۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۴۴
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (710)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حمایت رهبر دروزیان لبنان از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماجرای هتک حرمت به قرآن کریم

«شیخ سامی ابی المنی»، رهبر دینی دروزیان لبنان در مصاحبه ای ضمن محکوم کردن اقدام رذیلانه هتک حرمت به کلام الله مجید، مسلمانان را به واکنش متحد و یکپارچه علیه این اقدام فراخواند. رهبر دروزیان لبنان افزود: با مواضعی که آیت الله العظمی سید علی خامنه ای اعلام کردند اتفاق نظر داریم و معتقدیم هرجا پای مقدسات دینی و قرآن کریم در میان باشد، نباید در برابر توهین و هتک حرمت غافلان سکوت کرد. شیخ سامی ابی المنی همچنین خواستار اتحاد مسلمانان در برابر اقدامات هتاکانه علیه مقدسات اسلامی شد و تاکید کرد نباید منتظر بمانیم تا قرآن را بسوزانند و آنگاه با هم متحد شویم.

لاپید: غنی‌سازی اورانیوم در عربستان خطرناک است، هرچند صلح‌آمیز

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: غنی‌سازی اورانیوم توسط عربستان، حتی با اهداف صلح‌آمیز، برای امنیت رژیم صهیونیستی خطرناک است. می‌توانیم بدون نیاز به موافقت با غنی‌سازی اورانیوم در منطقه، به توافق با عربستان دست یابیم که امنیت‌مان را تقویت کند.

دفتر نتانیاهو: با دستیابی هیچ یک از همسایگان به دانش هسته‌ای موافق نیستیم

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو تاکید دارد هیچ یک از همسایگان اسرائیل نباید به دانش هسته‌ای دست پیدا کنند.

 کاهش مهاجرت جوانان از آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین

گزارش رسانه‌های صهیونیستی بیانگر آن است که تعداد مهاجرت کنندگان به اراضی اشغالی فلسطین از آمریکای شمالی به ویژه در میان جوانان روندی کاهشی چشمگیری داشته است. وب سایت یدیعوت آحارونوت علت آن را قانون اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو دانسته و عنوان کرد که این قانون باعث متلاشی شدن اسرائیل می‌شود و بر همه عرصه‌های زندگی (از جمله عرصه اقتصاد و مهاجرت به این رژیم) تاثیر می‌گذارد. گفتنی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بر اساس گزارش آژانس‌های بین‌المللی، جنجال‌های پیرامون اصلاحات قضایی ممکن است رشد اقتصادی اسرائیل را به خطر بیندازد.

ژنرال اسرائیلی: آوارِ روزانه ۳۵۰۰ موشک و هزاران پهپاد بر سر اسرائیل

اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی: نیروی هوایی در نبرد بعدی به یک هدف استراتژیک برای دشمن تبدیل خواهد شد. روزانه ۳۵۰۰ موشک به علاوه هزاران پهپاد بر سر اسرائیل فرود خواهد آمد. موشک‌های سنگین و دقیق روی باند یا نزدیک باند سقوط می‌کنند و باندها را غیر فعال می‌کنند.

بایدن به دنبال کاهش تنش با ایران پیش از انتخابات آمریکاست

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی مدعی شده است که «جو بایدن» ، رئیس جمهور آمریکا در حالی که به دنبال پیروزی در سیاست خارجی خاورمیانه‌ای خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است، کمپینی را برای تنش زدایی با ایران آغاز کرده است. گزارش شده است که ایالات متحده در حال لابی کردن با ایران برای توقف ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه به عنوان بخشی از یک توافق غیررسمی گسترده‌تر است. براساس این گزارش، بایدن همچنین به دنبال کاهش اصطکاک در خاورمیانه بین اسرائیل و ایران در منطقه است.

نگرانی اروپایی ها از روی کار آمدن مجدد ترامپ

 نیویورک تایمز: احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت به کاخ سفید موضوع بحث های پشت درهای بسته دولت های اروپایی است.  اروپایی‌های غربی، به‌ویژه در آلمان، از این چشم‌انداز وحشت دارند که ترامپ در دوره قبلی‌اش تهدید به خروج از ناتو کرد، کمک به اوکراین را رد کرد و دستور خروج نیروهای آمریکایی از آلمان را صادر کرد.  اگر ترامپ به قدرت بازگردد، ممکن است ناتو را به خطر بیندازد و یک مشکل وجودی برای اروپا ایجاد کند.

شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در ساحل دنیپر

وزارت دفاع روسیه از انهدام کامل یک گردان شامل ۱۵۰ تن از نیروهای اوکراینی که قصد هجوم به ساحل چپ دنیپر را داشتند خبر داد. همچینین مقدار زیادی تجهیزات نظامی غربی و تجهیزات رادیویی به غنیمت گرفته شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها