۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۳
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

آیا اختلافات آمریکا و اسرائیل درخصوص جنگ غزه جدی است؟

بایدن به نتانیاهو برای حمله به رفح چراغ سبز نشان داده است و آمریکا و انگلیس در نسل کُشی در غزه سهیم هستند و اگر این دو کشور نبودند نتانیاهو هرگز نمی توانست با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی، دست به چنین جنایاتی بزند و افکار عمومی جهان و رای دادگاه بین المللی را نادیده بگیرد و اختلاف مورد ادعا منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست بین بایدن و نتانیاهو بیشتر بر روش نسل کُشی است و در عالم واقع حکایت از آن دارد که هیچ نشانه ای دال بر وقوع تحول استراتژیک در مواضع دولت آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی در غزه دیده نمی شود.
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است که بایدن و نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری به شکاف در روابط دو طرفه خود نزدیک شده اند. واشنگتن پست آمریکا گزارش داد که بین دولت «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسراییل تنش زیادی وجود دارد، و بایدن و دستیاران ارشد او بیش از هر زمان دیگری از زمان آغاز درگیری در نوار غزه به اختلاف با نتانیاهو نزدیک شده اند. در همین زمینه شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که اختلافات میان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در حال گسترش و عمیق شدن است. در این گزارش آمده است: این اختلافات در حالی رو به افزایش است که نظرات دو طرف در خصوص روند درگیری‌های کنونی در نوار غزه و به طور مشخص عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح متفاوت است. همچنین بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی ادامه عملیات نظامی را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ندارد. این در حالی است که نتانیاهو از عناصر صهیونیست خواسته است برای چنین عملیاتی در نزدیکی مرزهای مصر خود را آماده کنند.

کانون این اختلاف در حال حاضر طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی یک عملیات نظامی در رفح است، جنوبی ترین شهر غزه که هم مرز با مصر است و به بیش از چهار برابر اندازه اصلی جمعیت در خود جای داده به طوری که آنها در حال حاضر در چادرها زندگی می کنند و غذا و آب کافی دریافت نمی‌کنند.

به نظر می رسد بر خلاف آنچه واشنگتن پست منتشر نموده است،هیچ تغییری در استراتژی بایدن ایجاد نشده است بلکه اختلاف بر سر روش نسل کُشی بوده و بایدن از نتانیاهو می خواهد طبق برنامه و بصورت حساب شده دست به کشتار بِزند نه کور و بی هدف؛ زیرا روشی که نتانیاهو در کُشی بکار گرفته است بیشتر تأثیر منفی بر امریکا و موقعیت بایدن در انتخابات پیش رو خواهد داشت. همچنین ازجمله مواردی مورد اختلاف بایدن و نتانیاهو می توان به ناامیدی و ناتوانی بایدن از نتانیاهو و ارتش این رژیم کودک کُش علی رغم همه کمک های تسلیحاتی در نابودی کامل حماس در غزه بوده چراکه پیروز میدان نبرد مقاومت بوده است.

جمع بندی اینکه بایدن به نتانیاهو برای حمله به رفح چراغ سبز نشان داده است و آمریکا و انگلیس در نسل کُشی در غزه سهیم هستند و اگر این دو کشور نبودند نتانیاهو هرگز نمی توانست با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی، دست به چنین جنایاتی بزند و افکار عمومی جهان و رای دادگاه بین المللی را نادیده بگیرد و اختلاف مورد ادعا منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست بین بایدن و نتانیاهو بیشتر بر روش نسل کُشی است و در عالم واقع حکایت از آن دارد که هیچ نشانه ای دال بر وقوع تحول استراتژیک در مواضع دولت آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی در غزه دیده نمی شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها