۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۵
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1127)

رسانه های داخلی

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تأکید پزشکیان بر تشکیل کابینه وفاق ملی
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان امروز در دیدار با اعضای ستاد‌های مردمی خود اظهار کرد: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم بار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنم که خیلی سخت است. انتخاب مسئولان به یک معضل تبدیل شده است. ما شعار انتخاب برتر داده ایم و به همه می‌گوییم کمک کنید و همه آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند و نمی‌دانم باید چه کنیم. ما باید کابینه وفاق ملی انتخاب کنیم و کاری کنیم وفاقی که از آن حرف می‌زدیم و شعار اینکه کشور با یک گروه و جناح اداره نمی‌شود را محقق کرده و پایبند شویم که نکند یک گروه و دسته و جناح شویم. باید کابینه‌ای شکل دهیم که افراد باتجریه، باعلم و صادق در آن باشند و کابینه‌ای تشکیل دهیم تا به سمت سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کرده اند، حرکت کنیم.
پیشنهاد به سبک رئیس جبهه اصلاحات
آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: پیشنهادم به دکتر پزشکیان این است که قبل از هر اقدامی وضعیت موجود را با مردم در میان بگذارند تا مشخص شود که این اسب زین کرده‌ای که می‌گویند نه یال و کوپال و دمی دارد و نه رمقی برای راه رفتن! بنابراین دکتر پزشکیان با وضعیت بسیار دشواری روبروست. در گام اول باید بتواند از فقیرتر شدن بیشتر مردم جلوگیری کند؛ تحریم‌ها را رفع و موضوع fatf را حل کند. دکتر پزشکیان جریانی را نمایندگی می‌کند که در سیاست خارجی و داخلی به دنبال اصلاح ساختار‌های حکمرانی و سیاستگذاری‌هاست. شاید این آخرین تلاش‌های ما باشد که با توجه به دشواری‌های پیش‌رو و موانعی که نهاد‌های موازی دولت پیش پای دولت‌های منتخب ایجاد می‌کنند، تکلیف روشن است. پزشکیان نماینده جمهور مردم در حاکمیت است.
نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان
به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: الان دو گزینه پیش روی ما است که یکی فرصت و دیگری تهدید است. یعنی می‌شود یک میدانی برای خدمت فراهم بشود و نیرو‌های کشور هم‌افزایی کنند و به جنگ مشکلات برویم و ان‌شالله خدا هم عنایت می‌کند و بر مشکلات فایق بیاییم که این فرصت است. اما خدای نکرده ممکن است این انتخابات و این تغییر دولت به یک تهدید مبدل بشود و ما باید تلاش کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و راه جلوگیری از این اتفاق منفی این است که عقلانیت را حاکم کنیم و بر احساسات خودمان غلبه بکنیم. ما با رعایت عقلانیت و با کنترل احساسات و پرهیز از واکنش مآبی و واکنش‌های سریع باید سعی کنیم فضای کشور را یک فضای آرام و با ثباتی بکنیم و به رئیس‌جمهور کمک کنیم.
انتظار عضو جبهه پایداری از پزشکیان
قاسم روانبخش، از اعضای جبهه پایداری در مصاحبه با خبرگزاری رسا با طرح انتقاداتی نسبت به طرح پزشکیان برای تشکیل شورای راهبری تشکیل کابینه گفت: همین دولتی که الان هست را می‌بینیم؛ آیا هیچ کدام از وزرای این دولت به درد نمی‌خورند؟ باید از وزرای این دولت را که کارا و توانمند هستند استفاده شود؛ شعار فراجناحی، عدالت، حکومت عدل علوی برای دکتر پزشکیان است که چنین استفاده‌ای از وزرای پیشین با این شعار‌ها سازگارتر است.
مشرق درباره این اظهارات نوشت: طبعاً به همان میزانی که رئیس جمهور مرحوم از وزرای اصلاح طلب و یا حتی از چهره‌های منتقد خود در سمت‌های کلیدی کابینه استفاده می‌کرد؛ باید انتظار داشت که آقای پزشکیان هم استفاده کند.
انتقاد یک روزنامه اصلاح‌طلب از ایجاد وحدت ملی
روزنامه شرق نوشت: در یکی، دو هفته اخیر برخی از مشاوران رئیس‌جمهور منتخب در تلاش برای تبیین گفتمان دولت جدید از مفهومی به نام «دولت وحدت ملی» سخن به میان می‌آورند و می‌کوشند تا این موضوع را در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور جا بیندازند و تحت تأثیر چنین گفتمان و مفهومی از رقبای سیاسی نظیر قالیباف، جلیلی، حدادعادل و محسن رضایی خواسته‌اند تا گزینه‌های خود را برای وزارتخانه‌ها و… معرفی کنند. هم طرح «دولت وحدت ملی» و هم «دعوت از رقبای سیاسی» محل ایراد است و فایده‌ای بر آنها مترتب نیست. پرداختن به این موضوع نه‌تن‌ها ضرورتی ندارد، بلکه در کنار آن، دعوت از رقبا برای معرفی گزینه‌های وزارت نیز بیش از آنکه فایده‌ای داشته باشد، زیان‌آور است؛ چراکه اعتبار رقابت را زیر سؤال می‌برد و به روند مشارکت شهروندان در انتخابات‌های آتی نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند. بهتر است رئیس جمهور منتخب از الگوی دولت اول مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بهره گیری کند، یعنی از هر دو جناح سیاسی کشور در دولت حضور داشته باشند.
انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از شورای راهبری انتخاب کابینه دولت چهاردهم
اعتماد نوشت: شورای راهبردی رییس‌جمهور منتخب برای گزینش یاران و اعضای هیات دولتش در مسیری اشتباه وارد شده است. عالیجنابان نیک می‌دانند با ١٠ و ٢٠ و ١٠٠ نمی‌توان یار و همراه گزید و اعتقاد و باور مردمان را سنجید و برای توجیه آن، ناروا به «تبعیض مثبت» متوسل شد!. اینگونه محاسبات ریاضی و کنکاش در، چون و چرای باطن و باور مردم و زندگی ایشان برای احراز مقامی و واگذاری مسوولیتی، حتما رسم مسلمانی نیست، انصاف هم به نظر نمی‌رسد چنین اقتضاء داشته باشد.
توضیحات قوه قضائیه درخصوص برخی مسائل
به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی در رابطه با نهاد‌های دامی گفت: این پرونده پس از رسیدگی بدوی، منجر به محکومیت وزیر سابق جهاد کشاورزی شد و رأی صادره پس از اعتراض در تجدید نظر تأیید شد. نامبرده درخصوص پرونده چای دبش محکوم نشده، اما احضار و تفهیم اتهام شده و قرار صادر شده و با قرار آزاد است. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره موسسه مصاف گفت: در خصوص این موسسه، یکی از نهاد‌های امنیتی گزارشی را برای قوه قضاییه ارسال کردند که حاکی از این بود که در خصوص این موسسه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است که در این رابطه پرونده تشکیل شد. پس از تحقیقات، علیه فرد یاد شده کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده که در دستور رسیدگی در دادگاه قرار دارد. وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای پرداخت رشوه در شهرداری گفت: در خصوص ادعاد‌هایی که در رابطه با پست فروشی در شهرداری تهران مطرح شد، پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد و طرفین احضار شدند و تحقیقات در حال انجام است و ادعای بحث پرداخت رشوه در قبال پست، صحت سنجی می‌شود.

  • ارسال نظرات