۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۸۶
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (668)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای صهیونیستها درباره استفاده از هوش مصنوعی

به نوشته بلومبرگ، اگرچه ارتش اسرائیل در مورد عملیات‌های به خصوص اظهار نظر نمی‌کند، مقامات اسرائیلی می‌گویند که اکنون از یک سیستم توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را برای انتخاب اهداف جهت حملات هوایی پردازش کند. سپس حملات را می‌توان به سرعت با ابزار هوش مصنوعی دیگری به نام «کارخانه آتش» برنامه‌ریزی کرد، که از داده‌های مربوط به اهداف تایید شده برای محاسبه حجم مهمات، اولویت‌بندی و تعیین هزاران هدف برای هواپیماها و پهپادها استفاده می‌کند و یک برنامه زمانی ارائه می‌دهد.

عقب نشینی اسرائیل از مواضع جنگ‌طلبانه‌اش علیه ایران

زاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست محرمانه‌ای با کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست اولویت‌های استراتژیک رژیم اسراییل در زمینه سیاست خارجی که بر متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، برقراری روابط بهتر با کشورهای عربی، به ویژه عربستان سعودی منعطف بود را تشریح کرد. هانگبی تاکید کرد که ایران دشمن اصلی اسراییل است.هانگبی در پاسخ به سوال کانال ۱۳ این رژیم درباره احتمال یک حمله پیش‌دستانه اسراییل علیه ایران، باعقب‌نشینی از مواضع جنگ‌طلبانه مقامات این رژیم گفت: ما در حال نزدیک شدن به این اتفاق نیستیم چراکه ایرانی‌ها مدتی است غنی‌سازی اورانیوم درسطحی که از نظر ما خط قرمز است را متوقف کرده‌اند. این مقام رژیم صهیونیستی ادامه داد: اما ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین،‌ ما در حال آماده شدن برای آن لحظه هستیم.

متهم شدن رابرت مالی به خیانت

رابرت مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به  سی‌بی‌اس گفت، اگر رابرت مالی، نماینده ویژه پیشین دولت جو بایدن در امور ایران، اطلاعات و اسرار محرمانه‌ای را به دشمنان خارجی واشینگتن منتقل کرده باشد، مرتکب خیانت شده است. مک‌کال گفت، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواسته تا درباره دلایل تعلیق رابرت مالی گزارشی ارائه دهد. مک‌کال آخرین مهلت ارائه این گزارش را روز ۲۵ ژوئیه اعلام کرد.

فرمانده جدید واگنر چه کسی خواهد بود؟

ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت تایید کرد فردی به اسم آندری تروچف را برای جایگزینی یوگنی پریگوژین پیشنهاد کرده است. آندری که در میان روس‌ها بخاطر رنگ موهایش به «سدوی» مشهور است یکی از سرهنگ‌های بازنشسته ارتش روسیه است. بر اساس اسناد تحریمی که اتحادیه اروپا پیش از این در مورد وضعیت سوریه منتشر کرد، او عضو موسس و مدیر عامل گروه واگنر است. اتحادیه اروپا ادعا کرده تروچف رئیس ستاد عملیات گروه واگنر در سوریه بود. به گزارش وب سایت روسی فونتانکا، تروچف کارمند سابق اداره واکنش سریع ویژه در ناحیه فدرال شمال غربی وزارت کشور روسیه بود. او همچنین از کهنه سربازان جنگ در چچن و افغانستان و به خاطر شرکت در این جنگ‌ها مدال‌ها و نشان‌هایی  دریافت کرده است.

تهدید پوتین به استفاده از بمب خوشه ای

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه گفت که روسیه «ذخایر کافی» از مهمات خوشه‌ای دارد و هشدار داد که مسکو «حق انجام اقدام متقابل» را در صورت استفاده اوکراین از این نوع سلاح‌ها برای خود محفوظ نگاه می‌دارد.

امضای ۲۶ توافق همکاری در سفر رهبر ژاپن به عربستان سعودی

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و نخست‌وزیر ژاپن، در جده ملاقات کردند و از گشایش فصل جدیدی در مناسبات دو کشور خبر دادند. خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، گفت که دو طرف ۲۶ توافق همکاری در زمینه‌های مختلف، از جمله بهداشت، فناوری مالی، صادرات، توریسم، سرگرمی و فناوری اطلاعات امضا کردند. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، نیز که یکشنبه سفر سه روزه‌ خود را به خاورمیانه از عربستان سعودی آغاز کرد، گفت که روابط دوجانبه بین ریاض و توکیو در مسیر تقویت است. فومیو کیشیدا قرار است در ادامه به امارات متحده عربی و قطر نیز سفر کند.

سفر نخست وزریر عراق به سوریه بعد از 12 سال

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در سفری به دمشق، با بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه، دیدار کرد. خبرگزاری اسوشیتدپرس ضمن گزارش این خبر، یادآوری کرد که این نخستین سفر یک مقام عراقی به سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی این کشور در ۱۲ سال پیش است.  اسد در قصر ریاست‌ جمهوری از سودانی و هیئت عالی‌رتبه همراه او استقبال کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها