۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۶
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (843)

رسانه های داخلی

۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پرواز پهپاد ایرانی در نزدیکی ناو آمریکایی در خلیج فارس

یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت که یک پهپاد ایرانی روز سه شنبه در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه به پرواز درآمده است. این مقام آمریکایی افزوده است که نیروهای حاضر در ناو یو اس اس آیزنهاور در خلیج فارس پرواز این پهپاد را رهگیری کرده‌اند و فاصله آن را تا ناو نظامی بسیار نزدیک توصیف کرده‌‎اند. به گفته این مقام آمریکایی، هواپیمای بدون سرنشین ایرانی هشدارهای متعدد را نادیده گرفته و به نزدیک ترین فاصله تاجایی رسیده که امکان تیراندازی به سوی آن وجود داشته است، اما این پهپاد خیلی زود از محل استقرار ناو آمریکایی فاصله گرفته است.

مواضع چندپهلو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی: ما به این توافق (برجام) دست پیدا کردیم اما توافق، بعد از آنکه ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد وارد نوعی بلاتکلیفی شد. ایران بعد از آن اقداماتی از جمله غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کرد که موجب نگرانی است. این در حالی است که ایران، کشور دارنده سلاح اتمی نیست. ایران عضو معاهده منع اشاعه سلاح‌های اتمی است بنابراین، ایران بایستی در اصل در این معنا تحت پوشش قرار بگیرد. سوالات فراوانی درباره برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد که ما باید با ایران برای حل انها همکاری کنیم. ایران مواد هسته‌ای [لازم برای ساخت سلاح] را دارد که خیلی مهم است چون تنها کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای این مواد را دارند. در خصوص ایران، داشتن این مواد به معنای داشتن سلاح هسته‌ای نیست اما آن‌ها ظرفیت‌های معینی دارند که موجب نگرانی است./ فارس

قطعی شدن خرید جنگنده «سوخو۳۵» و بالگرد «میل۲۸»

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در گفتگو با تسنیم از قطعی شدن ورود بالگرد هجومی میل28، جنگنده سوخو35 و هواپیمای آموزشی یاک130 به سازمان رزم نیروهای مسلح خبر داد. وی با اعلام این خبر گفت: در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک130، جنگنده سوخو35 و بالگرد میل28 به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.

فروتنی پوتین در مقابل رهبرمعظم انقلاب اسلامی

آیت الله رحیم توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با جماران گفت: عجیب این است که پوتین که با دنیا با اقتدار صحبت می‌کند، پا روی پا می‌اندازد و به دنیا اعتنا نمی‌کند، وقتی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌آید، روی لبه مبل می‌نشیند، دست‌ها را روی پا می‌گذارد، مؤدبانه با امام و رهبری صحبت می‌کند -بیت رهبری پشتی هم نمی‌دهد- بعد می‌گوید من را به عنوان فرزند خودتان قبول کنید. کسی که سیاستمدار دنیا است، به رهبری می‌گوید من را به عنون فرزند خودتان قبول کنید! حالا این بچه‌مَچه‌هایی که دو سه ورق سیاسی خواندند، دارند نظر می‌دهند که در چین یا در ایران و یا در آذربایجان چرا چنین کارهایی را می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی رسمی درباره انتخابات امسال

اولین موج پیمایش‌های انتخاباتی با عنوان «مشارکت سیاسی مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» در آبان ماه ۱۴۰۲ با نمونه آماری ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در سراسر کشورمان به صورت حضوری اجرا شده است. یافته‌های این نظرسنجی نشان داد رسانه ملی و شبکه‌‌های اجتماعی مجازی به ترتیب به عنوان مهمترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند اخبار را بیشتر از طریق صدا و سیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند/ ایسپا

گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان پرداخته است. در این گزارش از از ائتلاف مبنا با محوریت قالیباف، جبهه تحول خواهان انقلابی با محوریت زاکانی، شورای ائتلاف با محوریت احزاب سنتی اصولگرا مانند جامعه روحانیت، شریان با محوریت افراد نزدیک به بذرپاش و در نهایت جبهه پایداری نام برده شده است. شریان به‌خوبی توانست در فضای رسانه‌ای کشور خودش را مطرح کند اما اولاً شخصیت شناخته‌شده سیاسی در آن حضور ندارد و دبیرکل این جریان هم تنها یک دوره نماینده مجلس بود و ثانیاً وجود چهره‌های حاشیه‌سازی همچون حمید رسایی و معصومه منصوری اصل در شورای مرکزی آن موجب شده است مورد نقد قرار بگیرد.از تشکیل مجمع عمومی جبهه پایداری و بیانیه اخیر، چنین به‌نظر می‌رسد که آنها فعلاً جدا از سازوکار شورای ائتلاف فعالیت می‌کنند اما باید دید؛ آیا در هفته‌های مانده به انتخابات، دود سفید از جریان اصولگرایی بلند خواهد شد؟»

وارونه جلوه دادن واقعیات به سبک عطریانفر

محمد عطریانفر عضو حزب کارگزارن، با انتقاد از مصوبه مجلس مبنی بر تغییر قانون انتخابات و اضافه شدن مرحله پیش ثبت‎نام برای کاندیداتوری در جریان انتخابات مجلس، گفت: آن مصوبه‌ مجلس اقدامی شتاب‌زده و تعجیلی بود و طبیعتاً اثرات و امواج خودش را این‌طوری نشان می‌دهد که فرصت را از همه گروه‌های سیاسی دریغ می کند. نظارت استصوابی پدرِ انتخابات و احزاب را درآورده است. چهره های شاخص سیاسی احساس بی حرمتی کرده و ثبت نام نکردند./ خبر آنلاین

توصیه مرعشی به اصلاح‌طلبان

حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران درگفتگو با مهر گفت: چرا مجلس و دولتی که خودشان را تابع مقام معظم رهبری می‌دانندبا تصویب یک قانون و اعمال «قانون پیش ثبت نام‌ها» دست همه سیاسیون از چپ، راست و میانه را بستند؟ من این قانون بی‌ربط را تنظیم نکرده‌ام، مجلس تصویب کرده و دولت هم زودهنگام اجرا کرده است. باید یک مسأله‌ای را هم اصولگرایان، هم نظام، هم اصلاح طلبان بپذیریم و این است که قرار نیست در انتخابات همیشه یک جناح پیروز شود. شکست هم بخشی از انتخابات است. اصلاح طلبان نباید توقع داشته باشند در انتخاباتی که پیروز می‌شوند حضور داشته باشند و در انتخاباتی که ممکن است شکست بخورند حضور نیابند، این سیاست درستی نیست. تا الان تجربه این بود که ما در دو مساله همیشه از انتخابات بهره‌های فراوان برده‌ایم؛ یکی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای که انتخابات پرشور و با مشارکت بالای مردم، خیلی از خطرات را از ایران دور کرده و نقش بازدارنده داشته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها