۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۳
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (953)

رسانه های داخلی

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای خبرگزاری آمریکایی درباره فرمانده نیروی قدس

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده که درخواست فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از مقاومت عراق به توقف حملات این گروه‌ها به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه منجر شده است. رویترز در این رابطه ادعا کرده است که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه مقاومت در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیروهای امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق شده است. به ادعای رویترز این دیدار در کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن صورت گرفت که امریکا این گروه‌ها را در کشتن سه سرباز امریکایی در پایگاهی در نزدیکی مرز اردن مسئول دانست. به گزارش رویترز فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در دیدارش با نمایندگان این گروه‌ها گفته است که کشتن نیروهای آمریکایی، خطر واکنش شدید این کشور را به همراه خواهد داشت. این منابع همچنین افزوده‌اند که سردار قاآنی به نمایندگان این گروه ها گفته که برای جلوگیری از حملات امریکا به فرماندهان ارشدشان و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های کلیدی و یا حتی انتقام‌جویی مستقیم علیه ایران نباید توجهات را به خود جلب کنند.

انتقاد روزنامه کیهان از اظهارات اخیر ظریف

روزنامه کیهان: «اخیراً آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «‌نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود، گفت: «‌موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند!»این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، با‌اهمیت‌تر از مردم تلقی و تصور شده است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهم‌تر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کرده‌اید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟!مگر «‌موشک» و «‌مردم‌» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کم‌اهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟!

ظریف نیز در واکنش به انتقاد حسین شریعتمداری در توییتی نوشت: «سلام به گمانم سخنان بنده در تبیین شرایط نوین جهانی و تاکید بر پایه‌های انگیزشی قدرت (همچون رضایتمندی و پشتیبانی مردم) در کنار (نه بجای) پایه‌های مادی (همچون قدرت نظامی و اقتصادی) بر گروهی که با نگرش امام راحل و رهبری فاصله گرفته‌اند گران تمام شده است.

روایت روزنامه وطن امروز از نتایج نظرسنجی ها درباره انتخابات

وطن امروز نوشت: مطابق نظرسنجی‌های انجام شده در دهه اول بهمن‌ماه، مرکز افکارسنجی ایسپا اعلام کرده است تنها 36 درصد مردم از زمان برگزاری انتخابات در اسفندماه آگاه بوده‌اند یا نظرسنجی صداوسیما اعلام کرده است 52 درصد مردم نسبت به زمان برگزاری انتخابات آگاه نیستند. همچنین عمده کسانی که اعلام کرده‌اند در انتخابات شرکت می‌کنند به دلیل مسائل ایدئولوژیک بوده است، یعنی هنوز عامه مردم با مسئله درگیر نشده‌اند. برای نمونه در پاسخ به سوال «چرا می‌آییم؟» دلایل خود را اینطور ذکر کرده‌اند: 29 درصد امنیت، 24 درصد برای حل مسائل و مشکلات، 29 درصد شرعی و 13 درصد حفظ ارزش‌ها و 5 درصد سایر دلایل که این نشان می‌دهد بیشتر کسانی که تاکنون با موضوع انتخابات درگیر شده‌اند، نگاهی اعتقادی داشته‌اند.

 

جزئیاتی از لیست انتخاباتی مطهری برای انتخابات مجلس

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  مهر، با اشاره به جزئیات لیست پیشنهادی خود برای انتخابات مجلس دوازدهم موسوم به «صدای ملت» اظهار کرد: این لیست نه مربوط به اصلاح‌طلبان است و نه حتی معتدل‌ها. «صدای ملت» در واقع یک لیست فردی است که برخی معتدل‌ها و همچنین برخی احزاب اصلاح‌طلب اعلام کرده‌اند بیانیه می‌دهیم و از آن حمایت می‌کنیم؛ این لیست محصول هیچ ائتلافی نیست. در این لیست، هم اصولگرا داریم و هم اصلاح‌طلب؛ همچنین افرادی که منتسب به هیچ گروهی نیستند در این لیست حضور دارند؛ در واقع شاخصه همه این افراد اعتدال، عقلانیت و توجه به اصلاح امور است. از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، فعلاً در لیست «صدای ملت» حضور ندارند و لیست هنوز کامل نشده است. فعلاً برای تهران لیست می‌دهیم و برای شهرستان‌ها برنامه‌ای نداریم.

واکنش شورای نگهبان به نامه حسن روحانی

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: حدود ۴ هزار نفر در مرحله شورای نگهبان به تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزوده شد، حدود ۲۰۰ نفر در مراحل قبل تایید شده بودند که در مرحله شورای نگهبان براساس اسناد و مدارکی که دریافت شد، ردصلاحیت شدند. در انتخابات سال ۹۸ صلاحیت بیش از ۲۵ درصد داوطلبان تایید نشد اما در انتخابات امسال با وجود افزایش داوطلبان، تعداد افرادی که صلاحیت آنها تایید نشد کمتر از ۱۰ درصد است. حتی یک نماینده هم به دلیل انتقاد از دولت رد صلاحیت نشد. طحان نظیف در خصوص نامه حسن روحانی به شورا درباره بیان دلایل رد صلاحیتش گفت: اولویت ما با بررسی صلاحیت کسانی است که شکایت داشتند نسبت به کسانی که شکایت نداشتند هنوز وارد بررسی نشدیم که وارد بررسی آن هم می‌شویم./ تسنیم

برنامه انتخاباتی شورای وحدت

ابوالقاسم رئوفیان، عضو شورای وحدت: ما در شورای وحدت که تصمیم به دادن لیست مستقل گرفته‌ایم ضمن ارائه لیست ۳۰نفره‌مان در تهران مردم را به انتخاب بهترین‌ها دعوت می‌کنیم چون حل مشکلات را در راهیابی بهترین ها به مجلس می دانیم و ترویج چنین تفکری را بر خود میدانیم تا به تدریج جایگزین «تفکر انحرافی توجه دادن مردم فقط به یک لیست» باشد که امیدوارم در این دوه و در آینده بیشتر از این دوره شاهد انتخاب نامزدها براساس مطالعه و تحقیق پیرامون ویژگی‌های برجسته شخصیتی آنان که به درد مجلس می‌خورند و می‌توانند همواره تغییر ایجاد کنند و تحول بیافرینند، باشیم. با برگزاری انتخابات سالم توطئه دشمنان و براندازان خنثی می‌شود./ خبر آنلاین

برنامه های انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

رضا تقی پور ، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: در این شورا مجموع گروه‌های سیاسی از جمله جمنای سابق یا شانا همکاری دارند. تلاش بیشتر شورای ائتلاف کمرنگ شدن جناح بندی و رسیدن به فهرست واحد برای حضور در انتخابات پیش رو است. در این زمان بیشتر تلاش می‌شود جبهه انقلاب یا نیروهای انقلاب بتوانند به معنای واقعی ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند تا انتخاب اصلح صورت بگیرد. درخصوص توافق جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شورای ائتلاف باید گفت که هنوز در این رابطه در شورای ائتلاف تصمیمی گرفته نشده است و هیچ یک از اعضای شورا نمی‌توانند تایید کنند که لیست به صورت واحد و یا جداگانه خواهد بود اما احتمال وقوع هر نوع اتفاقی تا ۲۴ ساعت قبل از تبلیغات وجود دارد. درخصوص گزینه‌های حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در لیست شورای ائتلاف نیز باید گفت که عبدالحسین روح‌الامینی، مجتبی رضاخواه و سید علی یزدی‌خواه از نمایندگان جمعیت در مجلس یازدهم هستند./ خبر آنلاین

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها