۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۵
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1016)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- اردوغان: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است. هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.
- سندرز، سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته و ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.
- شبکه خبری العربیه گزارش داد هالا هاریت، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجۀ آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال غزه از سمت خود استعفا کرده است.
- وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهور چین با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی گفت اگر حماس سلاح‌هایش را تسلیم و اسرای رژیم صهیونیستی را آزاد کند، جنگ غزه متوقف می‌شود.
- شبکه ABC گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است ۳ گردان ارتش اشغالگر که مرتکب نقض‌های حقوق بشر علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شدند، همچنان می‌توانند کمک‌های نظامی آمریکا را دریافت خواهند کرد. این تصمیم بدان معناست که دولت آمریکا از تحریم‌هایی که قرار بود علیه گردان «نتسح یهودا» ا اعمال کند، منصرف شده است.
- شبکه ان. بی. سی آمریکا گزارش داد که دانشجویان ۴۰ دانشگاه آمریکایی و کانادایی در همبستگی با غزه چادر زده و تحصن کرده‌اند. بیش از ۵۰۰ دانشجو در جریان اعتراضات همبستگی با فلسطین در دانشگاه‌های سراسر آمریکا دستگیر شدند.
- پلیس فرانسه دانشجویانی را که همزمان با سخنرانی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه، تظاهراتی را در نزدیکی دانشگاه سوربن برای پایان دادن به تجاوزات اشغالگران در غزه ترتیب داده بودند، سرکوب کرد.
- دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.
- میلیون‎ها نفر از مردم یمن در حمایت از مردم غزه راهپیمایی‌های میلیونی برگزار کردند و گفتند که حاضرند خود را به فلسطین برسانند تا در کنار نیرو‌های مقاومت وارد درگیری مستقیم با صهیونیست‌ها شوند.
- مردم امان پایتخت و دیگر شهر‌های اردن بار دیگر در محکومیت جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و در حمایت از مردم بی دفاع این منطقه تظاهرات کردند.
- منابع خبری از برگزاری تظاهرات در شهر برلین آلمان در مخالفت با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف فوری این جنگ ظالمانه شدند.
- روزنامۀ یدیعوت آحارونوت به‌نقل از یک منبع گزارش داده تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس، در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدیدنظر کند. این منبع با وجود این گفت که رژیم صهیونیستی «در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.»
- وزارت دفاع آمریکا مدعی شد دولت جو بایدن ساخت اسکله موقت در دریا به منظور ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه را آغاز کرده است. آمریکا مدعی است هدف از ساختن این اسکله موقت رساندن تا روزانه ۱۵۰ کامیون کمک برای جمعیت جنگ‌زده غزه است.
- یک مقام ارشد سازمان ملل متحد می‌گوید حدود ۳۷ میلیون تن آوار از جنگ غزه به جا مانده که ممکن است فرایند آواربرداری ۱۴ سال طول بکشد.
- شبکۀ «سی بی اس»: یک پهپاد «ام‌کیو-۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است. پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
- مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.
- بنابر گزارش الجزیره، «خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه گفت: پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مورد مذاکرات را دریافت کردیم که در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجیگران قطری و مصری تحویل شد. جنبش حماس به بررسی این پیشنهاد مبادرت و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها