۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۵
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (677)

رسانه های داخلی

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای آمریکا درباره برجام

به گزارش ایلنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات برجام گفت: از زمانی که از برجام خارج شدیم و زمانی که تلاش می‌کردیم به آن برگردیم، تحولات و تغییراتی رخ داده است. اما اساساً کاری که سعی کردیم انجام دهیم این بود که با برخی تغییرات کوچک به توافق موجود بازگردیم. یک توافق روی میز بود. ایران یا نتوانست یا نخواست با آن موافقت کند. قرار نیست ما معامله‌ای انجام دهیم. البته هرگونه توافقی باید اهداف امنیتی ما را برآورده کرده و در راستای منافع ما باشد. شاید در آینده این امکان را داشته باشیم که بتوانیم به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران بازگردیم. در حال حاضر، چنین شرایطی وجود ندارد.

واکنش کنعانی به خبر جراحی قلب نتانیاهو

سخنگوی وزارت امور خارجه: در خبرها آمده است که پزشکان برای قلب نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی باطری کار گذاشته‌اند، اما واضح است که بحران در قلب رژیم صهیونیستی عمیق تر از بحران در قلب نخست وزیر آن است.

حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست بریکس

«علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس در صدر هیأتی عازم آفریقای جنوبی شد.

عملکرد اپوزیسیون به مردم ایران فهماند که آنها قابل اعتماد نیستند

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی که بیشتر باز روایت وضعیت سیرک گونه در میان اپوزیسیون است، از قول مهرداد درویش‌پور (عضو گروهک مارکسیست و منحله «پیکار»/ مقیم سوئد) نوشت: خیزش زن، زندگی، آزادی، حرکتی هدفمند بود که در آن خواسته‌های ساختارشکنانه همچون آزادی حجاب و نفی نظام مطرح شد. این‌که چرا چنین جنبشی، نتوانست قشر خاکستری و حتی والدین میانسال را متقاعد کند، نیازمند درنگ است. شکست برق‌آسای «منشور مهسا»، به شکاف و خصومت بیشتر بین جمهوری‌خواهان و سلطنت طلبان، چپ و راست و گروه‌های اتنیکی و ناسیونالیست‌های تندرو منجر شد. ترکش این اختلافات حتی به شکاف در احزاب کردی انجامید و به موضوع یا بهانه درگیری مسلحانه و تراژیک درونی یکی از احزاب کردی مابین موافقان و مخالفان منشور بدل شد.

تهدید علنی نظام به تحریم انتخابات از سوی قائم مقام حزب اعتماد ملی

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان پویا اگر انتخاباتی برگزار شود که صلاحیت آنها تأیید شود شرکت می‌کند. ما هیچ‌وقت نگفتیم انتخابات تحریم شود. کسانی انتخابات را تحریم می‌کنند که نظارت در دست‌ آنان است. ما می‌گوییم نمی‌توانیم شرکت کنیم؛ حتما جریان رقیب انتظار ندارد من گرامی مقدم وقتی نامزدی ندارم بروم به آنها رأی بدهم؛ حتما رأی نمی‌دهم و در چنین انتخاباتی شرکت نمی‌کنم. حکومت و جمهوری اسلامی و کسانی که قدرت دست‌شان است اگر می‌خواهند انتخابات بالای ۶۰درصد برگزار کنند، باید لوازم انتخابات را فراهم کنند. اگر لوازم انتخابات فراهم نشود، حرف از مشارکت بالا حرفی بیهوده است. با زور و تهدید، مشارکت بالا نخواهد رفت.

تعظیم بهزاد نبوی در مقابل طرح تحریمی سعید حجاریان

بهزاد نبوی، از رجال ستادی جریان چپ که بعنوان یک چهره ضد تحریم انتخابات شناخته می شود اخیرا در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد (ارگان حزب اتحاد ملت) آنها را منتشر کرد، گفته است:"در شرایط فعلی من هیچ اثری از حضور مردم در انتخابات نمی بینم. مردم تا زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند به دنبال سیاست نمی روند. اگر آن مشکلات کاهش پیدا کند اقبالی به مسائل سیاسی نشان خواهند داد. "

فراهم شدن زمینه اجرای اصلاحیه قانون انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان: طرح اصلاح قانون انتخابات شامل ۵۷ ماده است که بر سر ۵۶ ماده آن هیچگونه اختلاف نظری وجود نداشت؛ اختلاف نظر فقط بحث برگزاری انتخابات به صورت تناسبی در شهر تهران بود. در مجلس شورای اسلامی بند اختلافی حذف شد و زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات کشور از امروز فراهم شد.

اسلامی: امروز ذخایر اورانیوم ما قابل مقایسه با گذشته نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: امروز ذخایر اورانیوم ما در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست. هم اکنون ۸ معدن فعال در کشور داریم که برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال از  ۶ معدن دیگر بهره‌برداری شود. براى ساخت نیروگاه‌ها در کشور مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام شده است.

ایران سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان

جدیدترین آمارهای اوپک نشان می‌دهد ذخایر نفت ایران در سال ۲۰۲۲ برابر با ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه بوده و بدون تغییر همچنان سومین مالک بزرگ در جهان است. ونزوئلا با ۳۰۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون بشکه بزرگ‌‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان و عربستان با ذخایر ۲۶۷ میلیارد و ۱۹۲ میلیون بشکه‌‌ای در رتبه دوم قرار دارد. کل ذخایر نفت جهان در پایان سال ۲۰۲۲ نیز ۱۵۶۴.۴۴۱ میلیارد بشکه اعلام شده. این رقم نسبت به سال قبل ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

احتمال پیوستن ایران به کمیته پنج‌جانبه حل بحران لبنان

یک منبع آگاه در گفتگو با روزنامه لبنانی الدیار مدعی شد که کمیته پنج جانبه حل بحران لبنان متشکل از (فرانسه، عربستان، آمریکا، قطر، مصر) ممکن است گسترش پیدا کرده و با حضور ایران، به شکل ۱+۵ درآید. این منبع آگاه تاکید کرد که رایزنی‌هایی در این خصوص در جریان است.

کاهش ۱۳.۸ درصدی رشد نقدینگی در ۲۱ماه گذشته

بانک مرکزی: به دنبال کاهش رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در مهرماه ۱۴۰۰ به ۲۹ درصد در خرداد ماه امسال، پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال گذشته رشد ۴۵.۳ درصدی و در ۳ ماهه اول ۱۴۰۲ نیز رشد ۲۵.۸ درصدی داشته است. تا پایان خرداد ۱۴۰۲ نسبت پول به نقدینگی تغییری نسبت به پایان سال قبل نداشته است و در مجموع کیفیت ماندگاری منابع نقدی در شبکه بانکی بیشتر هم شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها