۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۳۰
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رصد (494)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نتانیاهو: برای مهار ایران با عربستان رابطه برقرار می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: جهان عرب مقابله با تهدید ایران را اولویت خود می‌داند و این موضوع باعث همگرایی این کشورها با تل‌آویو شده است. حرکت به سوی برقراری روابط حسنه با عربستان سعودی را هم‌راستا با هدف توقف تهدیدات ایران پیش می‌بریم. این اتفاق یک رویداد تاریخی برای جایگاه اسرائیل در خاورمیانه است.

رأی مثبت کنست به اصلاحات قضایی نتانیاهو

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی پس از یک جلسه طولانی و جنجالی در قرائت نخست با ۶۳ رای مثبت در برابر ۴۷ رای منفی به لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو به منظور کاهش اختیارات دستگاه قضایی اسرائیل رای مثبت دادند. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

شاباک: شرایط در اسرائیل در نقطه انفجار قرار دارد

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل: اعتراضات به نقطه انفجار رسیده است و می‌تواند، اصل (بقای) اسرائیل را به چالش بکشد. «رونین بار» از شخصیت‌های عالی‌رتبه اسرائیلی و مسئولین ائتلاف حاکم و نیز مخالفان مصرانه خواسته است تا اوضاع اسرائیل را به سوی آرامش پیش ببرند، زیرا در غیر این صورت ثبات این رژیم در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

سرقت نسخه‌ خطی ترکیه توسط تیم امدادیِ اسرائیل!

پس از وقوع زلزله در قهرمان ماراش، اسرائیل نیز گروهی را برای کمک به مناطق زلزله‌زده ترکیه اعزام کرد؛ اما زمان بازگشت، یکی از اعضای این گروه یک نسخه خطی توراتی را که دو قرن قدمت دارد و در کنیسه انطاکیه نگهداری می‌شد، از یک کنیسه ویران شده در اثر زلزله در شهر انطاکیه به سرقت برده و با خود به اراضی اشغالی برده است!

اتفاق نادر در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل متحد صدور بیانیه‌ای رسمی،طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه اش ظاهر شد.

سفر مخفیانه و ناگهانی بایدن به اوکراین

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان حضور ناگهانی و مخفیانه خود در کی‌یف از نیم میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین خبر داد و گفت واشنگتن تحریم‌های جدید علیه مسکو اعلام خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن وارد لهستان شد.

- «مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه: رئیس‌جمهور آمریکا پس از دریافت تضمین‌های امنیتی از روسیه از کی‌یف بازدید کرد.

رئیس شورای اروپا: دیگر تحریمی نمانده که بتوانیم علیه روسیه اعمال کنیم

رئیس شورای اروپا گفت که این اتحادیه تمام تحریم‌های اصلی را علیه روسیه اعمال کرده و دیگر چیزی باقی نمانده که بتوانند علیه روسیه انجام دهند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها