۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (952)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • نتانیاهو: اسرائیل شرکت در مذاکره بر سر وقفه در جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها را به دلیل «درخواست‌های فریبکارانه» گروه افراطی حماس متوقف کرده است. مذاکره کنندگان اسرائیلی که به قاهره رفته بودند، تا زمانی که «ما تغییری ببینیم»‌ به میز مذاکره بازنمی‌گردند. اسرائیل تحت رهبری من به مخالفت جدی با شناسایی یک‌جانبه دولت قلسطین ادامه خواهد داد.
  • لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر حوادث هفت اکتبر در دوران نخست وزیری من رخ می‌داد، بنیامین نتانیاهو مردم را می‌فرستاد تا خانه من را به آتش بکشند.»
  • گانتز: اگر حماس با آتش بس موقت موافقت نکند، ارتش اسرائیل به زودی وارد رفح خواهد شد حتی اگر در ماه رمضان باشد.
  • ماکرون: فرانسه آماده است به رسمیت شناختنِ کشور فلسطین را در شورای امنیت مطرح و برای تحقق آن تلاش کند.
  • هوچول، فرماندار نیویورک بابت اظهاراتش در جریان یک مراسمی با حضور یهودیان در شهر نیویورک که به موجب آن از حملات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده بود، عذرخواهی کرد.
  • «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی که پس از آغاز جنگ علیه غزه تشکیل شده، بنیامین نتانیاهو را تهدید کردند.
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس): مقاومت هرگز به کمتر از توقف کامل تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران از نوار غزه و پایان محاصره این منطقه و تأمین سرپناه برای آوارگان رضایت نخواهد داد.

حماس تعامل مثبت و مسئولانه‌ای با مذاکرات جاری داشته و البته هرگز در خصوص فداکاری‌های ملت و دستاوردهای مقاومت کوتاهی نخواهد کرد. تحقق قرارداد مبادله اسیران از طریق آزادی اسیران ما به ویژه اسیران قدیمی از اهداف مذاکرات است و عبور از آن ممکن نیست.

  • «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان نشستی محرمانه داشتند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، نخست وزیر قطر و رئیس رژیم اشغالگر در این نشست موضوع آزادی اسرا را بررسی کردند.
  • دادگاه دادگستری بین المللی: تأکید می‌کنیم که اسرائیل ملزم است کاملاً به تعهدات خود بر اساس توافقنامه مربوط به نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی پایبند باشد.
  • «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به طرح مسموم وزیر خارجه آمریکا درباره مردم فلسطین، از اهداف شوم آن خبر داد و افزود: اسرائیل در بحران است و واشنگتن و برخی کشورهای عربی به دنبال نجات آن قبل از ماه مبارک رمضان هستند.
  • وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد دولت بایدن با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه، درصدد ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی است.
  • سی ان ان به نقل از رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا تأکید کرد که رژیم صهیونیستی موفقیت بسیار ناچیزی در پاکسازی و نابودی تونل‌های غزه بدست آورده است.
  • تعداد شهدای فلسطین از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر رسید و تعداد زخمی ها در این مدت به ۶۸ هزار و ۶۷۷ نفر افزایش یافت.

جمهوری‌خواهان کنگره: بایدن یا آزمون سلامتی بدهد یا کنار برود

۸۴ نماینده جمهوری‌خواه کنگره ضمن ابراز نگرانیِ شدید درباره وضع سلامت ذهنیِ بایدن، در نامه‌ای از او خوستند در «آزمون شناختی» شرکت کند. جکسون، پزشک کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهوریِ اوباما و ترامپ و عضو مجلس نمایندگان آمریکا طراح اصلیِ این نامه است. جکسون گفته اگر بایدن مایل یا قادر به شرکت در آزمون شناختی نباشد، اعضای کابینه باید طبق متمم ۲۵ قانون اساسی فرایند برکناریِ او را آغاز کنند.

روسیه: واکنش آمریکا به مرگ ناوالنی مداخله در امور داخلیِ ماست

نماینده روسیه در سازمان ملل: آمریکایی‌ها قبل‌از مشخص‌شدن جزئیاتِ مرگِ ناوالنی روسیه را مقصر دانسته‌اند که نشان می‌دهد این اتفاق فقط بهانه‌ای برای مداخله آمریکایی‌ها در امور ماست. رهبران آمریکا بهتر است روی امور کشور خودشان تمرکز کنند. ناوالنی از مخالفان پوتین بود که دیروز در زندان جان باخت و بایدن مرگ او را به پوتین نسبت داد.

ادامه تنش بین دولت بایدن و ایالت تگزاس

مقام‌های ایالت تگزاس در ادامه تنش‌ها با دولت مرکزیِ آمریکا قصد ساخت یک اردوگاه نظامی در شهر «ایگل‌پس» در نزدیکیِ مرز مکزیک را دارند. آبوت، فرماندار تگزاس هزاران نفر از نظامیان گارد ملی تگزاس را در نقاط مرزی مستقر کرده و با نصب سیم‌های خاردار و احداث موانع دیگر تلاش کرده از ورود مهاجران به آمریکا جلوگیری کند. از آغاز دولت بایدن ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا به‌طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها