۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۳
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (876)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • احمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن: هدف ائتلافی که اعلام شد، حفاظت از اسرائیل است و نه کشتیرانی بین‌المللی؛ همه گزینه‌ها برای پاسخ به هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا روی میز است.به عربستان سعودی و امارات توصیه می‌کنیم در مقابل کسانی که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند در کنار اسرائیلی‌ها قرار نگیرند.
  • جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ از طریق عملیات نیروی دریایی «آتلانتا» این اتحادیه مشارکت خواهد کرد.
  • روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که طبق اطلاعات رسیده به ارتش، محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس وضعیت بسیار خوبی دارد و روی پاهای خود راه می‌رود و هیچ نشانه‌ای دال بر بیماری یا فلج بودن او وجود ندارد، کاملا بر عکس برآوردهای قبلی سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی.
  • هاآرتص نوشت: مراکز مختلف فرماندهی در حال حاضر برای یک تغییر عمده در ژانویه آینده آماده می‌شوند و این تغییرات به باز استقرار صدها هزار نظامی ذخیره به سبب بار سنگین بر اقتصاد، نظامیان و خانواده های آنها است. این رسانه فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال مرخص کردن شماری از نظامیان ذخیره است. اصلاحات احتمالی شامل ایجاد منطقه حائل در داخل غزه نیز می‌شود.
  • رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به قطر پیشنهاد یک هفته آتش‌بس موقت در غزه در مقابل آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی را داده اما نخست وزیر قطر گفته شرط حماس این است قبل از بررسی هرگونه توافقی برای مبادله اسرا، جنگ علیه غزه متوقف شود.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در حال بررسی توافق آتش‌بس طولانی مدت در غزه است تا حماس فرصت کافی برای جمع آوری اطلاعات در مورد اسرای اسرائیلی در غزه را داشته باشد.
  • روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که جنبش حماس اصرار دارد توافق مبادله اسرای بعدی مروان برغوثی، عبدالله برغوثی و احمد سعدات سه رهبر اسیر فلسطینی را شامل شود.
  • روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که مذاکرات برای مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی نداشته و این رژیم صرفا در حال مبالغه در انتشار اخبار مرتبط با آن با هدف کاهش فشارهای داخلی است. این روزنامه تاکید کرد که رئیس موساد هیچ طرحی را برای مبادله اسرا مطرح نکرده و رژیم صهیونیستی هنوز اعلام نکرده حاضر است چه بهایی را بپردازد.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گردان ۱۰۱ یگان چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر، در حال خروج از این باریکه به منظور استراحت نیروهایش است.
  • شبکه ۱۲ اسراییل اذعان کرد که ۳۰۰۰ نفر از نظامیان اسراییلی مجروح جنگ غزه به عنوان معلولان دایمی در ارتش طبقه بندی شده‌اند.ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این ادعا کرده بود که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، ۵ هزار نظامی زخمی وارد بیمارستان‌های این رژیم شده و معلولیت ۲ هزار نفر از آن‌ها تأیید شده است. در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیشتر اعلام کرده بود که ۵ هزار نظامی صهیونیست در جنگ علیه غزه زخمی شده که ۲ هزار نفر از آن‌ها معلول شده‌اند.
  • شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع در مقاومت اسلامی عراق می‌گوید هدف حیاتی که مقاومت عراق آن را طی روزهای گذشته در دریای مدیترانه هدف قرار داده، میدان گازی کاریش بوده است. پیشتر، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که یک پهپاد در این هفته منهدم شد که «از سمت دریا اسراییل را هدف حمله قرار داده بود.»
  • الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تهدید به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و خالد مشعل رهبر این جنبش در خارج کرد و مدعی شد که آن‌ها به مرگ طبیعی از دنیا نخواهند رفت.
  • نتایج نظرسنجی یک اندیشکده مستقر در واشنگتن نشان می‌دهد که ۹۶ درصد سعودی‌ها معتقدند که کشورهای عربی باید همه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.طبق این نظرسنجی، ۴۰ درصد از سعودی ها نگرش مثبتی نسبت به حماس دارند و این درحالی است که میزان این نگرش مثبت قبل از شروع جنگ غزه تنها ۱۰ درصد بود. تنها ۱۶ درصد از سعودی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند حماس باید از خواست خود برای نابودی اسرائیل دست بکشد.این نظرسنجی توسط انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک- یک سازمان تحقیقاتی عموماً حامی اسرائیل- از ۱۴ نوامبر تا ۶ دسامبر (۲۳ آبان تا ۱۵ آذر) با شرکت بیش از هزار نفر از شهروندان عربستان سعودی انجام شده است.
  • مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد: گزارش قحطی در غزه نگران‌ کننده است.معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رییس بخش امدادرسانی این سازمان با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل در مورد بروز قحطی در غزه هشدار داد. گریفیتس در پیام خود آورده است که هفته‌ هاست در این باره هشدار داده می‌شود: هر روزی که می‌ گذرد چنین محرومیت‌ ها و ویرانی‌ هایی گرسنگی، بیماری و ناامیدی بیشتری را برای مردم غزه به همراه می‌ آورد.
  • هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در جمع جوانان یهودی گفت که آنها باید به سیاستمداران و رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا روند آزادی این افراد در اولویت اصلی قرار بگیرد. به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، هیلاری کلینتون همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بابت اینکه بیشتر نگران نجات سیاسی خود آن هم در زمانیکه رژیم صهیونیستی در این برهه حساس قرار دارد، به شدت انتقاد کرد.هیلاری کلینتون گفت که او «مشغول سیاست و بقای شخصی خود است».
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها