۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۴
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

پیام های سفر اخیر آنتونی بلینکن به اراضی اشغالی

سفرهای مکرر "آنتونی بلینکن"، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقام های غربی به اراضی اشغالی، تا حد زیادی معطوف به این موضوع هستند که روحیه یاس و ناامیدی را چه از جریان های سیاسی و دولتِ صهیونیست ها و چه ساکنان فلسطین اشغالی دور کنند. رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت خود در ابعاد مختلف است. از این رو، انجام این سفرها در شرایط بحرانی فعلی رژیم اشغالگر قدس، کاملا ضروری و حیاتی به نظر می رسد و البته که در نوع خود شبیه به وصل کردن دستگاه تنفس، به کالبد بی جانِ رژیم صهیونیستی است.
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

"آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا به تازگی و تنها اندکی قبل از پایان آتش بس موقت میان رژیم اشغالگر قدس و جنبش حماس در چهارچوب جنگ غزه، وارد اراضی اشغالی شد و با مقام های ارشد رژیم صهیونیستی نظیر بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر اسرائیل)، الی کوهن(وزیر خارجه صهیونیست ها) و دیگر افراد نظیر یوآف گالانت(وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس) و اسحاق هرتزوگ(رئیس جمهور صهیونیست ها) دیدار و گفتگو کرد.

در این راستا، بسیاری نسبت به طرح این پرسش اقدام می کنند که پیام های سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی چه بوده است؟ به نظر می رسد در پاسخ به این پرسش می توان 2 پیام عمده و محوری را از رویداد مذکور، مد نظر داشت.

اولا، وزیر خارجه آمریکا، در مدت اخیر که شاهد اوج گیری جنگ غزه بوده ایم، در چندین نوبت به اراضی اشغالی سفر کرده است. اینطور به نظر می رسد که وی در سفر جدید خود که به صورت غیرمنتظره ای نیز انجام گرفته، در جریان رایزنی های خود با مقام های اسرائیلی، از فشارِ بالای افکار عمومی آمریکا و جهان بر واشینگتن به دلیل اقدامات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه صحبت کرده است.

البته که رویکرد وزیر خارجه آمریکا این نیست که صهیونیست ها باید جنایات خود را علیه مردم نوار غزه متوقف کنند، بلکه برعکس، بلینکن سعی دارد به نوبه خود فشارها بر مقام های رژیم اشغالگر قدس را افزایش دهد که یا هر چه سریعتر، حمله همه جانبه خود به نوار غزه را به نتیجه برسانند و دستاورد داشته باشند، یا میان اسرائیل و دولت آمریکا هماهنگی هایی صورت گیرد که در قالب آن ها از شدت فشارهای بین المللی علیه واشینگتن  کاسته شود.

درست در همین راستا شاهد بودیم که در مدت اخیر برخی از جریان های رسانه ای منطقه ای و بین المللی، یکی از اصلی ترین محورهای رایزنی بلینکن در اراضی اشغالی را همین مساله اعلام کرده اند که واشینگتن با فرسایشی شدن جنگ، دیگر نمی تواند هزینه های آن را برای خود تحمل کند. موضوعی که صهیونیست ها باید فکری به حال آن کنند و نگذارنند که حسابِ کار از دستشان در برود. کما اینکه اگر چنین شود، منافع راهبردی دولت آمریکا در منطقه غرب آسیا نیز به نحوی جدی و عمیق، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

دوم اینکه سفرهای مکرر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقام های غربی به اراضی اشغالی، تا حد زیادی معطوف به این موضوع هستند که روحیه یاس و ناامیدی را چه از جریان های سیاسی و دولتِی این رژیم و چه ساکنان فلسطین اشغالی دور کنند. رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت خود در ابعاد مختلف است. چه از حیث موضع و جایگاه صهیونیست ها در میدان های جنگ غزه چه از حیث مواجهه صهیونیست ها با چالش های عدیده در حوزه های اطلاعاتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، همه و همه وضعیتی را برای رژیم اشغالگر قدس رقم زده اند که برونداد آن ها هر چه باشد، پیروزی صهیونیست ها در جنگ غزه نخواهد بود.

از این رو، انجام این سفرها در شرایط بحرانی رژیم اشغالگر قدس، کاملا ضروری و حیاتی به نظر می رسد و البته که در نوع خود شبیه به وصل کردن دستگاه تنفس، به کالبد بی جانِ رژیم صهیونیستی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها