۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۵
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (987)

رسانه های داخلی

۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش ها به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه

- سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده به هیچ وجه در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دخالت نداشته است.

- نماینده چین در نشست اضطراری شورای امنیت: بیست سال پیش سفارت چین در یوگسلاوی، هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت و تعدادی کشته شدند. ما این درد و غمی که بر اثر این حادثه بر مردم ایران وارد شد، عمیقاً درک می کنیم. اقدام اسرائیل نقض فاحش کنوانسیون ۱۹۶۸ وین است. نباید اجازه داد تا این دست اقدامات بی‌محابا علیه اماکن دیپلماتیک صورت پذیرد.

- نماینده روسیه در شورای امنیت خطاب به نماینده فرانسه: شما هیچ کلمه‌ای در محکوم‌کردن نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل نگفتید، اگر کنسولگری خودتان هدف قرار می‌گرفت هم واکنش‌تان همین بود؟ آمریکا همیشه به اطلاعات دست اولش افتخار می‌کند اما در خصوص حمله به کنسولگری ایران اطلاعاتی به‌دست نیاورده و این باورکردنی نیست. غربی‌ها نه‌تنها حملۀ اسراییل را محکوم نکردند بلکه ایران را متهم هم می‌کنند. نمی‌شود به قربانیان بگویید اگر به آن‌ها حمله شد، واکنشی نشان ندهند.

- نماینده انگلیس در نشست اضطراری شورای امنیت: واضحاً گفته‌ایم که اقدامات ایران در شرایط ثبات‌زدا در منطقه نقش داشته است. ایران به حمایت خود از یمنی‌ها، حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی ادامه می‌دهد. وزیرخارجه ما بارها در صحبت با وزیرخارجه ایران به استفاده از نفوذ خود بر این گروه‌ها تاکید کرده است. ما متعهد به تنش‌زدایی هستیم و باید مسیرهای کمک رسانی به غزه باز شود.

- پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، از همه طرف ها خواستار خویشتنداری شد و تاکید کرد تشدید بیشتر تنش ها در منطقه به نفع هیچ کس نیست.

- نماینده سوییس در نشست اضطراری شورای امنیت: این دست اقدامات سطح تنش را در منطقه بسیار بالا برده است. باید قطعنامه ۲۷۲۸ باید اجرا شود و یک آتش بس در غزه ایجاد گردد.

- وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای حمله هوایی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از مستشاران و دیپلمات‌های ایرانی شد، محکوم کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان: این وزارت حمله رژیم صهیونیستی به شعبه کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه را نقض آشکار موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک آمیز می‌داند. حمله رژیم صهیونیستی باعث افزایش ناامنی در منطقه می‌شود و وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان به شدت آن را محکوم می‌کند.

عدم حمایت دولت از هیچ جریانی در دور دوم انتخابات مجلس

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترکیب مجلس دوازدهم، اظهار کرد: دولت ورودی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشت و برای دور دوم هم ورودی ندارد. دولت در دور اول انتخابات لیست نداشت و برای دور دوم هم لیستی ندارد اما دولت از کلیت انتخابات و حضور همه جریان‌ها حمایت و زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی و ماجرای باغ اُزگُل

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ماجرای باغ  اُزگُل که در اواخر اسفند گذشته دامن‌گیر آقای صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر بمعروف و نهی از منکر شد در تمام ایام تعطیلات نوروز از موضوعات مطرح در محافل و در فضای مجازی و رسانه‌ای بود. خود آقای کاظم صدیقی هم در یک حالت انفعالی به استغفار و عذرخواهی متوسل شد تا بلکه ماجرا پایان یابد. قطعاً استغفار و عذرخواهی آقای صدیقی اقدامی مثبت است ولی کافی نیست. در این زمینه حداقل دو اقدام دیگر هم لازم است صورت بگیرند که یکی مربوط به خود آقای صدیقی است و دیگری وظیفه قوه قضائیه است. اقدامی که آقای صدیقی باید انجام بدهد اینست که از مسئولیت‌هائی که برعهده دارد استعفا بدهد و با این کار به افکار عمومی عملاً اعلام کند فردی که به تعبیر خود ایشان اهل «غفلت» آنهم در این اندازه بزرگ است نباید در چنین جایگاه‌هائی حضور داشته باشد. آنچه از قوه قضائیه انتظار می‌رود در این زمینه انجام بدهد، بررسی دقیق پرونده باغ گُل اُزگُل و حوزه علمیه تحت نظر آقای صدیقی است به طوری که تمام ابعاد ماجرا به صورت شفاف به افکار عمومی گزارش شود و هیچ ابهامی باقی نماند. چنین اقدامی باید در مورد سایر پرونده‌ها هم انجام شود ازجمله پرونده فساد واردات چای که افکار عمومی آن را فراموش نخواهد کرد و از مطالبات مهم مردم است.

اظهارات ابطحی درخصوص مجلس جدید

روزنامه شرق در گفتگویی با محمدعلی ابطحی جریان اصول‌گرایی را دو شاخه کرده و به نقل از مسئول دفتر سابق خاتمی نوشته است: افراد تندرویی که وارد مجلس جدید شده‌اند، خالص‌شده اصولگرایان هستند؛ اما به نظرم این تندروها در حاکمیت هم نمی‌توانند چندان نقشی داشته باشند، زیر اوج فشارها به جامعه وارد شده و اگر بخواهند فشار جدیدی وارد کنند، مورد قبول واقع نمی‌شود. ضمن اینکه وقتی تندروها پشت میز مسئولیت می‌نشینند، باید پاسخگو باشند و پاسخگویی، آن‌ها را وا می‌دارد که رفتارهای غیرمنطقی زیادی نداشته باشند. از این جهت چندان نگران نیستم چرا که معتقدم این جامعه پرفهم و پراندیشه ایرانی، حتی اگرقوانین افراطی وضع شود آن‌ها را مورد توجه قرار نخواهند داد.

تخریب دولت سیزدهم توسط رئیس دفتر دولت دوازدهم

محمود واعظی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: حلقه خالص سازی درحال تنگ تر شدن است و این خطر بسیار جدی است. از زمانی که این دولت آمده کمتر مسائلی است که برای مردم شفاف شود، حتی یک فسادی مثل چای دبش که به این بزرگی بود و اگر هر دولت دیگری بود بساطی برایش راه می‌افتاد، خیلی زود سر و ته‌اش را هم آوردند. این دولت در سیاست خارجی، اقتصاد، معیشت مردم، مسائل فرهنگی و.. دستاوردی نداشته و زمانی‌که کسی دستاورد ندارد راهی جز فرافکنی ندارد. در ابتدا این‌ها می‌خواستند بین دولت خودشان و دولت آقای روحانی دوقطبی‌سازی کنند، اما با سکوتی که دولت آقای روحانی و خود ایشان کرد، عملا چیزی که طراحی کرده بودند ناکام ماند. آنها می خواستند این ناکارآمدی را با دعوا و دوقطبی بین دولت آقای روحانی و رئیسی پنهان کنند، اما این طراحی از بین رفت. ما برجام را به نیت این‌که تحریم‌ها را از اقتصاد کشور بزداییم شروع کردیم، بحث کردیم و جلو رفتیم. برجام از آنِ آقای روحانی یا دولت نبود بلکه مختص کل کشور بود. پرونده برجام را به کسی دادند که مخالف سرسخت آن بود. برجامِ روحانی بد بود، برجامِ رئیسی خوب است؟

پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات ۱۱ اسفند

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا درباره علت رای دادن لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم و احتمال داشتن کاندیدا در پارلمان آینده گفت: خیر، ایشان کاندیدای مثل آقای علیرضابیگی قطعا ندارد. یعنی کاندیداها هم می‌دانند که شورای‌نگهبان حساس است و اگر ارتباطی وجود داشته باشند، آنان را ردصلاحیت می‌کند. ممکن است بعدا تعدادی از افراد خودشان بیایند و از رأی احمدی‌نژاد استفاده کنند و در آن شهرستان رأی بیاورند. چنانچه در انتخابات هم شاهد بودیم. اما درباره اینکه پرسیدید چرا احمدی‌نژاد در انتخابات شرکت کرد، برای اینکه او نمی‌خواهد خودش را حذف کند. یعنی اگر او این بار نیز انتخابات را تحریم می‌کرد حذف می‌شد. منتهی اینکار را خیلی حساب شده انجام داد. چرا او صبح در انتخابات شرکت نکرد؟ برای اینکه او طرفدارانی دارد و آنان هم در انتخابات شرکت می‌کردند. احمدی‌نژاد دلش می‌خواست که انتخابات سرد باشد و در لحظه آخر برای رأی دادن رفت که بگوید من هنوز با نظام هستم. در واقع امیدی داشته باشد که شورای‌نگهبان او را تایید کند./ خبر فوری

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها