۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۵
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(155)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ایران دارای یک «ناوگان ارواح» است

افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران و دو برابر شدن حمل نفت و فرآورده‌های نفتی کشور، موضوعی است که این روزها نه تنها مسئولان کشور بلکه فعالان بازار نفت و رسانه‌های بین‌المللی به آن اشاره می‌کنند. در این رابطه واشنگتن فری بیکن، نشریه امریکایی در روزهای اخیر با تیتر «ناوگان کشتی‌های ارواح» ایران، به خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا در چند ماه اخیر واکنش نشان داد. این نشریه در ادامه نوشت که نفت ایران در بازار خاکستری به مقاصد صادراتی می‌رود و غیر قابل شناسایی بودن این کشتی‌ها باعث شده تا فعالان بازار نفت و شرکت‌های ردیاب نفتکش‌ها از اصطلاح «ناوگان کشتی‌های ارواح» برای حمل نفت ایران استفاده کنند.

بایدن در سراشیبی سقوط

جو بایدن که عملا نشان داده درعرصه داخلی و بین‌الملل کم‌تحرک، فاقد قدرت تصمیم‌گیری و حتی سردرگم بوده، در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها با کم و کمتر شدن محبوبیت درمیان اقشار مختلف آمریکامواجه است؛ ادامه این سیر نزولی نشانه خوبی برای دموکرات نه تنها در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکه برای انتخابات ۲۰۲۴ نیست.

اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون یوروی دیگر به اوکراین کمک می‌کند

اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون یورو دیگر برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اختصاص داد که از کل این مقدار، پنج میلیون یورو مخصوص پروژه‌هایی در کشور مولدوای، همسایه اوکراین است.

دستور نخست وزیر عراق برای پرداخت پولهای بلوکه شده ایران

خبرنگار العربیه: نخست وزیر عراق به وزیر نیرو دستور داد تیمی را به ایران ارسال کند تا مقدمات پرداخت پول های بلوکه شده ایران در عراق انجام شود.

اعتراف وزیر نفت عراق به بیهوده بودن پروژه انتقال نفت به عقبه

احسان عبد‌الجبار وزیر نفت عراق: پروژه نفتی انتقال نفت به بندر العقبه اردن، یک پرو‌ژه زاپاس است. این پروژه تا یک میلیون بشکه نفت در روز در صورت بسته شدن تنگه هرمز، می‌تواند صادر کند. ولی اکنون تنها ۲۰۰ هزار بشکه برای مصرف اردن از آن صادر خواهد شد! تحلیلگران عراقی معتقدند حدود ۳۰ میلیارد دلار هزینه تنها برای صادر کردن ۲۰۰ هزار بشکه نفت شبیه به جنون است. پیش‌تر کارشناس‌ها معتقدند این لوله انتقال نفت تنها برای رساندن سوخت به رژیم صهیونیستی فعال خواهد شد.

اولین هواپیمای اسرائیلی وارد شرم الشیخ مصر شد

اولین هواپیمای اسرائیلی وارد فرودگاه شرم الشیخ در مصر شد. این هواپیما از فرودگاه بن گوریون به مقصد شرم الشیخ در سینا به پرواز درآمده بود. سازمان پخش اسرائیل اعلام کرد که دو شرکت دیگر اسرائیلی پروازها به شهر شرم الشیخ را آغاز می کنند و قرار است هر هفته سه پرواز از هر یک از شرکت های ارکیعا و یسرائیر به مقصد این شهر مصری پرواز کنند.

فرصت سازی داعش از جنگ اوکراین

گروه تروریستی داعش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتقام مرگ سرکرده سابق خود را خواهد گرفت و از طرفداران خود خواست از فرصت جنگ اوکراین برای انجام حملات در اروپا استفاده کنند.

اخطار مسکو به پراک در باره تحویل تسلیحات به اوکراین

مسکو هم زمان با ادامه جنگ اوکراین و ارسال تسلیحات جمهوری چک به اوکراین، به پراگ هشدار داده است که نباید بدون موافقت روسیه، تسلیحات ساخت اتحاد شوروی را به اوکراین تحویل دهد.

مسکو سفیر رژیم‌صهیونیستی را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرد.

حمله ترکیه به شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از عملیات نظامی در شمال عراق با مشارکت نیروی‌ هوایی و نیروهای‌ ویژه ارتش ترکیه علیه مخفیگاه‌های گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» خبر داد.ترکیه و پ‌ک‌ک طی چند دهه گذشته با یکدیگر در وضعیت جنگی هستند و درگیری‌های دوطرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.

صهیونیست‌ها؛ اشغالگری با طعم وقاحت!

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم: وقاحت صهیونیست‌ها به جایی رسیده که برای کشوری که ٨ هزار سال قدمت دارد و سرزمین تمدن‌ها و امپراتوری‌ها بوده، در رابطه با بازگشت آنها به جامعه عربی شرط تعیین می‌کند.

بازهم خیانت امارات به جهان اسلام

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که هواپیماهای اماراتی در مراسم هوایی سالگرد مراسم اعلام تشکیل دولت نامشروع اسرائیل شرکت خواهند کرد.

افزایش استقرار سامانه گنبد آهنین در اطراف غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که ارتش این رژیم استقرار سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین در جنوب سرزمینهای اشغالی و برای مقابله با شلیک احتمالی موشک از غزه، تقویت کرده‌ است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها