۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۵
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (975)

رسانه های داخلی

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیانیه تکراری شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بیانیه‌ای تکراری صادر و در آن ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران و همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شد./ فارس

تعهد طالبان به تامین حق‌آبۀ ایران

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان: حکومت سرپرست افغانستان هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد رابطه خود با ایران را به‌خاطر آب تخریب کند. در حال حاضر فقط به اندازۀ رفع نیاز شهروندان افغانستان آب وجود دارد و به مقداری نیست که به‌سمت ایران رها شود./ ایرنا

اعدام یک تروریست عامل موساد

رییس کل دادگستری اصفهان: این تروریست ۸ بهمن پارسال با هدایت افسر اطلاعاتی موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) قصد داشت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را منفجر کند. این عامل موساد با هویت جعلی از کشور خارج می‌شود و در نهایت ۱۳ روز بعد در یکی از کشور‌های همسایه دستگیر شد. در نهایت حکم اعدام این عامل موساد اجرا شد./ همشهری

برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت 1403

به گزارش تسنیم، با شمارش آرای ۴ هزار صندوق از ۵ هزار صندوق تهران، به نظر می‌رسد که بخشی از نامزدها باید در مرحل دوم باهم رقابت کنند. در صورتی انتخابات به دور دوم نمی رود که نامزد انتخابات یک پنجم آرای ماخوذه منهی آرای باطله کسب کرده باشد در غیر این صورت به مرحله بعد می رود. انتخابات مرحله دوم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که بر اساس نتایج اعلام شده از انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ۱۲ نفر در مرحله نخست وارد انتخابات شدند و احتمال دارد افراد دیگری به این لیست اضافه شوند.

نگاه دو روزنامه اصلاح‌طلب به کاهش رأی قالیباف

- شرق نوشت: این انتخابات در‌واقع پیروزی شریان بر شانا، یا پیروزی سایبری‌ها بر رسانه‌های رسمی اصولگرایان یا حتی پیروزی اتحاد بذرپارش، زاکانی و رئیس یکی از قرارگاه‌های سایبری، علیه اتحاد قالیباف، حدادعادل و محسن رضایی بود. تیم قالیباف و حدادعادل اساسا به رقابت باور نداشتند و می‌خواستند فقط یک لیست وجود داشته باشد. باخت قالیباف هم از همین زاویه رقم خورد. او برای اینکه فقط یک لیست در تهران وجود داشته باشد.

- سازندگی نوشت: بی‌شک قالیباف به درستی دریافته بود که پس از یک دوره شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، پایگاه و بدنه‌ای ندارد اما او به جای آنکه به سمت شبکه‌سازی و تاسیس حزب برود و کارهای اساسی کند، خود را به جبهه پایداری نزدیک کرد تا با یک تبانی سیاسی از طریق آنها به ریاست مجلس برسد. متأسفانه رفاقت‌ها در سیاست عمر طولانی ندارند و پایدار نیستند. فرقی هم نمی‌کند شما در کدام جناح و حزب باشید. برخی از افراد آنچنان از پشت خنجر می‌زنند که آدمی نمی‌داند از چه کسی خورده است.

سیاه نمایی با رمز شمارش آراء

منصور حقبقت پور، داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی: نمی‌خواهم کام کسی را تلخ کنم اما قطعاً اگر در این کشور فردی مانند علی مطهری در ۶۰ نفر اول منتخبین تهران نباشد، جای سوال و نگرانی دارد. در پایان بنده یک خواهش از آقایان دارم، به این تریتب که اگر جرأت دارند آرای همه صندوق‌ها را به تفکیک اعلام کنند. در حال حاضر ۵ هزار صندوق در تهران داریم، ترکیب آرای این صندوق‌ها را اعلام کنند که متوجه شویم چه خبر است، بنده صندوقی را سراغ دارم که خودم در آن صندوق نفر اول شدم. اگر ممکن است ۳۰ نفر اول و یا اصلاً ۱۰ نفر اول هر صندوق را اعلام کنند و قلب ما هم آرام شود که صلاحیت رأی‌آوری نداشتیم./ خبر آنلاین

تکرار اتهامات بی اساس بانیان وضع موجود

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با جماران: امروز ما کاری کرده‌ایم که مهمترین جلوه‌ حضور مردم‌، که شرکت‌ در انتخابات، آن هم دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس‌ که هر دو در سرنوشت‌ آینده کشور مؤثر و حیاتی هست، -مردم- فکر کنند آمدن آنها مؤثر نیست و از اثرگذاری رأی و صندوق‌های رأی ناامید شده‌اند که این بسیار خطرناک است.

اشتباه محاسباتی نوبخت

عصرایران نوشت: «دکتر محمد باقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه  و کاندیدای رشت -که از ناکامان انتخابات 11 اسفند است- در پیام کوتاهی دلیل راه نیافتن خود به مجلس دوازدهم را «نیامدن مردم رشت» پای صندوق‌های رای دانست.همین پیام او نشان می‌دهد دچار اشتباه محاسباتی شده بود و آن اشتباه محاسباتی هم این است که آقای نوبخت تصور کرد میان گرایش سیاسی اکثر مردم تهران با رشت تفاوت محسوس وجود دارد و رشتی‌ها مانند شهرستان‌های کوچک رای غیر سیاسی می‌دهند هر چند که به لطف فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (که مردم را از بمباران تبلیغات یک‌سویه و بسیار ملال‌آور صدا و سیما خلاص کرده) شهرهای کوچک هم شبیه مناطق دیگر شده‌اند و بهتر است بگوییم رای غیر سیاسی و منطقه‌ای هم می‌دهند یا انتخاب چهره سیاسی - منطقه‌ای را بر نیامدن ترجیح می‌دهند. در حالی که غیبت اکثر مردم رشت دقیقا مثل غیبت اکثر مردم تهران بوده است و ربطی به این ندارد که کاندیدا رشتی است یا تهرانی خاصه این‌که با تغییر نسل هم روبه روییم.»

دلیل غیبت رئیس دولت اصلاحات

روزنامه هم میهن نوشت:سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین و ایدئولوگ جریان اصلاحات و برخی دیگر از زعمای اصلاح‌طلب و هواداران راست میانه و هاشمی‌رفسنجانی در یک اقدام بدعت‌گونه گویا در انتخابات شرکت نکرده و بدین صورت علناً به ناکارآمدی و ناکافی بودن نهاد انتخابات مبتنی بر نظارت استصوابی شورای نگهبان برای تامین خواست و منافع خود رای داده‌اند. احتمالاً اینان دیگر باور ندارند که چرخش نخبگان و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رای ممکن باشد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها