۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۹
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (949)

رسانه های داخلی

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

توضیح وزیر نفت درباره انفجار خط لوله گاز

به گزارش ایسنا، جواد اوجی با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: این اقدام تروریستی در ساعت یک بامداد روز گذشته در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه کشور اتفاق افتاد. با پیش‌بینی که از مدت‌ها قبل نسبت به اقدامات تروریستی دشمنان کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن داشتیم این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم. به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم. از  ساعات اولیه  انفجار در خطوط انتقال گاز  همکارانم در شرکت ملی گاز  به سرعت آرایش شبکه انتقال را تغییر داده و تیم‌های عملیاتی را به مناطق حادثه اعزام شدند و خوشبختانه خسارات‌های جانی نداشتیم. با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است.

واکنش کیهان به هک‌شدن سایت مجلس

کیهان نوشت: «به نظر می‌رسد با دقت در هدف هکرها و عملیات رسانه‌ای پیرامون آن، بتوان هویت واقعی شبکه پشت‌پرده این عملیات سایبری و ترور شخصیت موازی آن را بازشناسی کرد. خط لجن‌مال کردن انتخابات از مسیر بی‌اعتبار کردن مجلس و دعوت به تحریم انتخابات، ماموریت راهبردی است که سرویس‌های جاسوسی مانند سیا و موساد همواره به گروهک‌های محارب و گروه‌های نفاق سپرده‌اند. با عنایت به متواری شدن برخی نمایندگان پیشین مجلس و همکاران آنها از طیف افراطیون غربگرا، دور از ذهن نیست که بقایای آنها در گوشه و کنار سامانه اداری مجلس، نقش کمکی و مکمل را در ماجرای اخیر ایفا کرده باشند.»

واکنش خلجی به شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی گفت: دولت ارتباط خوبی با احزاب دارد که نمونه آن نشست مشترک با گروه‌های سیاسی رییس‌جمهور بود. یکی از اقداماتی که از آن پرهیز کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوائل دهه ۱۳۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند. این روند در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت. با وجودی که در این دولت از احزاب حمایت کرده‌ایم اما دولت به سمت تشکیل حزب نرفت چون احزاب دولت‌ساخته را قبول نداریم. دولت صرفا مجری انتخابات است و هیچ تلاشی برای شکل دادن گروهی که بخواهد برای تداوم کار استفاده، کند انجام نداده است. تأکید اکید رییس‌جمهور به اعضای دولت است که این دولت هیچ نماینده و مسوولی در هیچ تشکل سیاسی ندارد.

اصلاح‌طلبان تکثر گفتمانی را بپذیرند

الیاس حضرتی، فعال سیاسی اصلاح طلب در اعتماد نوشت: « اصلاح‌طلبي طيف وسيعي از جامعه ايراني را دربر مي‌گيرد. اين‌گونه نيست كه يك فرد، يك حزب يا جريان خاصي در آن مدخليت تام و تمام داشته باشد و سايرين را از ورود به آن منع كند. اصلاحات در واقع يك طيف فكري است كه در درون آن از گذشته تا به امروز گفتمان‌هاي گوناگوني شكل گرفته و براي گسترش گفتمان اصلاحات تلاش كرده‌اند. بنابراين همه فعالان سياسي بايد خودشان را آماده كنند تا در راستاي منافع ملي و ضرورت‌هاي كشور، كنشگري فعالي در رخدادها و مسائل كشور داشته باشند. اتخاذ مواضع خشك و غيرقابل انعطاف، باعث ايجاد ركود در گفتمان اصلاحات شده و ظرفيت‌هاي اين جريان را در مسير اتلاف قرار مي‌دهد. آنچه مي‌تواند اصلاح‌طلبان را ماندگار كرده و به آنها مانايي بخشد، برخورد منطقي و پذيرش واقعيت‌هاي موجود است.»

قالیباف سرلیست شورای ائتلاف شد

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت وگو با برنا در مورد ائتلاف تمامی جریانات وگروه‌های اصولگرا برای ارائه لیست واحد،گفت: شاید همه جریانات وگروه‌های اصولگرا یک فهرست واحد برای انتخابات مجلس ندهند ولی سعی این است که وحدت حداکثری ایجاد شود.بعید نیست چند لیست بیرون بیاید چراکه کسی نمی تواند کسی را مجبور کند. ما در انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد بودیم در کنار فهرست شورای ائتلاف چند فهرست دیگر هم منتشر شد اما بایدتوجه داشت که مردم خودشان انتخاب می کنند انتخاب با مردم است ومیزان هم رای ملت است. ما هم سعی می کنیم بهترین‌ها را به مردم معرفی کنیم ولی نهایتا این مردم هستند که انتخاب می کنند.شورای ائتلاف برای تهران لیستی به سرلیستی آقای قالیاف خواهد داد.

شانس لیست میانه‌روها برای پیروزی چقدر است؟

نامه نیوز نوشت: «به گفته علی مطهری، میانه‌روها افراد عقل‌گرا و معتدلی هستند که واقعیت‌گرا بوده و به دنبال شعارگرایی نیستند. آن‌ها در پی اصلاح امورند و خود را در مقابل افراط و تفریط تعریف می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند که سمت تفریط کردن و بی تفاوتی نباشند و از طرف دیگر در مقابل افراطی‌گری‌هایی که در چند سال اخیر مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرد می‌ایستند. نگاهی به تعریف و تمجید علی مطهری از این طیف، مشخص می‌کند که همه امید اصلاح‌طلبان رای‌آوری با این لیست و تشکیلی اقلیتی در مجلس است. اگر این را نیز در نظر داشته باشیم که اصلاح‌طلبان همیشه خود را عامل حماسه‌های انتخاباتی دانسته و مشارکت کمتر را به نفع رقیب ارزیابی کرده‌اند؛ می‌توان گفت این بار نیز لیست اصلاح‌طلبان که حالا نامش را میانه‌روها گذاشته‌اند؛ شانس کمتری برای موفقیت دارد.»

تغییر حوزه انتخابیه «باهنر» از تهران به کرمان

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس از تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه از تهران به کرمان خبر داد. وی عنوان داشت با توجه به درخواست‌های متعدد گروه‌های مختلف مردم، برخی جریانات سیاسی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین به دلیل علاقه شخصی خودم به کرمان و مردمش، تصمیم گرفتم به این استان آمده و برای ورود به مجلس، در حوزه انتخابیه کرمان و راور رقابت کنم. در این زمینه صحبت‌هایی دارم که به‌زودی از طریق بیانیه با مردم شریف کرمان در میان می‌گذارم.

احتمال عدم ائتلاف اصولگرایان از زبان بادمچیان

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه: شورای ائتلاف، شورای وحدت، جبهه پایداری و دیگران در انتخابات اسفندماه به فهرست واحد نمی رسند. اصلاح‌طلبان، اپوزیسیون شده‌اند. دولت‌ها دوست دارند، مجلس همراه‌شان باشد.

رشد ۱۹ درصدی تجارت ایران با جهان اسلام

سازمان کنفرانس اسلامی از رشد ۱۹ درصدی تجارت ایران با جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را دوازدهمین تاجر در درون دنیای اسلام معرفی کرد. کل تجارت ۵۷ عضو این سازمان در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۷۳۵ میلیارد دلار بوده که بر اساس برآوردهای سازمان کنفرانس اسلامی این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۸۷۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.کل تجارت ایران با کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار برآورد شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها