۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۵
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (608)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نشست ضد ایرانی وزیر خارجه صهیونیست‌ها با همتایان اروپایی

«الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های ضد ایرانی خود در اسلواکی با همتایان اروپایی خود دیدار و ادعاهای ضدایرانی را تکرار کرد.

آغاز بزرگترین مانور نظامی صهیونیست‌ها

رسانه‌های عبری فاش کردند که ارتش صهیونیستی از ترس نفوذ نیروهای «رضوان» حزب‌الله به شهرک‌های شمالی و انجام عملیات نظامی در اراضی اشغالی رزمایش «مشت خردکننده» را برای سه هفته آتی برگزار می‌کند. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی در این رزمایش، تخلیه شهرک‌های نزدیک مرز شمالی به اراضی حاکمیتی لبنان شبیه سازی شده است.

ارتباط تلفنی بایدن با اردوغان

رئیس جمهور آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه خبر داد و گفت که با اردوغان درباره جنگنده‌های اف-۱۶ و پیوستن سوئد به ناتو صحبت کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان و بایدن توافق کردند که در دوره جدید، همکاری‌ها در تمامی مسائل مشترک را افزایش دهند.
صربستان ارتش خود را در مرز با کوزوو مستقر می‌کند

«الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را در مرز با کوزوو مستقر می‌کند. وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد که مردم صربستان در کوزوو قتل عام شوند. کوزوو دارای جمعیت صرب قابل توجهی به ویژه در شمال، نزدیک مرز با صربستان است. اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد، از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ترکیه، کوزوو را پس از اعلام استقلال از صربستان در سال ۲۰۰۸ به عنوان کشور جداگانه به رسمیت شناختند. با این حال، صربستان همچنان آن را سرزمین خود می‌داند.

مسکو: آمریکا قصد اقدام تروریستی در مناطق پرجمعیت سوریه دارد

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR): تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در پی آن است تا با استفاده از عناصر تکفیری، نقاط پرجمعیت، سازمان‌های دولتی و فروشگاه‌های سوریه را هدف قرار دهد. این سازمان اطلاعاتی روسیه طرف آمریکایی را متهم کرد که چنین عملیات‌هایی را از پایگاه التنف که تحت کنترل تروریست‌ها بوده و ده‌ها داعشی در آن آموزش می‌بینند، به طور مستقیم هدایت می کند.

روسیه: اوکراین با ۸ پهپاد به مسکو حمله کرد

وزارت دفاع روسیه با تأیید حمله پهپادی اوکراین به شهر مسکو، مدعی شد که در این حمله از ۸ پهپاد استفاده شده است. این اولین بار است که اوکراین (درصورت برعهده گرفتن مسئولیت این حمله) اقدام به مقابله به مثل کرده و پایتخت روسیه را شمار زیادی پهپاد هدف قرار می دهد. پوتین: فرماندهی اطلاعات نظامی اوکراین را هدف قرار دادیم. حملۀ پهپادی، پاسخ اوکراین به حملۀ چند روز پیش روسیه بود.

بورل: روسیه بدون پیروزی در جنگ اوکراین وارد مذاکره نمی‌شود

جوسپ بورل ،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: من نسبت به اتفاقاتی که در تابستان امسال در اوکراین رخ خواهد داد خوشبین نیستم زیرا من تمرکز نیروها را در هر دو طرف و قصد واضح روسیه را برای پیروزی در جنگ می‌بینم. به اعتقاد من روسیه بدون پیروزی در این جنگ، وارد مذاکره نخواهد شد.

درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه حائل در خاک روسیه

»میخایلو پودولیاک»، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در توئیتر پیشنهاد داد، یک منطقه حائل عاری از سلاح به طول 100 تا 120 کیلومتر در داخل خاک روسیه نزدیک مرز با اوکراین در قالب توافق دوران پس از جنگ ایجاد شود. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام اوکراینی در توئیتر ادعا کرد، برقراری این منطقه برای محافظت از مناطق اوکراین دربرابر حملات روسیه ضرورت دارد.

پوتین قانون خروج از پیمان نیروهای مسلح اروپا را امضا کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قانون خروج این کشور از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا را امضا کرد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سند مربوط به خروج رسمی روسیه از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا در درگاه رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی کرملین منتشر شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها