۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۴
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (967)

رسانه های داخلی

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار انتخابات

  • منوچهر متکی، سر لیست انتخاباتی شورای وحدت: ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام(ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم. ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری و حکمرانی بیان می‌کنیم. ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند عبور کردیم و به‌دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تخصص، تعهد و شناخت مسائل کشور می‌توانند راهکار ارائه دهند.
  • علی مطهری: احساس کردیم جز اقلیت حاکم، کسی قصد لیست‌ دادن ندارد و ما برای شکستن تک صدایی آمدیم. باتحریم انتخابات مخالفیم و معتقدیم که با اقلیتی که نظر متفاوت دارند، می‌توان مسیر مجلس آینده را تحت تاثیر قرار داد. تا وقتی تحریم‌ها باقی‌ست و شرایط عادی نداریم، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد؛ ریشه اصلی مشکلات اول تحریم‌هاست و دوم منصب‌گرفتن کارشناسان درجه ۲ و ۳ و ۴ است که درجه‌یک‌ها کنار گذاشته شده‌اند و مجلس می‌تواند این رویه را تغییر دهد.
  • علی لاریجانی: مردم صرفا به یک تفکر رای نمی‌دهند، به افراد با اراده‌ای رأی می‌دهند که صاحب یک تفکر باشند و قدرت اجرای آن را داشته باشند و گرنه به یک عالم رای نمی‌دهند. مردم به یک سیاستمدار رای می‌دهند و تفاوت سیاستمدار یا یک دانشمند این است که دانشمند شرایط را توصیف می‌کند اما سیاستمدار تغییر شرایط را دنبال می‌کند. یاس مردم از صندوق رأی، مقدمه ایجاد دیکتاتوری است.
  • حمید رسایی: در مواجهه با رفتار غلط فرزند(کنایه به قالیباف)، شخص یا باید اعلام برائت کند یا انصراف بدهد یا مراجع نظارتی تجدیدنظر بکنند. امروز صندوق این کشور هدف قرار گرفته نه شخص.
  • ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده فعلی مجلس، پس از قرار نگرفتن در لیست شورای ائتلاف، از حضور در انتخابات انصراف داد.
  • مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران: پیش‌بینی من این است که ۷۰ کرسی مجلس را تصاحب خواهیم کرد.
  • محمد هاشمی رفسنجانی: من لیستی رأی نمی‌دهم و ملاک رأی‌دادن برای من اطلاع و شناخت شخصی و خصوصیات افراد است. کاری ندارم یک فرد در کدام لیست اعم از لیست اصلاح‌طلبان یا اصول‌گرایان قرار دارد و آنچه اهمیت دارد، ویژگی‌های نامزدهاست.
  • غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا): آقای قالیباف مورد اتفاق همه بودند. ما 20 نفر را از اواخر هفته گذشته نهایی کردیم و چند روز صرف نهایی کردن فهرست شد و دوستان پایداری 8 نفر را به ما اعلام کردند و بالاخره این فهرست به این کیفیت منتشر شد که ترکیبی از نامزدهای ما و 8 نفر از آقایان پایداری است و دو نفر هم از شهرری و اسلامشهر است. خط قرمز ما در انتخاب افراد، مخالف دولت نبودن است؛ یعنی ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند؛ در عین اینکه نقد و بررسی در لوایح وظیفه مجلس است ولی مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد و بلکه مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد.
  • محمدرضاعارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان: صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می تواند مبداء تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است. در همین فضای حداقلی باید برای اصلاح حکمرانی نقش آفرینی کرد. مردم فهمیم ایران مطمئنا با حضور خود بهترین تصمیم را در آوردگاه انتخابات اتخاذ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم جریان‌هایی که به دنبال تغییر جمهوری اسلامی و یکدست‌سازی هستند یا خواب جریان‌های برانداز تعبیر شود که بی‌تردید حضور در این عرصه تاثیرگذار به اشکال مختلف می‌تواند موثر واقع شود .به امید فردای بهتر برای ایران عزیزمان.
  • اسماعیل دوستی، عضو لیست صدای ملت: برای تقویت نظام و اینکه سبد رأی جمهوری اسلامی در این انتخابات بیشتر شود، به میدان انتخابات آمده‌ایم. هدف اصلی مشارکت و جذب آرا بر اساس شناخت مردم از ما است. تهیه لیست آقای مطهری هم بر همین اساس بود.
  • محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین کشور: اعتقادمان بر این است که برای تحول در کشور، اصلاح و تغییر هیچ راهی غیر از مشارکت بالای مردم وجود ندارد. مشارکت بالای مردم، مشارکت در امور سرنوشت خودشان است. از طرف دیگر شورای نگهبان، وزارت کشور، دولت و همه این‌ها باید زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم به آینده‌شان امیدوار باشند و بدانند که اگر رأی دهند و بیایند، صندوق رأی می‌تواند همه مسائل را حل کنند. قطعاً آقای روحانی را به خاطر صلاحیت علمی و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند.
  • به گزارش تسنیم، چند نهاد معتبر افکارسنجی نظرسنجی‌هایی را در سراسر کشور و با نمونه آماری حدود ۱۵۰۰۰ نفر برگزار کرده‌اند. برآورد منتج از این نظرسنجی‌ها آن است که در حال حاضر میزان مشارکت قطعی در انتخابات حوالی ۴۷ درصد (علیرغم چند روز مانده تا انتخابات) و عدد مربوط به افرادی که با احتمال بسیار زیاد یا زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند بالای ۹ درصد است. بر اساس این نظرسنجی‌ها، مشارکت در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها کمتر و خراسان جنوبی در حال حاضر دارای بیشترین مشارکت است.
  • در نظرسنجی جدید صداوسیما، ۴۱.۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ ۲۹.۵ هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۲۹ درصد هم اعلام کرده‌اند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۱۶.۳ درصد از مرددان اعلام کرده‌اند که احتمالاً رأی می‌دهند؛ ۹.۱ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۴.۱ درصد هم گفته‌اند که احتمالاً شرکت نمی‌کنند. با احتساب مرددان، ۷۱ درصد احتمال مشارکت بالقوه در انتخابات وجود دارد و البته طبیعی است که این برآورد به‌‌صورت کامل محقق نشود.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها