۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۷
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1166)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماکرون: بازداشت مالک تلگرام سیاسی نیست
ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی با رد این که بازداشت بنیانگذار تلگرام یک تصمیم سیاسی است، گفت که این بازداشت در چارچوب «تحقیقات قضایی در حال انجام» صورت گرفته است. رسانه‌ها به نقل از پلیس فرانسه گزارش می‌دهند که پاول دوروف متهم به امتناع از همکاری در زمینه جرایم سایبری و مالی در تلگرام است.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- مؤسس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو: توان جنگ با ایران را نداریم. رهبر ایران خیلی حساب‌شده عمل می‌کند و مهم‌ترین موضوع برای ایشان ایران است.
- جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا: نگران افزایش درگیری در خاورمیانه و ایجاد یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر هستم.
- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: تهاجم ایران می‌تواند اقدامی بی‌سابقه باشد و برای مقابله با آن ما باید توانمندی‌های مشترک خود را در چارچوب‌های فرامرزی و در تمامی سطوح نظامی گسترش دهیم.
- سخنگوی کابینه اسرائیل: ایران از ۹ جبهه ما را تهدید می‌کند.
- رئیس ستاد کل اسرائیل: حزب الله از توانمندی‌هایی برخوردار است و ماموریت ما هنوز به پایان نرسیده است. برای ادامه ضربه زدن به حزب الله و از بین بردن فرماندهان آن مصصم هستیم.
- وزارت جنگ رژیم صهیونیستی: از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی با ۵۰۰ هواپیمای ترابری و ۱۰۷ کشتی از آمریکا به اسرائیل تحویل داده شده است.
- پنتاگون اعلام کرد که آمریکا همچنان ارزیابی می‌کند که تهدید حمله علیه اسرائیل توسط ایران و گروه‌های مقاومت همچنان وجود دارد.
- لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در حمایت از رژیم صهیونیستی حضور ۲ ناوگروه هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه را تمدید کرد.
- هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات جاری در قاهره برای دستیابی به یک آتش بس در غزه در سطح کار گروه برای چند روز آینده ادامه خواهد داشت. یکی از موضوعاتی که کارگروه‌ها به آن رسیدگی خواهند کرد، بحث تبادل اسرای در دست حماس با اسرای فلسطینی است. تبادل آتش بین اسرائیل و حزب الله تأثیری بر مذاکرات قاهره نداشته است.
- باسم نعیم از رهبران حماس اظهار داشت که ما هرگز شروط جدیدی را که نتانیاهو به طرح پیشنهادی دوم جولای اضافه کرده، نمی‌پذیریم.
- خبرگزاری رویترز گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته است و حماس و اسرائیل با چند ماده ارائه شده از سوی میانجی‌گران موافقت نکرده‌اند.
- سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل مدعی است که این احتمال وجود دارد که یحیی سینوار، رهبر حماس، تونل‌های غزه را رها کرده باشد (که تحت تهاجم گسترده ارتش اسرائیل قرار دارند) و اکنون با لباس مبدل در غزه در حال تردد است.
- «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تازه و خطرناک اعلام کرد که به زودی کنیسه‌ای برای یهودیان در داخل مسجدالأقصی خواهد ساخت.
- وال‌استریت‌ژورنال به‌نقل از یک مقام آمریکایی: تخمین دولت بایدن این است که اسرائیل و حزب‌الله به زودی وارد یک جنگ بزرگ نخواهند شد.
- اندیشکده کوئینسی: وزیر خارجه قطر در سفر به تهران پیام آمادگی آمریکا برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها