۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۶۲
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
رصد (447)

رسانه های داخلی

۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پاسخ متقابل به هر مصوبه‌ای علیه سپاه

- امیرعبداللهیان: اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.

- وحیدی: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است.آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و در خدمت مردم قرار دارد، تضعیف کنند. سپاه مهمترین نیروی ضد تروریست است. در راس آن شهید سلیمانی عزیز و نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه با تروریسم داشته، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. طرح اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه، هیچ نگرانی ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است؛ اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

پی نوشت: در هفته‌های اخیر برخی کشورهای اروپایی با محوریت سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس،  به بهانه حمایت از ناآرامی‌های ماه‌های گذشته در ایران، موجی از فشارهای دیپلماتیک علیه جمهوری اسلامی را کلید زده‌اند. در همین راستا پارلمان اروپا با اکثریت آرا از اتحادیه اروپا خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست ادعایی تروریستی این بلوک قرار دهد.

اقدام جدید سرویس اطلاعاتی فرانسه علیه ایران

«اردشیر امیرارجمند» زندانی فراری مستقر در پاریس و از عوامل سابقه‌دار سازمان جاسوسی فرانسه، از جمله مزدبگیرانی است که به تازگی توسط آن سازمان برای بررسی علل شکست طرح ویران‌سازی ایران احضار شده است. خبرنگار تسنیم مطلع شده؛ سرویس اطلاعاتی فرانسه  اخیرا آپارتمانی که قبلا به بنی‌صدر داده بود را در اختیار امیر‌ارجمند قرار داده است. وی جلساتش  با برخی عناصر ضد انقلاب را در این آپارتمان که در یکی از مناطق ویژه پاریس واقع شده است برگزار می‌کند.

پروژه اعتصاب غذا برای دریافت اسکار!

برخی منابع مطلع می‌گویند که «برنارد هانری لوی» که حامی جدی برخی گروهک‌های تروریستی و ایده‌های تجزیه‌طلبانه است از طریق لابی‌گری به دنبال قرار دادن نام جعفرپناهی در فهرست دریافت جایزه اسکار است. این خبر حاکی است که به این فیلمساز که به جرم اقدامات ضد امنیتی و تعامل با محافل ضد امنیتی خارج از کشور در زندان به سر می‌برد از طرف لوی اعلام شده است که برای فراهم کردن زمینه‌های قرار گرفتن در لیست دریافت جایزه اسکار دست به اعتصاب غذا بزند. برنارد هانری لوی یکی از عوامل پروژه‌های موساد است که چندی پیش نیز به عنوان هماهنگ کننده ملاقات سه فعال ضدانقلاب با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نقش‌آفرینی کرد./تسنیم

ادامه سیاست های اشتباه اوکراین درقبال ایران

وزیر خارجه اوکراین: باید تحریم‌های شدیدی علیه صنایع موشکی و پهپادی، بخش انرژی، بانک‌ها و رسانه‌های روسیه اعمال شود؛ ضمن آنکه باید تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد./ فارس

پهلوی به‌روایت پهلوی

«محمدمهدی سمیعی» رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه بودجه رژیم پهلوی در مصاحبه با پروژه تاریخ شفاهی‎ هاروارد روایت جالبی از نظر شاه درباره ولیعهد خودش می‌گوید. وی یکی از دغدغه‌های شاه در پایان عمر را که البته به آن عمل نکرد، مسئله جانشینی می‌دانست و اینکه ولیعهد را فاقد توانایی لازم برای اداره کشور می‌دانست. رضاپهلوی علناً می‌گفت: «من اصلاً نمی‌دانم که این [ولیعهد] واقعاً می‌تواند و دلش می‌خواهد که سلطنت بکند یا نه؟ بنابراین ممکن است اصلاً آن شخصیت و اراده را نداشته باشد برای این کار. بنابراین باید یک امکانات و سازمان‌‌هایی وجود داشته باشد در مملکت که جانشینی به طور اتوماتیک و آرام انجام بگیرد.»/ تسنیم

ناگفته‌های وکیل فائزه هاشمی از دادگاه اغتشاشگران

«ندا شمس» وکیل فائزه هاشمی: من چندین پرونده را اعلام وکالت کردم، همچنین در پرونده بازداشتی خانم فائزه هاشمی که وی را در اجتماعات گرفتند. پس منعی برای وکالت بازداشت‌شده‌ها وجود ندارد. پرونده خانم فائزه هاشمی که در اعتراضات بازداشت شده و پرونده چند جوان را که بعضی‌هایشان لیدر، بعضی هم شعاردهنده بودند که در مرحله دادسرا، اجازه دسترسی نداشتیم اما در دادگاه بدوی کار دفاع را انجام دادیم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا به راحتی توانستید کار دفاع از این چند جوان را انجام دهید و اینکه موکل‌های شما الان در زندان هستند؟ گفت: تمام آنها با وثیقه، آزاد هستند.

پی نوشت: سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۵ ماه حبس و اتهام توهین به مقدسات به ۳۷ ماه حبس محکوم شده است.  او اکنون در حال گذراندن محکومیت مجازات نخست است.

افاضات جدید فاطمه هاشمی

فاطمه هاشمی رفسنجانی: تندروی‌ها سبب دوری از «گفت‌وگوی ملی» شده است، اگر هاشمی رفسنجانی امروز بودند، واقعیت‌ها را بدون لکنت، به رهبری انقلاب می‌گفتند. آقای هاشمی به امام گفتند که بیش از اینکه به جنگ فکر کنم به صلح فکر می کنم. 2 ماه قبل از فوت پدر، هشدارهایی نسبت به احتمال «ترور» ایشان دریافت کردم، پرونده فوت پدر را علی‌رغم ابهامات مختومه کردند. حاکمیتی که مردم را نادیده می‌گیرد، به ضرر خود کار می‌کند،حکومت یکدست هم مشکلات کشور را رفع نکرد./ جماران

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها