۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۴۹
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1124)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش‌ها به کناره گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری
-کاملا هریس: تمام تلاش خود را برای متحدکردن حزب دموکرات و آمریکایی‌ها برای شکست‌دادنِ ترامپ به کار خواهم بست. ترامپ رأی بیاورد آمریکا تبدیل به کره شمالی ۲ خواهد شد که ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد. به‌خاطر اعتماد و از خودگذشتی پرزیدنت بایدن ممنونم. باقدرت و یکصدا باهم هستیم تا پیروزی.
- واکنش ترامپ به کناره گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری: بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است. شکست دادن معاونش هریس، آسان‌تر از شکست دادن او خواهد بود.
- اوباما: بایدن یکی از مهم‌ترین روسای جمهور آمریکا بود و امروز بار دیگر به ما یادآوری کرد که یک میهن پرست در بالاترین سطوح است.
- بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق و هیلاری کلینتون همسر وی و وزیر خارجه اسبق آمریکا حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور اعلام کردند.
- چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا: جو بایدن نه تنها بهترین رئیس جمهور آمریکا و رهبر بزرگ قانونگذار است بلکه او به معنای واقعی انسان شگفت انگیزی است. بی تردید تصمیم وی به هیچ عنوان آسان نبود، اما او بار دیگر منافع کشورش، حزبش، و آینده ما را بر منافع خود ارجحیت داد.
- اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: بایدن تصمیم بزرگی را اتخاذ کرد که برای آمریکا، اروپا، و برای جهان مناسب است. ما از او برای روابط نزدیک میان دو سوی اقیانوس اطلس تشکر می‌کنیم.
آمادگی زلنسکی برای مذاکره با روسیه
ولودیمیر زلنسکی: ما آماده خواهیم بود تا با شرکای خود و با نمایندگان روسیه صحبت کنیم. اینکه پوتین در این مذاکره باشد یا نه - فرقی نمی‌کند؟ اگر می‌خواهیم جنگ را پایان دهیم و با تمام قدرت این کار را انجام می‌دهیم و اگر جهان حول اوکراین متحد شود، با روسیه مذاکره خواهیم کرد. کی یف در صورتی آماده مذاکره خواهد شد که «این طرح کاملاً در نشست سران مطرح شود و روسیه آماده پذیرش این طرح باشد».
عدم توانایی آمریکا و ناتو برای مبارزه با روسیه
شبکه امریکایی فاکس نیوز: ایالات متحده با تقبل تعهدات بیشتر و بیشتر در قبال اوکراین، خود را به یک جنگ احتمالی با روسیه نزدیک می‌کند که قطعاً «پیامد‌های فاجعه‌باری» را به همراه خواهد داشت. پنتاگون هیچ راهبرد نظامی قابل قبولی برای پیروزی در یک جنگ احتمالی با روسیه ندارد و در عین حال هیچ راهبرد نظامی برای پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه نیز در اختیار ندارد. نه آمریکا و نه ناتو هیچ کدام، ظرفیت مبارزه با روسیه را ندارند چه برسد به این‌که به طور همزمان بخواهد در یک جنگ دو جبهه‌ای با روسیه و چین وارد شود.
پیام آمریکا به انصارالله
مقامات آمریکایی به عمان به عنوان میانجیگر اطلاع داده‌اند که به یمن این پیام را برساند که حمله به بندر الحدیده اکنون به پایان رسیده و این عملیات در پاسخ به حمله به تل آویو صورت گرفته است.
اولین واکنش طالبان به حمله اسرائیل به الحدیده یمن
سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان ضمن محکوم کردن جمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن از سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های تأثیرگذار منطقه درخواست کرد تا جلو جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه را بگیرند.
آخرین تحولات منطقه و فلسطین
- گالانت وزیر جنگ اسراییل: در دستورالعمل جدیدی که به نیرو‌های تحت فرماندهی مرکزی IDF داده ایم خواستار حذف سیستماتیک تمام تیپ‌های مسلح در کرانه باختری شده ایم. ما اجازه نخواهیم داد که شهروندان ما به دلیل نیت ایران در معرض خطر قرار گیرند. ما محدودیت‌های عملیات هواپیما‌های بدون سرنشین در کرانه باختری را برداشته‌ایم و در صورت لزوم این را گسترش خواهیم داد.
- روزنامه یدیعوت آحارونوت: هیئت مذاکره‌کنندۀ اسرائیل چراغ سبز لازم برای پیشبرد مذاکرات را کسب کرده و نشست میان نتانیاهو، تیم یاد شده و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی مثبت بوده است.
- روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بورس تل‌آویو به دلیل حمله علیه یمن و نگرانی‌ها از پاسخ نیرو‌های مسلح این کشور سقوط شدیدی داشته است.
- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از اسحاق یوسف خاخام اعظم سفاردی‌ها (حریدی‌های غیر اروپایی)، از جوانان حریدی خواست که حکم اعزام به خدمت اجباری خود را پاره کنند. وی از جوانان حریری درخواست نمود که با ارتش رژیم اشغالگر برای اعزام به خدمت اجباری همکاری نکرده و از این دستور تمرد کنند. رهبر یهودیان سفاردی پیش از این نیز تهدید کرده بود اگر ما را مجبور کنند که به ارتش اسرائیل بپیوندیم همگی اسرائیل را ترک خواهیم کرد.

  • ارسال نظرات