـــدرتمندانه‌ای در تمامی عرصه‌ها داشت. »

خودی و غیرخودی نداریم؛ جاسوس و مفسد اقتصادی هم نداشتیم!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «زبان حکمرانی» نوشت: «تقسیم‌بندی مردم به خودی و غیرخودی، بابصیرت و بی‌بصیرت، انقلابی و غیرانقلابی، ولائی و غیرولائی و… در کلام حکمرانان موج می‌زند و عملکردهایشان نیز همین را نشان می‌دهد. امروز با اینکه دریای مشکلات، مردم را در خود غرق کرده و اعتماد مردم به مسئولین خدشه‌دار شده، هنوز هم فرصت تجدیدنظر در گفتار و رفتار فراهم است. مسئولان در رده‌های مختلف اگر دست از تقسیم‌بندی‌ها بردارند و عداوت‌های بدریه و خیبریه را کنار بگذارند و به آحاد مردم از ادیان و مذاهب و افکار و سلایق و جناح‌ها و احزاب و گروه‌های مختلف یکسان بنگرند و رفتاری همسان با آنها داشته باشند، قطعاً اعتماد برخواهد گشت و حمایت مردم از حکمرانان که سرمایه اصلی حکمرانی است، روزافزون خواهد شد!»

توضیحات حاجی بابایی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱  در نشست خبری اظهار کرد: کارشناسان مطرح می کردند که ارز ترجیحی دارای فساد و دلالی است که قسمتی از آن درست است اما نگرانی شدید ما این بود که اگر ارز ترجیحی حذف شود چه اتفاقی خواهد افتاد پس کمیسیون تلفیق در کنار مردم قرار گرفت و ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۱ مصوب کرد. علاوه بر این رقم، حدود ۴ میلیارد دلار نیز به صورت ریالی برای گندم پیش بینی شد به عبارتی برای یارانه کالاهای اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ همت منابع پیش بینی شد. در صورتی که دولت تنها ۱۷۲ همت پیش بینی کرده بود و ما به این عدد حدود ۸۰ همت اضافه کردیم.

اتاق بازرگانی، سنگ دلالان را به سینه می‌زند

روزنامه ایران از موضع‌گیری اتاق بازرگانی به ضرر مردم گزارش داده است: برخی اعضای اتاق بازرگانی بشدت مخالف طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها هستند و منتظرند دولت این طرح را متوقف کند. گفتنی است با اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا نسبت به قبل ارزانتر شده اند

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها