۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۶
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1137)

رسانه های داخلی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

انتخاب اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات ایران برای دوره جدید
به گزارش مهر، در پی برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جبهه اصلاحات ایران در جلسه مجمع عمومی این جبهه، بار دیگر آذر منصوری، محسن آرمین، طاهره نقی‌ئی، جواد امام و بدرالسادات مفیدی به ترتیب برای سمت‌های رئیس، نواب رئیس، سخنگو و دبیر انتخاب شدند. به موجب آئین نامه داخلی جبهه اصلاحات ایران اعضای هیأت رئیسه برای دوره یک‌ساله انتخاب می‌شوند. از طرفی در حال حاضر علی شکوری راد رئیس کمیته امور استان‌ها، محمد سالاری رئیس کمیته برنامه ریزی و راهبردها، محمود صادقی رئیس کمیته پایش و داوری، ابراهیم اصغرزاده رئیس کمیته سیاسی و رضا سالیانی رئیس کمیته رسانه دیگر اعضای هیأت رئیسه جبهه هستند که وضعیت ادامه حضور آنها در هیأت رئیسه، طی انتخابات داخلی کمیته‌ها در هفته آینده مشخص خواهد شد.
سه حکم پزشکیان برای طیب‌نیا، حمید پورمحمدی و شهرام دبیری
رئیس‌جمهور با صدور حکمی علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. پزشکیان در حکم دیگری سید حمید پورمحمدی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد. پورمحمدی متولد ۱۳۴۶، دارای دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران بوده و معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و معاون برنامه ریزی و اداری و مالی استانداری چهارمحال و بختیاری از جمله سوابق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است. رئیس‌جمهور در حکم دیگری شهرام دبیری را به عنوان معاون امور مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهوری منصوب کرد. شهرام دبیری متولد ۱۳۳۹ پزشک و متخصص پزشکی هسته‌ای و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. عضویت در شورای شهر تبریز و ریاست این شورا حدفاصل سال‌های ۹۱ تا ۹۶ از سوابق اوست. شهرام دبیری در حال حاضر رئیس شورای عالی استان‌هاست.
آخرین وضعیت معرفی کابینه دولت چهاردهم
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با ایسناگفت: درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی نیز آقای قالیباف این توضیح را داد که آقای پزشکیان گفته که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.. مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد به محض معرفی وزرای پیشنهادی وارد بررسی برنامه‌ها و کارنامه وزرای پیشنهادی شود. هر زمانی که لیست وزرا به مجلس شورای اسلامی اعلام شود یک هفته مهلت بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است و بعد موضوع رای اعتماد در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که احتمالا تا پایان هفته رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه کند.
تدبیر مجلس برای جلوگیری از لابی‌گری در زمان رأی اعتماد به وزرا
عباس پاپی زاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس گفت: دوره‌های قبلی رای اعتماد به وزرا باتوجه‌به اینکه وزرای پیشنهادی این اجازه را داشتند که افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند، بعضاً فضای فشار به نمایندگان و لابی در مجلس برای رأی‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور شکل می‌گرفت که رویه قابل‌قبولی نبود. مقرر شد در زمان بررسی وزرای پیشنهادی هر وزارتخانه هر کاندیدا دو نفر کارشناس را با خود به مجلس بیاورد تا در فضایی آرام به بررسی سوابق و رزومه آن فرد بپردازیم. همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود و حداقل در دو جلسه یک ساعت و نیمه به هر کاندیدا اختصاص داده شود تا ابهامات و موضوعاتی که مطرح است پاسخ داده شود.
دولت وفاق ملی چیست؟
جام جم نوشت: «تعریف دولت وفاق ملی چیست؟ چه خصوصیاتی دارد و درچه صورت می‌توان مدعی شد دولت وفاق ملی تشکیل شده است؟ بی‌شک معنای دولت وفاق ملی، دادن سهم‌الشرکه به احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌ها و قومیت‌ها نیست. دولت چهاردهم گفتمانی دارد و وعده‌هایی داده که باید با کمک افرادی که معتقد به این گفتمان هستند محقق شود. پس قطعاً دولت ائتلافی آن‌هم با گفتمان‌های گاه متضاد نه‌تن‌ها نمی‌تواند اهداف رئیس‌جمهور منتخب را تحقق بخشد که توان دولت را بیشتر صرف اصطکاک میان اعضای کابینه خواهد کرد و امکان تحرک ازدولت راخواهدگرفت. آقای رئیس‌جمهور، سند چشم‌انداز ۲۰ساله نظام، برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب را سرلوحه دولت خویش قرار داده و در مراسم تحلیف بر این نکته تاکید کردند. رئیس‌جمهور محترم در این یک‌ماه بار‌ها تبعیت خود از منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان ابلاغی ایشان را اعلام کرده و راه نجات کشور را اجرای این سیاست‌ها دانسته است.
ظریف چگونه می‌تواند به تدوین گفتمان دولت چهاردهم کمک کند؟
فرهیختگان نوشت: «نبود کلان‌گفتمان یکی از گزاره‌های مهمی بود که از ادبیات تبلیغاتی مسعود پزشکیان در انتخابات برداشت می‌شد. این گزاره زمانی در افکار عمومی تثبیت می‌شد که رئیس‌جمهور نیز چندین مرتبه اعلام کرد که برنامه جز سیاست‌های کلی نظام و برنامه توسعه هفتم برای مدیریت کشور ندارد. اکنون محمد‌جواد ظریف در جایگاهی قرار گرفته که به او قدرت پوشاندن خلأ گفتمانی و کارشناسی دولت را داده است. تجمیع نظرات کارشناسی در‌مورد چالش‌های مختلف داخلی و خارجی و ارائه راهکار‌های عملیاتی به رئیس‌جمهور هم می‌تواند جایگاه معاونت راهبردی یا همان مرکز بررسی‌های سابق را از یک نهاد تشریفاتی به یک نهاد عملیاتی ارتقا دهد و هم وجهه‌ای علمی به فعالیت‌های دولت ببخشد. ظریف در راستای تحقق این هدف، اما باید حواسش باشد در دام‌هایی که پیش از این مرکز بررسی‌ها را به حاشیه برده‌اند گرفتار نشود.»
پشت پرده خبر دستگیری فرمانده یگان‌های ویژه فراجا
به گزارش تسنیم، برخی از افراد در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام مدعی شدند که سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به‌دلیل جاسوسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر شده است. بر اساس پیگیری خبرنگار تسنیم از فرماندهان فراجا چنین مطالبی کذب و ساخته‌شده از طرف دشمنان است. سردار حسن کرمی در محل کار خود در مقر فرماندهی یگان‌های ویژه حاضر شده است و هیچ یک از این اخبار صحت ندارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها