۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۷۰
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (452)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بستن پرونده ترور شهید سلیمانی توسط الکاظمی

سلام حسین، از رهبران ائتلاف فتح عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که دولت مصطفی الکاظمی به توصیه‎ی واشنگتن تلاش کرد تا پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) در نزدیکی فرودگاه بغداد را ببندد تا طرف هایی عامل این جنایت مجازات نشوند.وی اعلام کرد که پرونده ترور فرماندهان پیروزی بعد از تلاش دولت قبلی به ریاست مصطفی الکاظمی برای نادیده گرفتن آن بار دیگر باز شد.

احتمال جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی

یوسی میلمن تحلیلگر ارشد روزنامه عبری زبان معاریو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره وقوع جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی هشدار داد.او در این رابطه نوشت: درباره خطر وقوع جنگ داخلی در اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) هشدار می‌دهم، اسرائیل خود را ناگهان در میان این جنگ خانگی خواهد یافت، علت آن هم بحران قانونی است که این روزها و همزمان با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو نتانیاهو شکل گرفته و ما با آن دست به گریبان شده ایم.

آیا نتانیاهو از نخست وزیری برکنار می شود؟

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد «گالی بهاراو ماریا» دادستان عالی رژیم صهیونیستی قصد دارد تا با استناد به قاعده تعارض (اتحاد قانونگذار و مجری قانون) عدم صلاحیت نتانیاهو برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی را اعلان نماید.

جاسوس جدید موساد که به دام اطلاعات لبنان افتاد کیست؟

شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان که از سال گذشته تاکنون ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان را شناسایی و منهدم کرده، طی روزهای گذشته اطلاعات مربوط به یکی دیگر از جاسوسان دستگیرشده موساد را منتشر کرده است.روزنامه الاخبار با اطلاعاتی که در این زمینه دریافت کرده است در گزارشی نوشت، «حسن ع.» متولد سال 1991 به‌ازای 15 هزار دلار با سرویس جاسوسی دشمن صهیونیستی همکاری کرده و اطلاعات مربوط به مواضع مقاومت را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. همکاری این مزدور با رژیم اشغالگر در ژوئن 2020 از طریق واتس‌آپ آغاز شد و در نهایت شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان در جولای 2022 توانست او را دستگیر کند.

چراغ سبز آلمان به لهستان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲ » به اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اگر لهستان بخواهد تانک های لئوپارد 2 خود را به اوکراین بفرستد، برلین مانع این کار نخواهد شد.مقامات اوکراینی ماه‌هاست که از متحدان غربی خود خواسته‌اند تا تانک‌های مدرن ساخت آلمان را در اختیار آنها بگذارند، اما برلین تاکنون از ارسال آن‌ها یا اجازه دادن به سایر کشورهای ناتو برای انجام این کار خودداری کرده است.

موضع گیری تند نخست وزیر لهستان درباره روسیه

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان: «اگر آلمان با ارسال تانک‌های "لئوپارد- ۲" موافقت نکند، ما ائتلاف کوچکتری از کشورهای آماده برای ارسال تانک به اوکراین ایجاد خواهیم کرد.»نخست وزیر لهستان مدعی شد: «نمی‌خواهیم ناظر کشته شدن اوکراینی‌ها باشیم. ما اجازه نخواهیم داد روسیه کی‌یف را تصرف کند و سپس اروپا را بسوزاند.»

بهترین تضمین امنیتی از نظر زلنسکی

"ان تی وی" آلمان: آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری در کی یف گفت: زلنسکی در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس، عضویت در این ائتلاف را بهترین تضمین امنیتی برای کشورش خواند و تاکید کرد که ترویج فعالانه هدف عضویت اوکراین در ناتو مهم است.

برچسب ها: tanincenter.ir
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها