۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۶۸
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
رصد (450)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شرط آلمان برای ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اعلام کرد  تنها در صورتی حاضر به فرستادن تانک‌های لئوپارد به اوکراین خواهد شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز با فرستادن تانک‌های آبرامز  آمریکایی به این کشور موافقت کند.برلین در حال مذاکره با آمریکاست و گفته می شود پس از پایان نشست متحدان غربی اوکراین در پایگاه نظامی آمریکایی رامشتاین در جنوب‌غرب آلمان، تصمیم روشنی در این باره اتخاذ خواهد شد.مسکو نیز به اخبار منتشر شده در مورد قصد کشورهای غربی برای ارسال سلاح های جدید به اوکراین واکنش نشان داده و اعلام کرده:جنگ را وارد سطح جدیدی نکنید.

کاخ سفید: سالیوان با مقامات اسرائیل درباره ایران رایزنی کرد

کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقامات صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز روابط تهران - مسکو رایزنی کرد.سالیوان در گفتگوهای خود با نخست وزیر و مقامات ارشد رژیم اسرائیل، تعهد قاطع آمریکا به امنیت تل آویو و مقابله با تداوم تهدیدات ایران برای اسرائیل، آمریکا و منطقه گسترده‌تر را تکرار کرد.

آمریکا ۲.۵ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای اوکراین در نظر گرفته است. آمریکا از فوریه سال گذشته (اسفندماه ۱۴۰۰) که جنگ اوکراین آغاز شده تا به حال ۲۶.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

عربستان: عادی‌سازی با اسرائیل به نفع منطقه است

وزیر خارجه عربستان: ما دائماً گفته‌ایم که معتقدیم عادی‌سازی با اسرائیل چیزی است که تا حد زیادی به نفع منطقه است. توافق برای تشکیل کشور فلسطین پیش‌شرطی برای پادشاهی سعودی است تا رسماً روابط دیپلماتیکش با اسرائیل را برقرار کند/ العالم

گزارش تکان‌دهنده انجمن پزشکی آمریکا از وضعیت زنان در این کشور

براساس گزارش انجمن پزشکی آمریکا از هر ۴ زن آمریکایی یک زن توسط شریک زندگی خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد؛ براساس نظرسنجی نویسندگان آمریکایی سالانه بیش از ۲۰ هزار زن آمریکایی توسط شریک زندگی خود به‌ قتل می رسند.

بایدن: به خاطر عدم افشای سریعتر اسناد محرمانه متاسف نیستم

رئیس جمهوری آمریکا:به خاطر عدم افشای سریعتر اسناد محرمانه متاسف نیستم.من کاری که وکلایم از من خواسته‌اند را پیروی می‌کنم. چیزی دیگر آنجا (محل کار سابق) نیست.

جدال دولت بایدن و کنگره بر سر سقف بدهی دولت آمریکا

پس از آنکه کنگره آمریکا نتوانست قانونی را برای افزایش سقف بدهی دولت آمریکا در روز پنجشنبه تصویب کند، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا به قانونگذاران این کشور گفت که این وزارتخانه اجرای "اقدامات فوق العاده" را برای ادامه پرداخت هزینه های دولت فدرال این کشور را آغاز کرده است.

بزرگترین تجمع اعتراضی در فرانسه

به گزارش گاردین تجمع گسترده در پاریس علیه اصلاحات بازنشستگی مکرون ادامه دارد. بیش از 2 میلیون نفر نیز با راهپیمایی در خیابان‌های پاریس و 200 شهراین کشور علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور شعار دادند.بسیاری از رسانه‌های خبری اروپا، این راهپیمایی را بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در پاریس توصیف کردند.

جریمه یک میلیون دلاری ترامپ با شکایت هیلاری کلینتون

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، پیشتر هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور شکایت کرد و خواستار دریافت غرامت یک میلیون دلاری برای هزینه‌های قضایی شد که در پرونده شکایت ترامپ از او برای توطئه ادعایی در انتخابات ۲۰۱۶ صرف کرده بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها