۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۰
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
رصد (1007)

رسانه های داخلی

۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ برای احیای برجام
محمدجواد ظریف در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: فرصت مذاکره با آقای ترامپ را ما از دست ندادیم. چرا که آقای ترامپ یک بخشی از معادله است و کل معادله نیست. آقای ترامپ حداکثر می‌تواند یک توافق دو صفحه‌ای مثل آن که با کره شمالی امضا کرد را امضا کند. با توافق دو صفحه‌ای هم هیچ مشکلی از کسی حل نمی‌شود. آقای ترامپ از بنده چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما که اجازه برای مذاکره نداشتیم. اما آقای بولتون در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» کاملاً تشریح می‌کند که هربار تا مرز استعفا پیش رفت برای اینکه مانع از مذاکره شود. همین نشان می‌دهد، اگر بنده با آقای ترامپ مذاکره کرده بودم یا آقای دکتر روحانی مذاکره بودند، نهایتاً همین بولتون بودند که باید این مذاکرات را به نتیجه می‌رساندند. در کتاب پایاب شکیبایی من شرح ماجرای ارائه یک پیشنهاد با توافق حاکمیت ایران به پوتین برای انتقال به آقای ترامپ را گفتم. این پیشنهاد به آقای ترامپ گفته شد و آقای ترامپ هم استقبال کرد، در مرحله بعدی طبق توافق اولیه‌ای قرار بود آقای پومپئو مذاکره نکند و دیگران مذاکره بکنند. آقای پومپئو خودش را وارد کرد و پروژه را به شکست کشاند؛ لذا این سابقه را ما داریم که بولتون و پومپئو، این اقدامات را می‌کردند. بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که آقای بولتون و پومپئو از ابتدای سال ۹۷ وارد کاخ سفید شدند، یعنی از آوریل سال ۲۰۱۸، لذا می‌گویند چرا از دوران آقای تیلرسون استفاده نکردید. من با آقای تیلرسون در جلسه ۵+۱ دیدار داشتم، به هیچ وجه آقای تیلرسون در ظرفیت مذاکره نبود و اعتماد لازم را از سوی آقای ترامپ برای این که مذاکره کند، نداشت. کاملاً مشخص بود و دیدیم که ظرف تقریبا یک سال از دولت آقای ترامپ خارج شد.»
مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد. مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.
پی نوشت: اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.
راهکار پیشنهادی باهنر برای خروج از مشکلات اقتصادی
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با ایلنا، در خصوص ضرورت اجرای دقیق برنامه هفتم گفت: در هر صورت برنامه هفتم پاشنه آشیل ما است. یعنی ما الان در مسأله رشد اقتصادی، تورم و ضریب جینی در بخش اقتصاد، مشکلات اساسی داریم و یکسری از این مشکلات باید با خرد و تدبیر حل شود. متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند. یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را تولید یا مصرف بهینه قرار دادند، کاری است که مجلس دوازدهم باید انجام دهد و محور برنامه آن هم برنامه هفتم است.
"سفیران مهر "و تذکرات قاعده‌مند
به گزارش ایسنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به‌خصوص شهروندان تهرانی درخصوص رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی، افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تأکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آنها خواسته است که بستر‌های انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه شوند. متأسفانه عده اندکی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آنها گرفتار شده‌اند، اما ما معتقدیم که می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهاد‌های دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آنها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد. در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش‌دیده با عنوان «سفیران مهر»، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پیگیری خواهند کرد.
توئیت جدید مصطفی میرسلیم درباره عفاف و حجاب
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس توئیتی درباره عفاف و حجاب در جامعه نوشت: کسانی که موضوع عفاف و حجاب را تقلیل به "دو تار مو" می‌دهند، می‌خواهند جامعه را از عواقب خسارت‌بار اجتماعی و فرهنگی آن بویژه فروپاشی کانون خانواده و تضعیف کیفی و کمی نسل ایرانی، به غفلت بکشانند: آن ها، با سردادن انحرافی شعار آزادی، خواهان از بین رفتن دوام و استقلال کشورند. / همشهری
توضیحات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درخصوص طرح نور
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است. این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آنها را بازنشر می‌کنند.
اظهارات قابل تأمل جهانگیری درباره جنگ اقتصادی
اسحاق جهانگیری در گفتگو با اعتمادگفت: کسانی که دلسوز اسلام و تشیع هستند، بگذارند ایران توسعه پیدا کند. هر جنگ اقتصادی باید دوره‌ای داشته باشد؛ بی‌نهایت ادامه بدهیم، قربانی‌اش مردم هستند. مسئله معیشت مردم را جدی بگیرید. صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد. یک وقتی اصرار می‌کردیم که اجازه دهید زن‌ها به ورزشگاه‌ها بروند. یک عده می‌گفتند این عین ضدیت با اسلام است. دیدید که نیست و خودتان اجازه دادید برود فقط انقدر معطل کردید که یک دختر مجبور شود خودسوزی کند. ما باید این مسیر‌ها را باز کنیم. اینکه هند با آمریکا و دیگران تفاهم کند و کریدوری را ببرند به امارات و از آنجا به عربستان و حیفا که بتوانند به مدیترانه وصل شود، این مسیر، مسیر ایران بوده. مسیر اقتصادی است. ما باید از این جایگاه ایران دفاع کنیم. نباید اجازه دهیم جایگاه ایران اینطور تضعیف شود. نه اینکه دولت‌ها نمی‌خواهند موانعی هست که همه نظام تصمیم‌گیری کشور باید با هم اراده کنند که برطرفش کنند.
برنامه حزب موتلفه برای مجلس دوازدهم
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه: ما در انتخاب رئیس مجلس دخالت نمی‌کنیم. انتخاب رئیس مجلس بر عهده نمایندگان هر دوره است که نمایندگان این دوره در ۷ خرداد تعیین می‌کنند رئیس مجلس چه کسی باشد. در این مرحله تلاش می‌کنیم نامزد‌های اصلح را راهی مجلس دوازدهم کنیم از این رو برنامه داریم. نماینده مجلس، نماینده کل نظام است و وجهه خاص دارد/ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها