۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۰
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1178)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید سفیر پیشین اسرائیل در مسکو
آرکدی میلمن سفیر پیشین اسرائیل در مسکو: سوخو ۳۵‌های جدید نیروی هوایی ایران بزودی در ایران رونمایی خواهند شد.
هشدار آمریکا به پاکستان درباره ایران
متیو میلر در واکنش به تلاش پاکستان برای دریافت معافیت از تحریم‌های گازی علیه ایران به منظور به اتمام رساندن پروژه خط لوله گاز با تهران گفت: ما به اجرای تحریم‌های ایران ادامه می‌دهیم. ما به کسانی که می‌خواهند با ایران وارد معامله شوند در خصوص عواقب این اقدام هشدار داده ایم. در همین حال کمک به پاکستان برای رفع کمبود انرژی یک اولویت برای دولت آمریکا است و ما به کمک به دولت پاکستان برای رفع این کمبود ادامه خواهیم داد.
آمریکا بر سر دوراهی ایران و اسرائیل
به نوشته اوراسیا ریویو، همزمان با تحت فشار قرار دادن اسرائیل از سوی آمریکا برای پذیرفتن آتش‌بس در غزه، نتانیاهو فرمان حمله هوایی دیگری به شهر مرکزی دیرالبلاح در غزه را صادر کرده بود. رهبران غربی با تکیه بر استراتژی فشار حداکثری تلاش دارند تا مانع از پاسخ ایران شوند و همچنان که چند هفته‌ای از ترور هنیه در تهران می‌گذرد، ایران را به خویشتن داری دعوت می‌کنند، اما در برابر نتانیاهو کاملاً منفعل هستند. در شرایط کنونی که محاسبات قدرت در ایران نشان می‌دهد که شرایط برای تعامل عمل گرایانه تهران با غرب وجود دارد. پس اگر واشنگتن این فرصت را از دست بدهد، از رویکرد غیرواقع‌بینانه و غیرعاقلانه‌ای پیروی کرده است. از سویی هیئت ایرانی در سازمان ملل در بیانیه‌ای صراحتاً اعلام کردند که ایران با دو هدف به اسرائیل پاسخ می‌دهد؛ نخست؛ مجازت این بازیگر و دوم؛ جلوگیری از ماجراجویی‌های تل‌آویو در آینده. با این همه مقام‌های ایران تأکید دارند که این پاسخ باید با دقت کالیبره شود تا به شکلی بالقوه بر آتش‌بس احتمالی تاثیری منفی نگذارد.
برنامه روسیه برای تقابل با تسلیحات دوربرد اوکراین
مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با یادآوری اصرار کی‌یف برای صدور مجوز حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه با استفاده از تسلیحات دوربرد اهدایی کشور‌های غربی، گفت: اگر اوکراین می‌خواهد تسلیحات دوربرد به دست آورد، روسیه نیازمند ایجاد یک کمربند امنیتی در مرز با این کشور است. اگر مقام‌های اوکراینی به دنبال به دست آوردن مجموعه کاملی از موشک‌های کروز و حتی موشک‌های بالستیک هستند، پس این کمربند امنیتی حفاظتی هم باید آنچنان تا عمق خاک این کشور نفوذ کند که برُد هیچ یک از آن تسلیحات، سرزمین روسیه را تهدید نکند.
همکاری روسیه و هند از دید روزنامه انگلیسی
به گزارش فایننشال تایمز: روسیه یک کانال تجاری مخفی با هند ایجاد کرده تا کالا‌ها و قطعات الکترونیکی کلیدی برای ساخت پهپاد و موشک را برای جنگ در اوکراین تهیه کند. این معاملات شامل فناوری‌های دو منظوره تحت کنترل‌های غربی است. روسیه همچنین به دنبال ایجاد تأسیسات تولید قطعات الکترونیک تسلیحات موشکی پهپادی در هند است. تجارت بین هند و روسیه در سال مالی ۲۰۲۳-۲۴ به ۶۶ میلیارد دلار رسید، که پنج برابر بیشتر از سال قبل از تهاجم به اوکراین است.
اتهام زنی جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا: ما در برابر تهاجم و تلاش‌های روسیه، چین یا هر بازیگر خارجی دیگری همچون ایران که در پی مداخله در انتخابات ما هستند بی واکنش باقی نخواهیم ماند و بی‌امان با آن کشور‌ها مقابله خواهیم کرد.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- بنیامین نتانیاهو: ایران سال‌ها است که به مسلح‌سازی حماس و پشتیبانی مالی از آن ادامه می‌دهد. سلاح‌های ارسالی برای حماس از محور فیلادلفی عبور کرده است. ایران طرح ریزی کرده است تا نوار غزه را به کانون تروریسم تبدیل کند. از محور فیلادلفی خارج نخواهیم شد.
- لاپید، رئیس احزاب مخالف کابینه اسرائیل در پیامی نوشت: ژیم صهیونیستی توان ادامه جنگ را ندارد و در صورت ادامه جنگ منافع امنیتی، اقتصادی و سیاسی آنها بیشتر به خطر می‌افتد و پایان جنگ برایشان بهتر است. کابینه کنونی نمی‌خواهد و نمی‌تواند صلح به ارمغان بیاورد و تنها راه برون رفت از این شرایط بحرانی برکناری کابینه بنیامین نتانیاهو است.
- حماس اعلام کرد که تصمیم نتانیاهو برای عقب نشینی نکردن از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) با هدف به شکست کشاندن دستیابی به توافق است.
- «چاس فریمن»، دیپلمات کهنه‌کار و نویسنده مشهور آمریکایی: سازمان‌های اطلاعاتی شاباک و موساد برای ادامه حیات اسرائیل هشدار داده‌اند و گفته‌اند در صورت بروز یک جنگ منطقه‌ای، اسرائیل شکست خواهد خورد! ارتش اسرائیل، نیروی انسانی کافی ندارد و ما با یک جامعه بسیار پر تنش در اسرائیل مواجه هستیم که بیش از یک میلیون نفر از آن در این مدت مهاجرت کردند؛ اسرائیل در خطری جدی قرار دارد.
- نظرسنجی کانال عبری کان: ۵۰ درصد شهرک‌نشینان به مدیریت نتانیاهو در جنگ اعتماد ندارند.
- روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد تعداد تظاهرات‌کنندگان به هزاران نفر می‌رسد و آنها خواهان امضای توافق تبادل اسرا با گروه‌های مقاومت فلسطین هستند. بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن تصاویر اسرا علیه سیاست‌های جنگی کابینه شعار سر داده‌اند.
- دانشگاه نیویورک (NYU) به تازگی مقررات انضباطی خود را تغییر داده که موجی از نگرانی را در میان دانشگاهیان برانگیخته است. طبق این قوانین جدید، انتقاد از صهیونیسم می‌تواند برای دانشجویان عواقب انضباطی داشته باشد.
- بر اساس اطلاعاتی که ارتش رژیم صهیونیستی در وب‌سایت خود منتشر کرد، ۵ تن دیگر از سرباز‌های آن در درگیری‌های نوار غزه زخمی شدند و به این ترتیب تعداد کل زخمی‌های آن از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۴۴۲۲ تن رسید.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها