۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۵
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (947)

رسانه های داخلی

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

توضیحات روابط عمومی مجلس درباره هک سایت و سرورهای مجلس

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه روابط‌ عمومی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس به شرح زیر است: سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح دیروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

اظهارات جالب دبیر کل حزب کارگزاران درخصوص انتخابات

مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نشست انتخاباتی اصلاح طلبان کرمان و راور اظهار داشت: نمی‌شود ‌کسانی را به مجلس بفرستیم که در برابر رهبری زاویه داشته باشند، خط قرمز اول ما این است.کسی که بخواهد به مجلس برود، نمی تواند به کلیت نظام و رهبری موضع داشته باشد و در جهت مخالفت حرکت کند، این در فضای سیاسی معنی ندارد. به لحاظ منطقه ای ایران نیازمند انتخاباتی است که کشور را در برابرخطرات کاملا جدی بیمه کند.وقتی آمریکا پس از شکست طالبان برای حرکت بعدی آماده می شد، نتانیاهو در واشنگتن جمله تاریخی گفت که بغداد آدرس غلط است و آدرس درست تهران است، اما چون انتخاباتی با بیش از ۷۲ درصد برگزار شده بود، آمریکایی ها ‌متوجه شدند که ایران پشتیبان مردمی دارد و جنگ با ایران به شکست منجر می شود، به همین دلیل آمریکایی ها ایران را کنار گذاشتند.

واکنش جبهه اصلاحات به بیانیه 110 فعال اصلاح‌طلب

- آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات: جبهه اصلاحات توصیه‌ای برای انتخابات ندارد. این به معنی قهر با صندوق و فاصله‌گیری از انتخابات نیست. اصلاحات باید تلاش کند که به انتخابات و صندوق رای معنا ببخشد. اصلاح طلبان در دوگانه مشارکت و تحریم نیستند. امضا کنندگان بیانیه ۱۱۰ اصلاح‌طلب، نگاه مستقلی از جبهه اصلاحات دارند.

- جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: این دوستان که بیانیه داده اند، اصلاح طلب بوده و امیدوار هستند که روزنه ای ایجاد کنند ولی نگاه مستقلی از جبهه اصلاحات دارند. ما هیچ تقابلی با این دوستان نداریم و امیدواریم  این روزنه ایجاد شود. ما از تصمیم خود در جبهه اصلاحات دفاع می کنیم که در تهران لیست ندهیم چون شرایط فراهم نیست.

پی نوشت: دربیانیه 110 تن از اصلاح طلبانی که دعوت به مشارکت کرده اند، آمده بود که با مشاركت در انتخابات و تلاش براي تقويت ائتلاف نيروهاي ميانه و كاهش تعداد نامزدهاي افراطي غيرتوسعه‌گرا مي‌توان هم از ميزان آسيب‌ تصميم‌هاي اين نهادها به جامعه ايران كاست و هم بر مصوبات نيك‌اثرشان اضافه كرد. احياي انتخابات و افزايش تاثير مجلس، با كناره‌گيري مصلحان و تحريم انتخاباتي كه از قضا ميدان را براي پيشروي «خالص‌سازان» و كاميابي‌شان باز مي‌كند، حاصل نمي‌شود.

اصلاح‌طلبان در تهران لیست نمی‌دهند

علی صوفی، دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات: در راهبرد انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب، ارائه لیست مشترک با احزاب اصولگرای معتدل وجود ندارد ولی برای انجام این کار منعی هم نیست و احزاب می‌توانند جداگانه به این امر اقدام کنند. بر اساس بیانیه شورای اصلاح‌طلبان، در تهران هیچ‌گونه لیستی ارائه نمی‌شود و در استان‌ها نیز احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند از هر کدام از کاندیداها حمایت کنند‌. منعی برای ارائه لیست در استان‌ها از سوی اصلاح‌طلبان وجود ندارد و احزاب می‌توانند در استان‌ها لیست ارائه دهند.

انتقادات تند یک فعال اصلاح طلب از جبهه اصلاحات

مهدی شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب که عضو حزب اتحاد ملت بوده و اخیراً از این حزب استعفا داده درباره جبهه اصلاحات به انصاف نیوز گفت: «موضوع صحبت ما جبهه اصلاحات نیست منتهی مهم‌ترین حرفی که راجع به آن می‌توان زد این است که جبهه مختص پیرمردان و پیرزنان است. به نظرم نسل خسته‌ای در آن فعالیت می‌کند؛ نسل خسته‌ای که به دلایل مختلف نتیجه نگرفتند و حالا سعی دارند بن‌بستی که خود می‌بینند را به جامعه هم القا کنند بدون اینکه یک نگاه تاریخی بر تحلیلشان حاکم باشد. من با این مشکل دارم. جنبه‌ی دیگر نقد من این است که بالاخره یک جریان سیاسی که خواهان دموکراسی‌ست نمی‌تواند خودش مناسبات غیردموکراتیک داشته باشد یا تلاشی برای دموکراتیک‌تر کردن سازوکار داخلی خود نکند. من فکر می‌کنم جبهه اصلاحات در این زمینه نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه در جهت عکس عمل کرده است. خالص‌سازی در جریان اصلاحات پیش از حاکمیت شروع شده و من منتقد هر نوع خالص‌سازی‌ هستم.

احتمال انتشار «لیست مشترک انتخاباتی» از سوی ۴ حزب اصلاح‌طلب

سعید نورمحمدی سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبردهای انتخاباتی این حزب اظهار کرد: ما بر این باوریم که باید از هر فرصت برای پیشبرد خواسته‌ها و مطالبات مردم بهره برد؛ به همین دلیل از کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده در سراسر کشور که به لحاظ فکری در چهارچوب اصلاح‌طلبی قرار می‌گیرند، فهرست خواهیم داد. .با برخی احزاب نظیر اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی و اعتماد ملی مذاکره و مشورت‌هایی داشته‌ایم؛ حزب ندای ایرانیان از کاندیداهای توانمند شناخته‌شده و اصلاح‌طلب در سراسر کشور حمایت خواهد کرد و طبیعتاً در این زمینه از مشورت دوستان و احزاب همفکر، بهره خواهد برد.

لیست انتخاباتی رائفی‌پور

مدیر موسسه مصاف با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید حول معیارها شکل گیرد، گفت: احتمال زیاد بنده به فهرست انتخاباتی می‌رسم و اعلام می‌کنم این افراد معیارهای ما را قبول دارند و آن‌ها را به مردم معرفی خواهم کرد.

برنامه انتخاباتی جبهه شریان

حجت‌الاسلام رسایی: جبهه شریان پیوند خیلی نزدیکی با تفکراتی مثل آیت‌الله مصباح یزدی دارد. مذاکرات متعددی با شورای وحدت، جمعیت انقلاب اسلامی، رزما و مصاف داشتیم، اما هنوز منتج به نتیجه نشده است. بر روی هفت الی هشت نفر سوال جدی دارم که طبق شاخصه‌های شورای نگهبان باید ردصلاحیت می‌شدند، اما نشدند.اگر صلاحیت روحانی تأیید می‌شد قطعا یک عده‌ای به این دلیل رای نمی‌دادند. نمی‌خواهم کسی به من بگوید اصولگرا، چون عملکرد جریان اصولگرایی را در حوزه‌های متعددی قابل دفاع نمی‌دانم. پیش‌ثبت‌نام اگر بد بوده برای همه بد بوده و اگر تاثیری هم ندارد برای همه تاثیری ندارد.

آمار رد صلاحیت شدگان نمایندگان دوره یازدهم مجلس

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور  درباره روند انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صرفاً آن دسته از افرادی که درهیأت نظارت تأیید صلاحیت شده‌اند اما در شورای نگهبان با عدم احراز یا عدم تایید مواجه شده‌اند، تا دیروز فرصت اعتراض داشتند. شورای نگهبان هم تا ۳۰ بهمن فرصت بررسی اعتراضات را دارد.۱۲۷ نماینده دور نهم و دهم مجلس تایید صلاحیت شده اند. از نمایندگان دوره فعلی ۲۷۸ نفر ثبت نام کرده اند که ۲۴۲ نفر تایید و ۲۲ نفر عدم تایید صلاحیت شده اند و ۵ نفر هم انصراف داده اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها