۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۷
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
رصد (426)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حواشی اقدام تحریک‌کننده بن‌گویر در نقض حریم مسجد‌الاقصی

«ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه با هتک حریم مسجد‌الاقصی وارد این مکان مقدس شد و با حمایت پلیس این رژیم، حریم آن را نقض کرد تا چنانچه قبلا هم پیش‌بینی شده بود، اقدامات افراطی و ضدامنیتی خود را کلید زده باشد. در همین خصوص؛ وزارت خارجه دولت خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اقدام وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها در نقض حریم مسجدالاقصی را «یک اقدام تحریک‌برانگیز بی‌سابقه» خواند و در این باره هشدار داد.

اعتراف به شکست

تامیر هیمن رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: استراتژی ما علیه ایران شکست خورده است. هر گونه حمله به ایران می‌تواند به جنگی منطقه‌ای گسترش یابد.

نتانیاهو: هرکاری برای جلوگیری از احیای برجام انجام می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه کابینه جدید: ما هر کاری انجام خواهیم داد تا از بازگشت به توافق بد هسته‌ای جلوگیری کنیم. برخلاف تصور عموم، توافق خطرناک هسته‌ای لغو نشده و احتمال احیا هنوز وجود دارد. برای جلوگیری از استقرار ایران در سوریه و جاهای دیگر سخت‌تر تلاش کنید.

تشدید نقض آزادی رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲

«کمیته حمایت از روزنامه نگاران فلسطین» در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰۰ بار آزادی رسانه ها را در فلسطین نقض کرده است که این اقدامات شامل قتل دو خبرنگار و زخمی شدن ده ها خبرنگار دیگر می باشد.

عربستان در ردیف اولین ناقضان حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۲۲

دیده بان حقوق بشر نام عربستان را در ردیف اولین ناقضان حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۲۲ قرار داد.دیده بان حقوق بشر حادثه اعدام جمعی ۸۱ نفر در عربستان را در لیست دوم ۱۰ نقض مهم حقوق بشر در جهان قرار داد.

یک سوم اقتصاد جهان در ۲۰۲۳ به رکود خواهد رفت

«جورجیوا» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد که یک سوم اقتصاد جهان رو به رکود خواهد رفت. جورجیوا همچنین اعلام کرد که سال آینده نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا در رکود اقتصادی خواهند بود. سخنگوی صندوق بین‌المللی هشدار داد که ۲۰۲۳ یک سال دشوار برای اکثریت اقتصاد جهان خواهد بود حتی دشوارتر از سالی که پشت سر گذاشتیم.

انگلیس تمام واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را متوقف کرد

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که همه واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را متوقف کرده است. این وزارتخانه این موضوع را با «توقف حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین» توجیه کرد.

بازداشت 7 هزار فلسطینی در سال 2022

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سالی که گذشت، بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی را شدت بخشیده و هزاران نفر را بازداشت کرده است. در این گزارش آمده است که در سال گذشته، نزدیک به 7 هزار فلسطینی به بازداشت نظامیان اشغالگر اسرائیلی درآمدند که در میان آنان 164 زن و دختر و 865 کودک دیده می‌شود. در سالی که گذشت، 117 نفر از ساکنان نوار غزه هم به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند.

همکاری نظامی فرانسه و لبنان

وزیر دفاع فرانسه در دیدار با وزیر دفاع لبنان تصریح کرد که از جانب رييس جمهور فرانسه دستور دارد برنامه همکاری نظامی بین دو کشور برای مرحله بعدی و چگونگی گسترش آن و افزایش توانمندی‌های ارتش لبنان به‌ویژه در زمینه ارتقای ظرفیت نیروهای دریایی لبنان را تدوین کند.

رفتار متناقض مسئولان آلمانی به اغتشاشات در این کشور

مردم آلمان در ایام کریسمس، با جعبه‌های آبجو و کپسول‌های کنترل آتش‌ به سمت دستکم 28 خودرو امدادگر حمله کردند. وزیر کشور آلمان، از مداخله پلیس برای جلوگیری از خشونت و دستگیری ۱۰۰ نفر تشکر کرده و گفت: «عاملان این وضعیت باید عواقب قانونی اقدامات خود را به وضوح احساس کنند.»

سال سخت در انتظار انگلیسی‌ها!

رویترز: انگلیس در سال 2023 با بدترین رکود اقتصادی در میان کشورهای G7 مواجه خواهد شد. در این سال برای شهروندان عادی شاغل، سالی سخت، تاریک، خشن، بدبختانه یا حتی وحشتناک خواهد بود. دولت با افزایش قیمت‌ها کنار نمی‌آید، بنابراین بحرانی که از سال گذشته آغاز شد، ممکن است اکنون به حداکثر خود برسد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها