۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۱
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (933)

رسانه های داخلی

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه تحریم های بی اساس آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت واقع در لبنان را به اتهام ارتباط با نیروی قدس سپاه و ۲ شرکت ترکیه‌ای و لبنانی به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

واکنش سردار سلامی به تهدیدات مقامات آمریکایی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی گفت: گاه دشمنان تهدید می‌کنند و این روزها هم از میان کلمات مقامات آمریکایی برخی تهدیدات را می‌شنویم، ما به آنها می‌گوییم شما ما را آزموده‌اید و همدیگر را می‌شناسیم، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم. به دنبال جنگ نیستیم ولی از جنگ نمی هراسیم‌ و این حقیقتی است که در جامعه ما جریان دارد. شمشیر جهاد ضامن عزت ما است، ما جنگ طلب نیستیم اما از خود و شکوهمان دفاع می‌کنیم.

جزئیات فعالیت تروریستی منافقین در انگلیس

خبرگزاری تسنیم به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد انگلیس نه‌تنها اجازه فعالیت گروهک تروریستی منافقین را با امتیازی ویژه در خاک این کشور به آنها داده بلکه چشم خود را هم به‌روی اقدامات این گروهک در قاچاق مواد مخدر بسته است. این اطلاعات نشان می‌دهد که یکی از ۳ دفتر اصلی تلویزیون گروهک منافقین موسوم به سیمای نفاق، در انگلیس قرار دارد. این تلویزیون، اقدامات تروریستی منافقین را تبلیغ می‌کند و پیام‌های منافقین را به‌صورت رمزشده به گروه‌های تروریستی خود منتقل می‌کند. بزرگترین تشکیلات پولشویی و تامین مالی منافقین در جهان، از طریق شبکه انگلستان هدایت می شود و یکی از مسئولین این شبکه بزرگ، فردی به نام «سیاوش پیشه‌ورز» است. پیشه ورز در پوشش این صرافی دو ماموریت مهم را انجام می دهد: نخست پولشویی برای منافقین و دوم تامین نیازهای مالی و انتقال پول به شبکه های تروریستی در داخل ایران، تا این شبکه ها بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم کنند.

روایت باهنر از ادعای پیروزی گروه‌های مختلف اصولگرا

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت: همین الان هم آقای قالیباف مدعی است که من (قالیباف) لوکوموتیوی هستم که اگر ۲۹ واگن پشت خود ببندم، همگی به مجلس وارد می‌شویم؛ این نظر آقای قالیباف است. از طرف دیگر شورای ائتلاف می‌گوید که درست است که آقای قالیباف با ۲۹ نفر دیگر به مجلس رفتند اما این ما بودیم که حمایت کردیم. جریان پایداری‌ها و شریانی‌ها هم می‌گویند اگر بنا باشد ما لیست ۳۰ نفره بدهیم، همه این ۳۰ نفر وارد مجلس می‌شوند. پس الان هر یک از اصولگرایان مدعی هستند ما آنقدر طرفدار در تهران داریم که اگر لیست جدا بدهیم، پیروز می‌شویم. بعد از صحبت سخنگوی شورای ائتلاف [مبنی بر سرلیستی قالیباف در تهران]، در شورای ائتلاف چالش ایجاد شد. من آن روز [که چالش ایجاد شد] در جلسه شورای ائتلاف حضور نداشتم اما یک عده نقل کردند که به همین جمله سخنگو، اعتراض شده است. البته من نکته‌ای بابت سرلیستی آقای قالیباف ندارم و احتمالاً وی سرلیست می‌شود لیکن بحث این بود که چرا قبل از اینکه شورای ائتلاف تصمیم بگیرد، سخنگو این حرف را زده است. ممکن است آقای لاریجانی به یک لیست مستقل شامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برسد و به این نتیجه برسد که از آن حمایت کند اما تحلیل من این است که وی بالای سر هیچ لیست اصلاح‌طلبی را امضا نمی‌کند.

نظر محسن هاشمی درباره تلاش روحانی برای جانشینی هاشمی

محسن هاشمی، عضو حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی می‌تواند ایفاگر نقش هاشمی  در مجلس خبرگان باشد به آرمان ملی گفت: «تصور نمی‌کنم بتوان چنین نقشی را در شرایط عادی برای آقای روحانی یا هر شخصیت دیگری متصور بود. آنچه آقای هاشمی انجام داد، محصول کار آقای هاشمی تنها نبود و موضوعات دیگری دخیل بودند که باید به آنها توجه شود. بدون کامل کردن شرایط لازمی که سبب شد، آقای هاشمی از وزن بالا و تاثیرگذاری موثر برخوردار شود، نمی‌توان مدعی ایفای نقش ایشان شد. نقش آقای هاشمی به تنهایی اجرا نشد و آقای روحانی اگر می‌خواهد نقشی مانند آقای هاشمی ایفا کند، باید بتواند بقیه را با خودش همراه کند. افرادی که از آقای روحانی می‌خواهند نقش آقای هاشمی را ایفا کند، باید بدانند نقش آقای هاشمی همراه با دیگران است که نقش هاشمی می‌شود. آقای هاشمی می‌توانست همه گروه‌های اصلاحاتی، اعتدالی و فرهیختگان را با خودش همگام کند. اکنون که در مورد نقش آقای روحانی صحبت کردید، باید بگویم آقای روحانی هم اگر درصدد اجرای نقش آقای هاشمی است، باید این همراهی را ایجاد کند.»

جناح‌ها و گروه‌ها مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید نکنند

محمددهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌گو با ایلنا گفت: از جناح‌ها و گروه‌ها انتظار است مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند یا اگر حداقل تشویق مردم را در دستور کارشان قرار ندادند، حتماً انتظار است که حداقل مردم را ناامید نکنند. کسانی که مردم را نسبت به انتخابات ناامید می‌کنند، واقعاً خدمت به این کشور و به این ملت و مرز و بوم نمی‌کنند بلکه این‌ها بخواهند یا نخواهند، بدانند یا ندانند متأسفانه خدمت به مخالفین ملت ایران می‌کنند. حتماً این‌ها از روی غفلت یا هر انگیزه دیگر به کشور ضربه می‌زنند. تخریب مجلس مثل تخریب دولت، ارکان کشور و مسئولین کشور به مصلحت ملت و کشور نیست؛ به ویژه در آستانه انتخابات مضراتش بیشتر از زمان‌های عادی است.

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به رد صلاحیت روحانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به رد صلاحیت روحانی برای مجلس خبرگان گفت «اعضای شورای نگهبان برای بررسی‌های خود حجت شرعی دارند، ایشان قبل از آن دوره همواره خود را با سیاست‌های کلی نظام و مجموعه حاکمیت همراه نشان می‌داد و حتی در جریان کوی دانشگاه سخنران مراسم ۲۲ تیر ۷۸ بود، اما بعد از ریاست‌جمهوری در موارد متعددی در خصوص سیاست‌های کلی نظام اقدامات قابل تأملی داشت و البته شورای نگهبان نیز در هر دوره براساس مستندات و مدارک تصمیمگیری می‌کند.»

اظهارات سعید محمد درخصوص انتخابات 1400

سعید محمد، دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد به فضاسازی ها علیه اش بعد از ورود به انتخابات 1400 اشاره کرد و گفت:«من احساس می کنم یک واهمه ای بعد از ورود من رخ داد. یعنی زمان ورود من واهمه‌ای اتفاق افتاد و عده‌ای احساس کردند جای آن‌ها قرار است تنگ شود یا می گفتند این فرد کیست؟ قرار است جریان جدیدی وارد شود؟ موجی باعنوان بانیان وضع موجود ایجاد شد و شاید بتوان گفت این پوست خربزه‌ای بود که زیر پای دولت سیزدهم انداخته شد. چون طیف زیادی از نیروهای خوب و مدیران خوب را از دست داد. نباید جلوی جریانات سیاسی سر تعظیم فرود آورد، مقابل اشتباه باید ایستاد. در طیف اصولگرا پیگیر پرونده های فساد شدم و برملا کردم. دوستان بدسلیقه برای تخریب من به شورای نگهبان گفته بودند این احمدی نژاد دوم است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها