۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۸
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (610)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض کردند و مراسم دینی تلمودی را در این مکان مقدس اسلامی به اجرا درآوردند. همچنین نظامیان صهیونیست با سخت‌گیری‌های بسیار، از ورود برخی فلسطینیان به مسجدالاقصی جلوگیری کردند. این درحالی است که اهالی بیت‌المقدس، از دیگر فلسطینیان دعوت کرده‌اند برای مقابله با طرح‌های صهیونیست‌ها در راستای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و تقسیم‌بندی زمانی و مکانی آن، در این مکان مقدس اسلامی حضور پیدا کنند.

هراس رژیم صهیونیستی از رابطه ایران و قدرت های غربی

شبکه کان رژیم صهیونیستی: اسرائیل بسیار هراسان است، بزرگ‌ترین ترس ما نوع خاصی از توافق بین ایران و قدرت های غربی است، یعنی توافقی که توانمندی‌های هسته‌ای ایران را حفظ و در مقابل ایالات متحده بخشی از تحریم‌ها را منحل کند و عملاً ایران به شکوفایی اقتصادی برسد.

سند پنتاگون درباره حمله به ایران در دست ترامپ

منابع متعددی به سی ان ان گفته‌اند که دادستان های فدرال یک فایل صوتی از یک نشست تابستانی ۲۰۲۱ را به دست آورده اند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اذعان می کند که یک سند محرمانه پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران را در اختیار دارد.

قرارداد ۱۱۸ میلیون دلاری آمریکا برای تقویت پدافند هوایی اوکراین

ایالات متحده آمریکا قراردادی بیش از ۱۱۸ میلیون دلاری را برای خرید و تحویل سامانه‌های پدافند هوایی ۳۵ میلی متری Gepard برای کمک امنیتی و پدافندی اوکراین منعقد کرده است.

دلخوری زلنسکی از کشورهای ناتو

فایننشال تایمز با اعلام این خبر به نقل از برخی منابع گفت که اکنون مشارکت و حضور زلنسکی در اجلاس ناتو که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر در ژوئیه برگزار شود، در ابهام قرار دارد و او از اعضای ناتو درباره ابهام در وضعیت اوکراین گلایه مند و دلخور است.

انهدام آخرین ناو جنگی اوکراین در بندر اودِسا

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای مدعی شد که آخرین ناو جنگی اوکراین در بندر اودسا را با سلاح نقطه‌زن منهدم کرده است.

ورود انگلیس به جنگ روسیه و اوکراین

«دمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه  اعلام کرد که با توجه به اینکه انگلیس در عمل در حالت جنگ با روسیه است، همه مسئولان انگلیسی را می توان هدف مشروع به شمار آورد. سخنان مدوودف در واکنش به اظهارات «جیمز کلیفرلی» وزیر خارجه انگلیس بیان شده است که گفت اوکراین حق دارد از زور در خارج از مرزهایش استفاده کند.

ادعای سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی درباره رهبر کره شمالی

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که رهبر کره شمالی از اختلال شدید خواب رنج برده و وزنش به حدود ۱۴۰ کیلوگرم رسیده است. این سازمان اطلاعاتی گزارش داد، کیم جونگ اون در ۱۶ مه در حالی در انظار عمومی ظاهر شد که بسیار خسته به نظر می‌رسید و دایره‌های سیاهی زیر چشمانش داشت.

اتحادیه اروپا به «غفلت تکان‌دهنده» در قبال پناهجویان افغان متهم شد

به نوشته روزنامه گاردین، کمیته بین‌المللی نجات، سران اتحادیه اروپا را به غفلت تکان‌دهنده، شوکه‌کننده، متناوب و دامنه‌دار در قبال پناهجویان افغان که بسیاری از آنها در شرایطی شبیه به زندان در جزایر واقع در یونان گرفتار شده‌اند، متهم کرده است.️مشخص شده است که فقط ۲۷۱ پناهجوی افغان در سال ۲۰۲۲ در اتحادیه اروپا مستقر و ساکن شده‌اند که یک دهم درصد از ۲۷۰ شهروند افغانی‌اند که به شدت نیازمند محافظت هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها