۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (929)

رسانه های داخلی

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

موضع مقامات آمریکا درباره عدم جنگ با ایران

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها در خصوص کشته شدن سه سرباز آمریکایی است. ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. نمی‌خواهیم درگیری‌ها در منطقه را تشدید کنیم.

- سخنگوی پنتاگون با اشاره به حمله به پایگاه آمریکایی در مرز اردن و سوریه گفت: ما مطمئناً به دنبال جنگ نیستیم و بر این باوریم که ایران نیز به دنبال جنگ با ایالات متحده نیست.

پی نوشت: اخیراً نیز «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده گفته بود که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد، پاسخ خواهیم داد.

سوناک: از ایران می‌خواهیم به کاهش تنش در منطقه ادامه دهد

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس:حملات پهپادی را به شدت محکوم می‌کنیم. ما نگران هستیم و از ایران می‌خواهیم کاهش تنش در منطقه را ادامه دهد.ما قاطعانه در کنار متحدانمان هستیم تا ثبات و صلح را به منطقه بیاوریم و این آن چیزی است که ما به تلاش برای آن ادامه می‌دهیم. حمله انجام‌شده باعث کشته شدن سه سرباز امریکایی و جراحت بیش از ۳۴ نفر دیگر شد. این مرگبارترین حمله به مواضع آمریکا از زمان جنگ اسرائیل با حماس در ۱۵ مهر بوده است. ایران تاکید کرده که در تصمیم‌گیری گروه‌های مقاومت نقشی ندارد.

تحریم جدید آمریکا و انگلیس به بهانه‌های علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و انگلیس مشترکا علیه شبکه‌ای از افراد که به ادعاى آنها «مخالفان ایرانی و فعالان اپوزیسیون را ترور می‌کردند» هدف قرار دادند. برخی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحریم های مذکور قرار گرفته‌اند.

تجهیز یگان‌های پدافندی ‌به نسل جدید‌ ‌پهپادها

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش‌: رشد و ارتقا سامانه های بومی پدافند در دستور کار جدی پدافند هوایی ارتش است و یقینا نقش منحصر به فرد پدافند در دفاع از مرزهای هوایی کشورمان بر کسی پوشیده نیست. در خودکفایی کامل پدافند در زمینه تجهیزات راداری، موشکی و پهپادی فاصله‌ای نداریم و بخش گسترده‌ای از این تجهیزات در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود. یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپادها با مأموریت های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند که توان دفاعی و بازدارندگی کشورمان را چند برابر افزایش می‌دهد.

انهدام يک تيم تروريستی در سيستان و بلوچستان

فرماندهی مرزبانی ایران: در پى درگيرى مسلحانه اخير مرزبانان با گروهک تروريستى در منطقه مرزي جکيگور سیستان و بلوچستان، با هوشيارى رزمندگان مرزبانى يک نفر از اعضاي اين تيم تروريستى به هلاکت رسيد و ۲ نفر ديگر مجروح و از محل درگيرى متوارى شدند. جسد يک نفر از اعضاي گروهک تروريستى به همراه سه قبضه نارنجک دستي، سه قبضه نارنجک ۴۰ ميلى مترى و يک جليقه انتحارى در لا به لاى نيزارهاى اطراف محل درگيرى کشف شد. اين گروهک قصد داشت به منظور اقدامات خرابکارنه با به همراه داشتن مقادير قابل توجهي سلاح و مهمات و فيتيله هاي انفجاري و لوله‌اي، نارنجک دستى، تله انفجارى پدالى، مواد منفجره و يک قبضه آرپي جى وارد کشور شود.

گزارش امیرعبداللهیان از سفر به پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه‌، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود. تصریح کردم که به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.

اظهارات نوبخت درخصوص فعالیت انتخاباتی خود و رد صلاحیت روحانی

محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه: تا جایی که برای ما امکان دارد از طریق مجلس برای تامین خواسته‌های ملت استفاده می‌کنیم. حزب اعتدال و توسعه با اعتقاد بر این‌که می‌تواند بخشی از نارضایتی‌های مردم را در مجلس شورای اسلامی دنبال کند، در انتخابات شرکت کرده است و با اعضای خود و افراد همسوی تایید صلاحیت شده در حوزه های مختلف حضور خواهد داشت. منطقی است حزبی که نیروی تایید صلاحیت شده ندارد با انگیزه در انتخابات شرکت نکند اما برخی احزاب نگاه صفر و صدی ندارند. برخی احزاب هم اصلا حضور ندارند. امیدوارم شورای نگهبان احزابی که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند را در قبال احزابی که شرکت نکرده‌اند، شرمنده نکند. ۱۵ نفر از کادر اصلی اعتدال و توسعه در تهران ثبت نام کردند که تا الان ۶ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند. نوبخت درباره تاثیر ردصلاحیت روحانی در انتخابات خبرگان، تصریح کرد: شاید این کار موجب کاهش مشارکت شود شاید هم مثل انتخابات ۹۲ که آقای هاشمی ردصلاحیت و آقای روحانی انتخاب شد، با ردصلاحیت شدن روحانی شاهد شگفتی در این انتخابات باشیم/ ایسنا

عدم اعتراض روحانی به ردصلاحیت

به گزارش تسنیم، پس از پایان زمان قانونی اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بیش از 120 نفر از داوطلبانی که صلاحیت آنها  احراز نشده بود، اعتراض خود را برای بررسی مجدد ثبت کردند و بررسی این اعتراض‌ها نیز در شورای نگهبان آغاز شده است. به‌گفته یک منبع آگاه، در جلسات روز گذشته، برخی از داوطلبانی که صلاحیت آنها برای انتخابات خبرگان احراز نشده بود، تأیید صلاحیت شدند و قرار است تا چند روز دیگر، شورای نگهبان اسامی داوطلبانی را که جدیداً احراز صلاحیت شده‌اند، اعلام کند. حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز که صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رد شده بود، تا پایان مهلت قانونی، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نکرد.

دفاع علی جنتی از روحانی

علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم درباره ردصلاحیت حسن روحانی به خبرگزاری خبرآنلاین، می‌گوید: دلیل ردصلاحیت روحانی این است که اعضای شورای نگهبان عموماً دیدگاه‌های سیاسی خاصی دارند که مغایر نظرات دکتر روحانی است از جمله در مورد برجام و FATF که آن را به عنوان دیدگاه‌های نظام مطرح می‌کنند و هرکس را که نظری مغایر داشته باشد با اهرم نظارت بر انتخابات رد صلاحیت می‌کنند. شهادت می دهم روحانی در مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و هسته ای مطابق نظر رهبری عمل می کند. روشن است که آیت الله جنتی در شورا یک رای بیشتر ندارد و شورا بر اساس رای اکثریت اعضاء عمل می‌کند. عناصر مرتبط با شورای نگهبان اگر با کاندیدایی موافق نباشند برای او پرونده‌سازی می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها